Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، یک روزنامه آمریکایی شنبه شب به وقت تهران از طرح‌های آمریکا برای کمک به دولت اوکراین از جمله عملیات چریکی و انتقال رئیس جمهور اوکراین به لهستان و تشکیل دولت در تبعید خبر داد.

به نوشته روزنامه «واشنگتن پست» یک مقام دولت ایالات متحده که مایل به افشای هویت خود نبود، گفت: «ما اکنون برای هر احتمالی، از جمله سناریویی که در آن  "ولودیمیرزلنسکی" رئیس جمهور اوکراین یک دولت در تبعید در لهستان ایجاد می‌کند، برنامه ریزی اضطراری انجام می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

 به نوشته این روزنامه، دیپلمات‌های اروپایی، مانند همتایان آمریکایی خود، شروع به آماده شدن برای چگونگی حمایت از دولت اوکراین در صورت سقوط کی‌یف یا اشغال کامل کشور توسط روسیه کرده‌اند.

واشنگتن پست نوشت، شیوه‌هایی که کشورهای غربی از  اوکراین حمایت می‌کنند در حال شکل گیری است. البته مقامات  غرب  تمایلی به بحث در مورد برنامه‌های دقیق خود ندارند، زیرا آنها پیش‌بینی می‌کنند که یک پیروزی نظامی روسیه اتفاق بیفتد، اما به گفته چندین مقام آمریکایی و اروپایی، به عنوان اولین گام، متحدان اوکراین در حال برنامه ریزی برای کمک به ایجاد و حمایت از یک دولت در تبعید هستند که می تواند عملیات چریکی را علیه  روسیه هدایت کند.

این در حالی است که یک مقام ارشد اطلاعاتی غربی نیز گفت، بسیار شک دارد که اوکراینی‌ها به کارزار مقاومت زیرزمینی ادامه دهند.

یک مذاکره کننده اوکراینی خبر داد که دور سوم مذاکرات روسیه و اوکراین روز دوشنبه برگزار خواهد شد. مقامات روسیه و اوکراین اولین دور مذاکرات خود را برای حل و فصل بحران اوکراین در منطقه «گومل» در بلاروس در ۲۸ فوریه (دوشنبه ۹ اسفند) در بحبوحه عملیات نظامی ویژه مسکو در اوکراین برگزار کردند.

وسیه پیش از این درباره بی‌توجهی غربی‌ها به نقض حقوق بشر و حملات نیروهای اوکراینی به ساکنین روس زبان نواحی خودمختار دونباس واقع در شرق اوکراین هشدار داده و از سوی دیگر پیشنهاداتی در زمینه ارائه ضمانت امنیتی از سوی غرب به مسکو را به آمریکا و ناتو ارائه کرد. پوتین پیش از این اوکراینی‌ها را به «نسل‌کشی» در دونباس متهم کرده بود.

در نهایت پوتین هفته گذشته اعلام کرد روسیه استقلال نواحی خودمختار را به رسمیت می‌شناسد و بامداد پنجشنبه هفته گذشته عملیاتی را در حمایت از جمهوری‌های خودخوانده «دونتسک» و «لوهانسک» در اوکراین آغاز کرده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۱۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین

 

بین الملل تابناک: هفتصد و هشتاد و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

 

حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین

وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد ارتش این کشور به مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی در بخش جنوبی جبهه حمله کرده است.

 گزارش‌های اولیه حاکی از سه انفجار در مرکز اودسا است.

طبق گزارش راشا تودی، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تاسیسات نظامی، نیروها و تجهیزات اوکراینی مورد اصابت حملات هوایی، موشکی و توپخانه‌ای قرار گرفته‌اند.

خبرگزاری نووستی پیش از این به نقل از نیروهای محلی گزارش داد که ارتش روسیه یک مقر اوکراینی را در مرکز شهر بندری اودسا هدف قرار داده است.

براساس آنچه تاکنون گزارش شده، سه انفجار در منطقه رخ داده که یکی از آنها در نزدیکی مقر فرماندهی اوکراین با قدرت بیشتری بوده است.

«اولگ کیپر» رئیس اداره منطقه‌ای اودسا ضمن تایید این گزارش، گفت که در این حمله از موشک بالستیک استفاده شده و دست‌کم سه نفر کشته‌ شده‌اند.

روسیه بارها تاکید کرده است که طی عملیات نظامی خود فقط مراکز نظامی اوکراینی را هدف قرار می‌دهد و هیچ اقدامی علیه زیرساخت‌های غیرنظامی انجام نمی‌دهد.

خبرگزاری نووستی هم‌چنین گزارش داد که روسیه یک منطقه استقرار نیروهای اوکراینی در حومه «خارکیف» شهری در مرز روسیه را بمباران کرد و علاوه بر این از حمله دیگری به انبار تجهیزات نظامی در منطقه «نیکولایف جنوبی» خبر داد که به انهدام این انبار منجر شده است.

موج تازه عملیات نظامی روسیه در اوکراین، پس از آن آغاز شد که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه اخیرا متعهد شد که عملیات‌های این کشور را به مراکز لجستیکی و انبارهای اوکراین که با تجهیزات نظامی غربی پُر شده، تشدید کند.

او پیشتر درباره کمک جدید آمریکا به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که به‌تازگی پس از موافقت مجالس نمایندگان آمریکا تصویب شد، گفت: «این اقدام برای جلوگیری از فروپاشی نیروهای اوکراینی در نظر گرفته شده است، اما این پول تاثیر چشمگیری در میدان نبرد نخواهد گذاشت زیرا بیشتر این بودجه به تولید نظامی آمریکا سرازیر خواهد شد.»

 

 

 

دیگر خبرها

  • آمریکا روسیه را به استفاده از «سلاح شیمیایی» در اوکراین متهم کرد
  • اعتراف کی‌یف به دستاورد‌های نظامی روسیه
  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • تحولات اوکراین| سکوت کاخ سفید درباره نابودی ۶ موشک دوربرد
  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد