Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «زنی از سرزمین هند به نام ساتیا» نوشته میترا زارع به تازگی توسط انتشارات سی دا منتشر و راهی بازار نشر شده است.

داستان زنی از سرزمین هند به نام ساتیا، قصه دو زن را که سابقه و ریشه‌های خود را از دو کشور مستقل ولی مشترک در سنت‌ها، روایت می‌کند و در حالی که بر روی سنگ فرش موطن آنها قدم می‌زنید با نگاه، باور، سنت، روش و سبک زندگی و نگرش انسان‌هایی آشنا می‌شوید که می‌تواند برایتان تازگی داشته باشد و مانند یک سفرنامه پر از داستان‌های هیجان انگیز و دیده‌ها و شنیده‌های جذاب و چشم نواز باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طعم و عطر غذاهایی که در ایالت‌های گوناگون طبخ می‌شود، آنچنان شما را سرخوش و امیدوار می‌کند، همانطور که بر سر میز در رستورانی نشسته‌اید. اما داستان از لایه‌های مختلف تشکیل شده و هر چه بیشتر پیش می‌روید و می‌کاوید، با بخش تازه‌ای آشنا می‌شوید، گویی با دستگاه حفاری در اعماق اقیانوسی در حال کندن زمین برای جستجوی گنج هستید. حفاری‌ها در درون زنی که قصه به او مربوط می‌شود هر روز بیشتر و بیشتر او را به خودش نزدیک می‌کند و با رازها، سایه‌ها و شگفتی‌های درونش آشنا می‌شود.

آناهیتا پس از مرگ همسرش با مسئولیت‎‌های بسیاری در مورد خود و دخترش روبرو می‌شود ولی در میان زندگی خشک و جدی‌اش، به فضای لطیف و عاشقانه‌ای کشیده می‌شود که برای آن دسته از خوانندگان رمان‌های عاشقانه، این بخش از جذاب‌ترین بخش‌های آن است که به شکل درهم تنیده‌ای با بخش‌های دیگر داستان چفت و بست شده.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«تو بزودی لباسی از عشق بر تن می‌کنی». این بار پیرمرد نجوا کنان در حالی کفِ دست‌هایش روبروی سینه‌اش بسته شده بود، با لبخندی که باقی‌مانده‌ی دندان‌هایش را به نمایش می‌گذاشت، گفت و با شادمانی از او دور شد.
به دنبال پیرمرد که با قدم‌های تند و پای برهنه، وارد آنجا می‌شد به راه افتاد. اخم‌هایش را در هم کشید و گفت: اگه من نخوام ببینمش چی!؟....

برای چی منو آشفته می‌کنی!.... و بدون این‌که منتظر عکس‌العمل او شود، به سرعت از زیارتگاه بیرون آمد.

صبح دلپذیری بود، جملات پیرمرد سرخوش حقیقت نداشت پس چرا باید خود را درگیر پیرمردی که پارچه‌ای سفید را به دور خود پیچیده و در کمرش گره زده بود، کند. او بیشتر شبیه گرسنه‌ها بود تا پیشگو!

هر چه شنیده بود را در گوشه‌ای از ذهنش گذاشت دَرِ آن را محکم بست و با روبانی صورتی گره زد و رهایش کرد. حال سبک و آرام‌تر شده بود. لازم نبود که هر چه را در این سرزمین می‌شنود، باور کند.

در حال بازگشت به خانه، برای خرید شیر و نان به مغازه محله رفت. مغازه غرق در دود عود بود و صاحب آن‌جا یک سینی کوچک را دایره‌وار به دور نمادی از ثروت می‌چرخاند و برکت می‌طلبید. خوشحال بود و مغازه‌اش رونق داشت.
زمانی را به احترام نیایش او ایستاد و دیگر به حرفهای پیرمرد فکر نکرد. ولی در دل گفت: سرزمین عجیبی است. هر ناممکنی ممکن است و دوباره حسی از گرما، قلبش را پر کرد. روبان صورتی فقط چند دقیقه اثر گذاشته بود و جمله‌ی پیرمرد دوباره او را از هر طرف محاصره کرد و او راه فراری نداشت.»

این کتاب با ۲۵۱ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۷۰ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5439213 فاطمه میرزا جعفری

منبع: مهر

کلیدواژه: کتاب و کتابخوانی معرفی کتاب سفرنامه ادبیات داستانی معرفی کتاب تازه های نشر کتاب و کتابخوانی دیپلماسی فرهنگی کتاب فلسفه ابن سینا ادبیات کودک و نوجوان نقد کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی انتشارات ققنوس ترجمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۱۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاپیتان استقلال فراموشی را تمرین می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

تیم فوتبال استقلال تهران در حالی برای دیدار روز چهارشنبه مقابل تراکتور تبریز آماده می‌شود که گلر اصلی این تیم اجازه همراهی آبی‌ها را ندارد.

سید حسین حسینی که در این فصل عملکردی فوق العاده درون دروازه استقلال داشته به دلیل محرومیت انضباطی ناشی از مصاحبه پس از بازی برابر شمس آذر در حساس‌ترین بازی استقلال در نیم فصل دوم غایب خواهد بود.

با این حال حسینی این روز‌ها تمرینات خود را در کمپ حجازی پا به پای سایر بازیکنان استقلال دنبال می‌کند و امیدوار است با پایان محرومیت از بازی هفته بیست و ششم دوباره درون دروازه تیمش قرار بگیرد.

او که در روز‌های گذشته حمایت ویژه‌ای از گلر دوم تیمش داشته، سعی کرده با روحیه دادن به این دروازه‌بان جوان، انگیزه او برای نگه داشتن استقلال به عنوان شانس اصلی قهرمانی را حفظ کند و از سوی دیگر خودش هم تلاش می‌کند این محرومیت بدموقع را به دست فراموشی سپرده و تمرکزش را برای ادامه فصل حفظ کند.

منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • کاپیتان استقلال فراموشی را تمرین می‌کند
  • تصاویری از فرو رفتن عجیب یک موشک به درون یک دیوار!
  • چالش هدف گیری دروازه داخل آب توسط ژائو کانسلو / فیلم
  • انتقال آب رودخانه ماربر، تیشه‌ای بر ریشه رودخانه و سد کارون۳
  • ضوابط صادراتی جدید محصولات جنگلی اعلام شد
  • توقیف تجهیزات حفاری غیرمجاز در خرامه
  • گیاهی مفید برای مشکلات معده
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • حفر و تکمیل ۸ حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب
  • گنج‌یاب‌ها در ساوه به گنج نرسیدند