Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@02:56:22 GMT

سریال خشم پمپئو و ادعاهای ضد ایرانی او ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۲۱۸۱۵

سریال خشم پمپئو و ادعاهای ضد ایرانی او ادامه دارد

درحالیکه مذاکرات وین روزهای مهم خود را پشت سر می‌گذارد و تلاش دولت بایدن برای بازگشت به برجام ادامه دارد مایک پمپئو وزیر پیشین خارجه آمریکا که همواره تلاش می‌کرد سیاست فشار حداکثری علیه ایران پایدار بماند باز هم با طرح ادعاهای واهی خشم خود را نسبت به لغو تحریم‌های ظالمانه ابراز کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این روزها مذاکرات وین در مرحله تصمیم‌گیری طرف‌های غربی است و اگر آنها و به خصوص واشنگتن تصمیمات لازم را اتخاذ کرده و دست از زیاده‌خواهی و بازی‌های سیاسی خود بردارند رسیدن به یک توافق خوب دور از دسترس نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اما در حالیکه تلاش دولت جو بایدن برای بازگشت به برجام ادامه دارد، مایک پمپئو که سیاست فشار حداکثری او و رئیس ماجراجویش دونالد ترامپ با شکست همراه بوده است در پیام توییتری ادعا کرد: لغو تحریم‌ها علیه ایران جنگ و ترور بیشتری را به همراه خواهد داشت و برنامه هسته ای ایران را متوقف نخواهد کرد.

وی در ادامه ادعاهای واهی و توییت های مملو از خشم خود علیه ایران مدعی شد: یک ایران ثروتمند به کشتار در سراسر جهان ادامه خواهد داد، حتی اینجا در خانه.

ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا به رغم تایید مقامات دولتش از جمله رکس تیلرسون وزیر خارجه پیش از پمپئو مبنی بر این که ایران به تعهدات خود طبق توافق پایبند بوده و مخالفت مشاوران امنیت ملی کاخ سفید، هشتم مه ۲۰۱۸ (۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷) برخلاف هشدارهای اعضای برجام و انتقادهای بین‌المللی، به صورت یکجانبه از برجام خارج شد و به اعمال تحریم‌ها در قالب کارزار «فشار حداکثری» اقدام کرد؛ سیاستی که هیچکدام از اهداف آمریکا چه در زمینه تغییر رفتار ایران و یا در مورد امضای توافق جدید را محقق نکرد و بسیاری از مقام‌های دولت سابق و کنونی آمریکا به شکست آن اذعان کرده و آن را عامل وضع کنونی برجام می‌دانند.

از زمانی که ترامپ توافق را ترک کرد، پمپئو وزیر امور خارجه اش و سایر مقام‌های آمریکایی همسو با وی معتقد بودند که ترکیبی از تشدید تحریم‌ها، انزوای دیپلماتیک و تهدید نظامی، ایران را به میز مذاکره خواهد کشاند. ترامپ در حالی بارها درخواستش برای مذاکره با ایران را به صورت علنی تکرار کرد که چیزی از خصومت با ایران کم نگذاشت. او در سال پایانی دولتش هم تلاش داشت ناکامی‎‌های خارجی ناشی از سیاست اول آمریکای خود را که حتی متحدان واشنگتن را هم از آن دور کرد، با امضای توافق با ایران جبران و برای خود اعتبار سیاسی کسب کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۱۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)



منبع:چارسو فرهنگ

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرماندهی و شهادت "همّت" به روايت شهيد قاسم سليمانی (فیلم) نظر حاج قاسم سلیمانی درباره وزارت اطلاعات (فیلم) حضور حاج قاسم از داخل بالگرد امدادی در سیل خوزستان (فیلم)

دیگر خبرها

  • میرباقری: تلاش می‌کنیم «سلمان فارسی» را ۱۴۰۵ به پخش برسانیم
  • واکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات
  • تلاش برای رفع ابهام‌ها و اجرای کامل توافق اسفند ۱۴۰۱
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)
  • حذف سریال «حشاشین» از تمام سکو‌های ایرانی
  • حذف سریال «حشاشین» از تمام سکوهای ایرانی 
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم