Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در جمع رئیس، اساتید و مدیران دانشگاه پیام نور استان قم  گفت: کار در محیط آموزش عالی، سهل و ممتنع است؛ سهل، چون بخشنامه‌ها و قوانین از ابتدای ورود دانشجویان تا فارغ‌التحصیلی آن‌ها وجود دارد و ممتنع از آن جهت که انسان‌ها در محیط‌های بزرگ‌تر همچون دانشگاه، از ظرفیت‌های خود بیشتر بهره می‌برند و تفاوت‌هایی در آن‌ها بروز می‌کند بنابراین دانشگاه باید تاثیرگذاری روی همه افراد با همه گرایش‌ها و سلیقه‌ها را در دستور کار داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او می گوید: هر فرد علاوه بر شور و احساس و همچنین شعور و درک خویش عمل می‌کند و در این بین شرایط جامعه نیز روی آدمی تاثیر می‌گذارد که یکی از این عوامل تاثیرگذار، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها هستند که از نظر فکری، می‌توانند سبب جهت‌دهی به دانشجویان شوند.


رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان این که در محیط دانشگاهی علاوه بر اساتید، کارکنان هم روی دانشجویان تاثیرگذار هستند، گفت: سخت بودن کار اینجا خود را نمایان می‌کند، زیرا شما در ابتدای کار با دانشجویی مواجه هستید که صرفا از نظر علمی گزینش شده بنابراین باید تلاش زیادی در راستای تربیت و تهذیب آنان داشته باشید.


او گفت: اگر خواستار اثرگذاری کامل روی دانشجویان هستید، باید علاوه بر انتخاب اساتید شایسته، در انتخاب افرادی که با دانشجویان در ارتباط هستند هم دقت نظر داشته باشید تا با نقشه راهی مدون، دانشجویان را از نقطه ابتدایی به نقطه انتهایی برسانید و با آن‌ها همراهی کنید.


حسینی بوشهری با تاکید بر آموزش مسائل معرفتی به دانشجویان در کنار مسائل علمی گفت: در این زمینه علاوه بر انتخاب مدرسان آگاه و با معرفت، باید موارد تشویقی هم برای دانشجویان فعال و کوشا در نظر گرفت.


عضو مجلس خبرگان رهبری برپایی اردو‌های زیارتی، علمی، فرهنگی و سیاحتی را از دیگر اولویت‌های کار دانشگاه‌ها در کنار فعالیت‌های علمی و آموزش برشمرد و گفت: دانشجویان نباید احساس کنند دانشگاه فقط جایی برای درس خواندن و سر و کار داشتن با کتاب است بلکه این احساس باید در آن‌ها به وجود بیاید که این مکان جایی برای رشد فکری، فرهنگی و معرفتی آن هاست، زیرا همه آنچه در جامعه به آن نیاز دارند، در کتاب‌های درسی یافت نمی‌شود.

برنامه‌ریزی برای تبدیل پیام نور قم به قطب فرهنگی کشور


حجت‌الاسلام رجب اکبرزاده رئیس دانشگاه پیام نور استان قم نیز در این جلسه با بیان این که این دانشگاه دارای ظرفیت‌های مهمی است که می‌تواند در تعامل با حوزه، بسیاری از مسائل آموزشی و تربیتی را حل کند ،گفت: رشته‌های مختلف با محوریت کتاب درسی در این دانشگاه تدریس می‌شوند و علاوه بر این، بومی بودن دانشجویان، یکی دیگر از ویژگی‌های پیام نور در هر استان است.


او گفت: گام دوم انقلاب، جهاد تبیینی یکی از دغدغه‌ها و اولویت‌های مدیران، اساتید و دانشجویان دانشگاه پیام نور استان قم است، زیرا عقیده داریم این دانشگاه باید به عنوان قطب فرهنگی در سطح کشور فعالیت کند.


رئیس دانشگاه پیام نور استان قم با بیان این که از حوزه علمیه و جامعه مدرسین می‌خواهیم تادر این مسیر مارا یاری کنند گفت: اعضای هیئت علمی و کارکنان این دانشگاه ظرفیتی مهم برای تعاملات فی مابین و توسعه اقدامات مشترک هستند.


او گفت: دیدار با علما و مراجع تقلید یکی از اولویت‌های مدیریتی مجموعه دانشگاه پیام نور است تا با استفاده از رهنمود‌های شما و سایر اعزه، بتوانیم در تحقق اهداف عالیه امامین انقلاب حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، نظام مقدس جمهوری اسلامی و هدف‌های تربیتی و آموزشی خود در مسیری روشن و صحیح گام برداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جامعه مدرسین پیام نور دانشگاه پیام نور استان قم دانشگاه پیام نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۰۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام قدردانی کودکان غزه از دانشجویان آمریکایی در دانشگاه کلمبیا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، جمعی از کودکان فلسطینی ساکن اردوگاه‌های آوارگان در رفح (جنوب نوار غزه) برای دانشجویان آمریکایی معترض در دانشگاه کلمبیا که به حمایت از غزه پرداخته اند، پیام های قدردانی فرستادند.

کودکان فلسطینی ضمن ابراز خرسندی از به پاخاستن دانشجویان آمریکایی در حمایت از غزه، عباراتی را به زبان انگلیسی در قدردانی از آنان بیان کردند.

کودکان اهل غزه در پیام های خود تاکید کرده اند که «از دانشجویان دانشگاه کلمبیا متشکریم»، «حمایت شما برای ما اهمیت زیادی دارد» و «حمایت شما به ما قدرت ایستادگی می‌دهد».

کودکان فلسطینی تاکید کردند که اعتراضات گسترده دانشجویان آمریکایی اقدامی بسیار مهم است که ممکن است منجر به توقف تجاوزات و جنگ علیه رژیم صهیونیستی شود.

کد خبر 6094207 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • بررسی ۵۳ فقره پرونده در دیدار مردمی دادگستری مازندران
  • پیام قدردانی کودکان غزه از دانشجویان آمریکایی در دانشگاه کلمبیا
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • حمایت خاص از گشت ارشاد و طرح نور: ادامه دهند، کار بسیار خوبی است
  • حمایت چهره نزدیک مصباح یزدی از گشت ارشاد و طرح نور
  • آمادگی دانشگاه فردوسی برای پذیرش دانشجویان آمریکایی + عکس
  • رئیس دانشگاه شیراز : دانشجویان اخراج‌ شده آمریکا و اروپا را بورسیه می‌کنیم
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • رئیس دانشگاه شیراز: دانشجویان اخراج‌شده آمریکا و اروپا را بورسیه می‌کنیم