Web Analytics Made Easy - Statcounter

عطاالله زمانی گفت: برای شتاب دوچندان طرح نهضت ملی مسکن در سال جدید ۱۴۸ هزار و ۵۵۷ تقاضا در این طرح در محدوده شهر‌های شمال و شرق و غرب استان فارس و زیر مجموعه اداره کل راه و شهرسازی استان و ۲۹ هزار و ۱۸۴ تقاضا در محدوده شهر‌های جنوب استان و در حوزه مسوولیت اداره کل راه و شهرسازی لارستان به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس گفت: استقبال متقاضیان از طرح نهضت ملی مسکن در فارس کم نظیر و قابل توجه است و بسیاری از شاخص‌های اجرای این طرح به ویژه در شهرستان‌های جنوبی استان در سطح کشور مثال زدنی و بی نظیر است.

به گفته او، طرح نهضت ملی مسکن در برخی از شهر‌ها به زیر سقف رسیده و در برخی شهر‌ها نیز در مرحله فونداسیون و زیرساخت است.

این مقام مسئول می‌گوید: از جمله این شاخص‌های قابل توجه در طرح نهضت ملی مسکن در فارس، واریز ۲هزار و ۶۱۳ میلیارد و ۱۴۶ میلیون ریال آورده متقاضیان است که پشتوانه قابل اطمینانی برای تداوم کار ساخت مسکن ملی قلمداد می‌شود، بیش از ۴ هزار و ۳۵۰ متقاضی در این طرح هر کدام بیش از ۴۰۰ میلیون ریال واریز وجه آورده کرده اند که در مقایسه با شاخص‌های کشوری کم نظیر است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با تفکیک مبلغ آورده در شمال و جنوب استان فارس، گفت: مبلغ آورده متقاضیان طرح مسکن ملی در جنوب فارس فراتر از کل استان فارس بطوری که یک هزار و ۷۷۱ میلیارد و ۵۲۱ میلیون ریال از این میزان آورده در شهرستان‌های جنوب فارس به ثبت رسیده است.

زمانی گفت: تا کنون طرح نهضت ملی مسکن در ۸۱ شهر استان فارس کلید خورده و آغاز شده است که از این تعداد ۵۶ شهر در مناطق حوزه مسوولیت راه و شهرسازی فارس و ۲۵ شهر در حوزه مسوولیت راه و شهرسازی لارستان قرار دارند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس به عزم دولت برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور اشاره و گفت: فارس از جمله استان‌های شاخص ساز در این طرح خواهد بود بازار مسکن به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی این روز‌ها چشم انتظار اجرای طرح‌های مختلفی است که از سوی دولت مطرح شده، طرح‌هایی که شاید با اجرایی شدن آن‌ها بتوان نور امید را در بین متقاضیان و مستاجران روشن کرد.

زمانی همچنین نحوه اعطای تسهیلات در طرح نهضت ملی مسکن را هم تشریح کرد و گفت: اعطای تسهیلات در این طرح در شهر‌های بالای یک میلیون نفر ۴۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان، در سایر شهر‌ها ۳۰۰ میلیون تومان و در روستا ۲۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

او گفت: نحوه اعطای تسهیلات به صورت مرحله‌ای و متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه به صورت تدریجی است به طوری که در مرحله پی کنی و زیر ساخت ۱۰ درصد، اسکلت و سقف ۴۰ درصد، سفت کاری ۲۵ درصد، نازک کاری ۲۵ درصد پرداخت می‌شود.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس گفت: برای همه روستا‌های استان فارس طرح هادی روستایی تهیه شده است و از ابتدا تا کنون در ۱۲۶۴ روستای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی اجرا شده است که ۵۴ درصد از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان را شامل می‌شود، این شاخص توسعه روستایی از میانگین شاخص کشوری فراتر است.

زمانی همچنین به صدور اسناد اماکن روستایی، صدور اسناد اماکن شهری زیر ۲۵ هزار نفر، واگذاری زمین روستایی و واحد‌های احداث شده مسکن شهری به عنوان دیگر شاخص‌های توسعه در استان فارس اشاره کرد.

او گفت: تا کنون ۲۸۹ هزار و ۱۹۱ جلد سند روستایی در استان فارس صادر شده که ۷۱.۲۱ درصد خانوار روستایی این استان را شامل می‌شود، همچنین صدور اسناد مالکیت در شهر‌ها که با همکاری ثبت اسناد و املاک انجام شده ۳۷ هزار و ۸۴۸ جلد سند شهری است که ۲۱.۱۱ درصد خانوار شهری بهره‌مند را شامل شده است.

این مقام مسوول عملکرد بنیاد مسکن در حوزه واگذاری زمین روستایی را هم تشریح و گفت: در این حوزه اقدامات موثر برای ایجاد انگیزه ماندگاری روستاییان در مناطق روستایی رقم خورده است بطوریکه با واگذاری ۱۰۴هزار و ۸۵۷ قطعه زمین که ۲۶.۲۷ درصد خانوار روستایی بهره‌مند را شامل می‌شود تاثیر بسزایی در کاهش مهاجرت‌های ناخواسته داشته است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس گفت: بنیاد مسکن علاوه بر اجرای طرح‌های مسکن مهر، مسکن اقدام ملی و جهش مسکن و نهضت ملی مسکن که در حوزه مسکن ملی رقم خورده است ازسال ۸۲ تا کنون تعداد ۵۰۳۴ واحد مسکونی شهری نیز به اتمام رسانده که بخش قابل توجهی از این واحد‌های مسکونی به اقشار آسیب پذیر و نیازمند واگذار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد مسکن فارس طرح نهضت ملی مسکن مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس طرح نهضت ملی مسکن راه و شهرسازی میلیون تومان تا کنون شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۱۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استطاعتِ ۱۵۰ متقاضی حج رد شد

علی مرعشی،درباره معاینات حجاج گفت: تقریباً معاینات تمام شده است و ما تقریبا بالغ بر ۸۴ هزار نفر از زائران را معاینه کرده‌ایم و تایید استطاعت جسمی و روانی‌شان انجام شده‌است. همانطور که می‌دانید تعدادی از متقاضیان حج به کمیسیون‌ها معرفی می‌شوند و در کمیسیون‌های تخصصی تایید یا رد می‌شوند و یا نیاز به بررسی بیشتر دارند. 

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد مختصری مراجعه به کمیسیون داشته‌ایم که برای تعیین تکلیف این افراد بررسی بیشتری از سوی پزشکان معاین درخواست شده است و این بررسی‌ها در حال انجام است. در مجموع از بیش از هزار و ۵۰۰ نفر که به کمیسیون معرفی شده‌اند، ۱۵۰ نفر استطاعت جسمی‌شان تایید نشده است و این متقاضیان نمی‌توانند به حج مشرف شوند. این افراد یا دارای بیماری اعصاب و روان هستند یا بیماری قلبی و ریوی این افراد به صورتی بوده است که نمی‌توانستند اعمال سنگین حج را انجام دهند. همچنین افرادی در بین این گروه بودند که سرطان پیشرفته داشتند و تحت درمان هستند. زنان باردار هم بین آنها بود یا افرادی که اعمال جراحی در سه ماه گذشته انجام داده‌اند که باعث منع سفر برای این افراد شده است. 

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تصریح کرد: افرادی که استطاعت جسمی آن‌ها تایید نشده است می‌توانند از اعضای درجه یک خانواده‌شان برای نائب معرفی کنند و حج این افراد را انجام دهند و در نتیجه هر کسی نتواند در این سفر حضور داشته باشد فرد جایگزین وی باید حتما معاینات پزشکی را انجام دهد و استطاعت جسمی و روانی فرد تایید شود. تعدادی از عوامل اجرایی هم هنوز معاینات‌شان تکمیل نشده است. در نتیجه از عموم زائران تقریبا تعداد زیادی تعیین تکلیف شده‌اند و معاینات آن‌ها تمام شده است. 

مرعشی درباره بیماری‌های شایع در حج و توصیه به زائران گفت: هر سال اینگونه است که در حج به دلیل اینکه جمعیت بسیار زیادی از کشورهای مختلف و با بیماری‌های عمومی مختلف حضور دارند، شیوع بیماری‌های تنفسی بسیار شایع است و قدرت سرایت زیادی دارند. هر سال بیشترین بیماری که زائران در حج با آن مواجه می‌شوند بیماری تنفسی و بعد از آن بیماری‌های عضلانی و بیماری‌های گوارشی است. چراکه رژیم غذایی افراد تغییر می‌کند. بنابراین سه گروه بیماری اصلی که هرساله در حج فارغ از بیماری‌های فصلی در بین تمام حجاج شایع می‌شود بیماری‌های تنفسی، عضلانی و گوارشی است. 

وی تصریح کرد: بنابراین پیشگیری از این بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های تنفسی به زائران توصیه می‌شود و زائران باید در آنجا حتما از سجاده شخصی استفاده کنند، همچنین نزدیک بودن صفوف زائران کشورهای مختلف به یکدیگر می‌تواند ضریب ابتلا به بیماری‌های تنفسی را افزایش دهد. بنابراین لازم است زائران از ماسک در تجمعات استفاده کرده و حتما بهداشت فردی را رعایت کنند و مایعات زیاد مصرف کرده تا به سلامت به این سفر رفته و بازگردند. 

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر درباره اعزام پزشکان برای حج تمتع گفت: با اولین پروازی که عوامل اجرایی به حج مشرف می‌شوند پیش پروازهای ما نیز مشرف خواهند شد. البته یک گروه همراه با عمره گزاران برای راه اندازی درمانگاه هایمان اعزام خواهیم کرد تا مقدمات راه اندازی دستگاه‌ها را انجام دهند و دستگاه‌ها را آماده خدمات‌رسانی کنند. 

مرعشی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره حضور تیم پزشکی در عمره مفرده گفت: ما دو گروه پزشکی در عمره مفرده داریم که ۱۶ ساعت در مدینه و ۱۶ ساعت در مکه در درمانگاه خدمات را به زائران در مدت زمان حضور در عمره ارائه می‌کنند. در صورتی که زائری نیاز به خدمات تخصصی و فوق تخصصی داشته باشد از خدمات سعودی برای او استفاده می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به همراه اولین گروه عمره کزار یک گروه ۶ نفره پزشکی اعزام شده است و همراه با گروه بعدی که احتمالا امروز یا فردا اعزام می‌شوند نیز یک گروه ۶ نفره پزشکی اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/ منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • ۵۸درصد داوطلبان کنکور در قرچک متقاضی آزمون دانشگاه فرهنگیان هستند
  • روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • ۴۰۹ متقاضی واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری پاسدار زبان فارسی شدند
  • تایید نهایی ۵۷۲ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در اردل
  • استطاعتِ ۱۵۰ متقاضی حج رد شد
  • فراهم کردن زمینه تحصیل و ازدواج از مهم‌ترین اهداف کمیته است
  • استفاده از ظرفیت مردم در راستای جهش تولید، از مهم‌ترین راهبردهای کمیته امداد فارس
  • پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل