Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشکسوت استقلال اعتقاد دارد دربی امسال دربی بسیار حساسی است زیرا نتیجه‌اش تکلیف قهرمان را مشخص می‌کند.

کوروش تشت‌زر، پیشکسوت باشگاه استقلال، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره روند استقلال از ابتدای نیم فصل دوم اظهار داشت: آبی‌ها از ابتدای نیم فصل دوم چهار برد پیاپی داشتند و تا هفته قبل که مقابل نساجی متوقف شد روند عالی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن قدر که هواداران این تیم به قهرمانی بسیار امیدوار شدند. شاید خیلی‌ها هنوز از نمایش مجیدی درون زمین راضی نباشند اما تیمی که می‌خواهد قهرمان شود نباید لزوما زیبا بازی کند. مخصوصا در فوتبال نتیجه‌گرای ایران که هر مربی باید نتیجه کسب وگرنه شغل خود را از دست می‌دهد. پس به همین دلیل مجیدی کاری منطقی کرده است.

وی در ادامه افزود: حتی اگر بردهای مجیدی به صورت خفیف و اقتصادی باشد هم به نظر من در این بیست هفته با توجه به رکوردها عملکرد او کاملا مثبت بوده. بازی مقابل نساجی البته شامل یک نکته منفی بود. نکته‌ای چون کاهش امتیاز با رقیب. مسئله‌ای که نباید رخ می‌داد چرا که همه می‌دانند حواشی مدیریتی و مشکلات خارجی هیچ‌وقت به سود استقلال نبوده و آبی‌پوشان باید خود را همیشه در حاشیه امنیت قرار دهند.

تساوی مقابل نساجی تشت‌زر را بابت قهرمانی استقلال ناامید نکرده: هنوز هیچ چیز دیر نشده و امیدوارم فرهاد با تجدید نظر و با علم به اینکه می‌داند یزدانی و مرادمند را در اختیار ندارد به یک ترکیب ثابت برسد و موفق شود. به نظر من یکی از مشکلات استقلال عدم وجود ترکیب ثابت مشخص بوده. جز در خط دفاع و تا حدودی خط هافبک بقیه ترکیب دائما تغییر کرده یا بازیکنان در پست‌های متفاوت حضور پیدا کرده‌اند. تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید 14 بازیکن ثابت داشته باشد و ترکیبی مشخص.

نظر پیشکسوت استقلال درباره جدایی دو مدافع این تیم اینگونه است: قطعا جدایی مردامند و یزدانی در استقلال تاثیرگذار است. هر دو بازیکن، بازیکنانی متعصب و تاثیرگذار بودند که در روحیه تیمی هم تاثیر داشتند. تیمی که می‌‌خواهد قهرمان شود باید بهترین عملکرد را در خط دفاع داشته باشد و استقلال با حضور پین در این زمینه عالی بوده. با جدایی آن دو بازیکن یک شوک روانی هم به تیم اضافه شد که در 2 بازی اخیر قابل مشاهده بود. تغییر از 3 دفاعه به 4 دفاعه؟ تغییر سیستم منوط به نظر سرمربی و آنالیز سرمربیان است اما هر زمان استقلال با چهار دفاع بازی کرده عملکردش بهتر بوده. مخصوصا زمانی که مدافعین کنار رونده بوده‌اند. به نظرم فرهاد باید هر چه سریع تر به غیبت آن دو بازیکن عادت کند.

تشت‌زر درباره بازی مقابل گل گهر گفت: با توجه به از دست رفتن 2 امتیاز مقابل نساجی، استقلال محکوم به برد است زیرا هرگونه تزلزل در لیگ می‌تواند باعث از دست رفتن  صدرنشینی شود. استقلال در چند بازی چون دیدار رفت برابر فجر امتیازات مهمی از دست داد و نباید روند جوری پیش برود که حسرت امتیازات از دست رفته را بخورد. نه تنها بازی با گل گهر که حتما باید پیش از دیدارهای مهم مقابل سپاهان، فولاد و مس اختلاف امتیاز ایجاد کند زیرا آن بازی‌ها بسیار سخت است و ممکن است آبی‌ها با از دست دادن امتیاز قهرمانی را از دست دهند. اعتقاد دارم استقلال اگر ترکیب اصلی‌اش را بشناسد می‌تواند به موفقیت برسد. به نظرم مجیدی بیش از حد به ژستد بها داده و در این 20 هفته خودش را نشان داده. حالا نوبت فرصت دادن به ارسلان مطهری و رمضانی است.

وی در ادامه افزود: در مجموع استقلال هنوز هم از نبود بازیساز ضربه می‌خورد. کسی که حتی پاس های 50/50 تو در بدهد ضربه می‌خورد. کسانی چون جباری و جباروف. در یکی دو سال اخیر چنین هافبکی در استقلال نبوده و هنوز هم چنین مشکلی وجود دارد.

پرسپولیس یکی از رقبای اصلی استقلال است و تشت‌زر می‌گوید نتیجه دربی در تعیین قهرمان اهمیت بالایی دارد: پرسپولیس شانه به شانه استقلال پیش می‌آید و به نظرم دربی آینده یکی از حساس‌ترین دربی‌های چند سال اخیر است که نتیجه‌اش می‌تواند تکلیف قهرمانی را مشخص کند. این دربی6 که نه، حتی 12 امتیاز ارزش دارد. استقلال دربی را ببرد با روحیه‌ای مضاعف به کارش ادامه می‌دهد و امیدوارم همین گونه باشد.

وی در پایان گفت: به نظر من رقابت بین استقلال و پرسپولیس که انقدر نزدیک پیش می‌روند به فوتبال ملی کمک می‌کند و لیگ را بسیار جذاب کرده. چند سال پیش چنین رقابتی نبود و امیدارم استقلال امسال با پایانی خوش، رقابت‌ها را پشت سر بگذارد. همان طور که گفتم برنده دربی به احتمال زیاد قهرمان می‌شود و امیدوارم آن تیم استقلال باشد.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا استقلال نیم فصل دوم نیم فصل نساجی زمین بازی فوتبال ایران مشکلات فولاد رقابت استقلال و پرسپولیس استقلال مقابل نساجی تشت زر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۱۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رجب زاده: بازیکن لالیگایی، نقطه ضعف تیم ما بود

به گزارش ورزش سه، مهدی رجب زاده سرمربی تیم فجر شهید سپاسی پس از شکست تیمش مقابل گلگهر در جام حذفی در نشست خبری حاضر شد و گفت: هواداران با حضورشان ما را شرمنده کردند و متاسفم که نتوانستیم آن‌ها را شاد کنیم. برای ما باعث غرور است که تیممان این‌همه تماشاگر دارد و امیدوارم در بازی هفته آینده نیز ورزشگاه را پر کنند.

او ادامه داد: شاید اگر کسی بازی را ندیده باشد، با دیدن این نتیجه فکر کند تیم ما ضعیف عمل کرده است اما فکر می‌کنم مقابل تیم قدرتمند گل گهر نمایش بسیار خوبی داشتیم و اگر گل اول را نمی‌خوردیم، چنین نتیجه‌ای ثبت نمی‌شد. به بازیکنانم هشدار داده بودم که باید مواظب بازیکن لالیگایی حریف باشند اما تورس توانست در این بازی تاثیرگذار باشد و نتیجه را او رقم زد.

رجب‌زاده خاطرنشان کرد: گل گهر از ۴ موقعیت به ۳ گل رسید اما ما هم موقعیت‌هایی داشتیم که هیچ یک تبدیل به گل نشد. با این حال دیگر این بازی را فراموش می‌کنیم و تمرکز را روی بازی‌های لیگ می‌گذاریم. توقع داریم تماشاگران در آن بازی هم حافظیه را پر کنند، چون آن بازی نه تنها در صعود بلکه در قهرمانی لیگ هم تعیین کننده است. البته از مسئولان شهر و استان هم توقع داریم در آن مسابقه کنار ما باشند.

رجب‌زاده در خصوص رای کمیته انضباطی برای بازی این تیم مقابل استقلال ملاثانی نیز گفت: قرار است روز یکشنبه(۹ اردیبهشت) نماینده باشگاه ما برای ارائه توضیحات در خصوص آن مسابقه به کمیته انضباطی برود و می‌دانم که این کمیته هم به دنبال برقراری عدالت است. فکر می‌کنم همه چیز در خصوص دیدار با ملاثانی واضح است و بازی باید سه بر صفر به سود ما اعلام شود.

دیگر خبرها

  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • علت اصلی تعویض اورونوف مقابل آلومینیوم مشخص شد | تصویر دردناک منتشر شد
  • سرنوشت قهرمان لیگ در صورت امتیازهای برابر مشخص نیست! | آخر فصل نظر بدهید
  • رجب زاده: بازیکن لالیگایی، نقطه ضعف تیم ما بود
  • سپاهان بر استقلال آبی پوشان ملاثانی غلبه کرد
  • جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد
  • آرسنال تیم اول لندن؛ توپچی‌ها و کسب سه برد با +5 گل در دربی‌های لندن طی فصل جاری لیگ برتر
  • داوری‌ها امسال به ضرر استقلال و ناخواسته به سود تیم رقیب بود / تراکتور حتی گل محمدی را هم بیاورد شکننده است
  • شایان مصلح: از استقلال امتیاز می‌گیریم؛ بهترین فصل فوتبالی‌ام را سپری می‌کنم
  • فلاحت‌زاده: داوری‌ها امسال به ضرر استقلال و ناخواسته به سود تیم رقیب بود / تراکتور حتی گل محمدی را هم بیاورد شکننده است