Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@11:14:01 GMT

تیم فوتبال شهرخودرو در برزخ سقوط یا بقا

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۲۱۹۲۵

تیم فوتبال شهرخودرو در برزخ سقوط یا بقا

"پدیده مشهد" تنها تیم فوتبال لیگ برتری از خراسان رضوی است که با کسب تنها هشت امتیاز از مجموع بازیهایش در چارچوب این دوره لیگ برتر هم‌اینک به عنوان آخرین تیم، در قعر جدول ۱۶ تیمی حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران قرار گرفته است و در شرایطی بسیار حساس در حدفاصل باریک مرگ و حیات هویت حرفه‌ای دست و پا می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم مقام باشگاه شهرخودرو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح شرایط این تیم گفت: مالک این باشگاه خصوصی تاکنون هر کاری که لازم بوده انجام داده و عملکرد قابل دفاعی داشته است.

اسماعیل حیدرپور افزود: هزینه هر بازی خانگی شامل شامل تغذیه و تدارکات بازیکنان، اقدامات انتظامی، اقامت در هتل، پرواز با هواپیما و دیگر موارد لازم برای تیم فوتبال پدیده بین ۱.۵ تا ۱.۷ میلیارد ریال است.

وی زیرساختهای ورزشی مشهد را مناسب توصیف اما اضافه کرد: حمیداوی به عنوان مالک شهر خودرو هر کاری برای حفظ تنها تیم حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران از خراسان رضوی انجام داده است اما این تیم در بازیهای خانگی خود از امکانات لازم برخوردار نیست.

شهرخودرو به دنبال یافتن روزنه امید

قائم مقام باشگاه شهرخودرو گفت: این تیم به طور قطع تا انتهای فصل لیگ برتر فوتبال خواهد جنگید و با امیدواری تلاش می‌کند روزنه‌ای برای ماندن در لیگ برتر باز کند و به طور قطع شخصی که ضرر نخست را  از سقوط تیم پدیده از لیگ برتر فوتبال به دسته یکم می کند مالک باشگاه است.

حیدرپور بدون اشاره به برنامه باشگاه برای آینده این تیم بحران‌زده افزود: برنامه‌ای برای فروش تیم شهرخودرو وجود ندارد زیرا اصولا پیشنهادی جدی در میان نیست. 

وی ادامه داد: فارغ از کمک برخی مسوولان خراسان رضوی، فقط یک مورد بگوئید در این مدت کدام مسوول با یک شاخه گل به سراغ بازیکنان این باشگاه مشهدی رفت و خداقوتی به آنان گفت.

قائم مقام باشگاه شهرخودرو گفت: ۴۵ روز برای مجوز تاسیس و ثبت باشگاه و کمیسیون ماده پنج گذشته است اما هنوز منتظر امضا مدیر کل هستیم گویا برخی بدشان نمی‌آید تیم شهرخودرو به دسته یکم فوتبال کشور سقوط کند.

حیدرپور افزود: مسوولان هیات فوتبال خراسان رضوی نیز بدانند همان طور که ارتقای تنها تیم نماینده استان در لیگ برتر مایه مباهات این عزیزان است، سقوط تیم از لیگ برتر هم  متوجه آنان نیز خواهد شد.

مربی اسبق تیم فوتبال پدیده نیز به وضعیت بحرانی این تیم اشاره و بیان کرد: در نیم فصل دوم لیگ برتر نتیجه گرفتن بسیار سخت است و معتقدم در شرایط نیم فصل کنونی تغییری در جدول رخ نخواهد داد.

سید مهدی رحمتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در آخرین بازی که مربیگری تیم پدیده را برعهده داشتم گفتم باید سرنوشت تیم را مشخص کرد اما مسوولان استان خراسان رضوی و شهر مشهد بی تفاوت بودند و این هم  نتیجه بی تفاوتی مسوولان استان خراسان رضوی برای این تیم است.

وی ادامه داد: تیم پدیده با هشت امتیاز در جایگاه شانزدهم لیگ برتر قرار دارد و احتمالا به لیگ دسته پایین تر سقوط خواهد کرد.

پدیده ویترین فوتبال مشهد

رییس هیات فوتبال مشهد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: پدیده وضعیت خوبی ندارد اما در عین حال ویترین فوتبال مشهد است.

حسین بادامکی افزود: اگر برنامه‌ریزی‌ خوبی روی فوتبال پایه انجام دهیم می‌توان تیمهای قدرتمندی تشکیل داد تا اگر روزی فوتبال مشهد در لیگ برتر نماینده داشت، بتوان روی این استعدادها حساب کرد.

وی ادامه داد: مدیران پدیده و مسوولان استانی دست به دست یکدیگر بدهند تا در هفته‌های پایانی نتایج آبرومندانه‌ای کسب کنند تا برای بقا در لیگ برتر امیدوار باشیم.

رییس هیات فوتبال مشهد گفت: اگر اتفاقی بیفتد و پدیده در لیگ برتر بماند در سال آتی با برنامه‌ریزی و تعامل بیشتر می‌توانیم اتفاقات بهتری برای فوتبال و جوانان مشهد رقم بزنیم.

بادامکی افزود: مسوولان باشگاه پدیده علاقه دارند مدیریت استان به آنها کمک کند پس بهتر است به فوتبال خراسان رضوی احترام گذاشته و مقداری از مواضع خود کوتاه بیایند و  صرفا حرف زدن کمکی نمی‌کند و باید قدمی در این خصوص برداشته شود.

وی ادامه داد: از مسوولان خراسان رضوی گرفته تا هیات فوتبال خراسان رضوی و مشهد و حسین بادامکی کسی با پدیده دشمنی ندارند، قطعا هدف ما بقای پدیده در لیگ برتراست اما این که برخی بخواهند افکار عمومی را منحرف کرده و بعد از هر بازی صحبت‌های حاشیه‌ای انجام دهند، نتیجه‌ای جز وضع امروز نخواهد داشت.

خراسان رضوی نتوانسته از ظرفیت بنگاههای اقتصادی در ورزش استفاده کند

ملی‌پوش مشهور پیشین و فوتبالیست پرافتخار مشهدی هم می‌گوید: از مدیران باشگاه پدیده تقاضا دارم راه دیگری پیش بگیرند، تمام کسانی که در پدیده بازی می‌کنند، دوستان ما هستند، هیچ دشمنی با کسی نداریم و آرزوی قلبی‌ام نتیجه گرفتن پدیده و تمام عوامل این باشگاه است.

خداداد عزیری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قبلا هم گفته ام پدیده هیچ شانسی نداشته است و الان نیز وضع به همین منوال است و اکنون این تیم در جدول رده بندی لیگ برتر رتبه ۲ رقمی دارد.

وی از عملکرد مسوولان محلی خراسان رضوی انتقاد و بیان کرد: مسوولان و مدیران ما همان ابتدا که این تیم را تحویل دادند و سال قبل از آن نیز که تیم را گرفتند، بی فکری کردند متاسفانه همان زمان به پیشنهاد من توجه نکردند، مسوولان انگار میلی به فوتبال در مشهد ندارند یا توانایی آن را ندارند که مسایل فوتبال را مدیریت کنند.

این فوتبالیست پیشکسوت گفت: می‌توانستیم یک تیم لیگ دسته یکمی در مشهد تاسیس کنیم، الان شرکت بزرگ سنگ‌آهن خواف، کارخانه ایران خودرو خراسان و شرکت فولاد نیشابور را داریم ولی چرا در مسیر حمایت و پیشرفت ورزش خراسان از آنها کمک و بهره گرفته نمی‌شود. 

عزیزی افزود: اینها جای سوال دارد که چرا اصفهانی‌ها و خوزستانی‌ها می‌توانند از کارخانه‌های فولاد و ذوب‌آهن استفاده کنند اما در خراسان رضوی نمی‌توان از ظرفیتهای بنگاههای بزرگ اقتصادی برای ورزش این استان بهره برد. 

برچسب‌ها تیم فوتبال پدیده مشهد مشهد فرهاد حمیداوی سید مهدی رحمتی خداداد عزیزی لیگ برتر فوتبال شهر مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تیم فوتبال پدیده مشهد مشهد فرهاد حمیداوی تیم فوتبال پدیده مشهد مشهد فرهاد حمیداوی سید مهدی رحمتی خداداد عزیزی لیگ برتر فوتبال شهر مشهد لیگ برتر فوتبال خبرنگار ایرنا خراسان رضوی هیات فوتبال فوتبال مشهد لیگ برتر تیم فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۱۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند

 



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی روز یکشنبه در نشست ستاد برگزاری رویداد آموزشی- تعاملی یکصدا ایران در مشهد که با حضور نمایندگانی از شهرداری مشهد، کانون های فرهنگی و هنری مساجد و دفتر تحول اجتماعی قرارگاه خراسان رضوی برگزار شد گفت: این مناطق شامل رسالت، التیمور، پور سینا، مهرآباد، دهرود و محله سیس‌آباد از حاشیه شهر مشهد است.

محمد حسین زاده با تأکید بر لزوم توجه ویژه به استعدادیابی و پرورش استعدادها در منطقه حاشیه نشین شهر افزود: سطح نابسامان اقتصاد در حاشیه شهرهای بزرگ، نمی تواند مؤید فقر اذهان خلاق و کاوشگر در آن منطقه باشد، چه بسا استعدادهای درخشانی که از همین حاشیه به مدارج بالا دست یافته اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بسیاری از رویدادهای فرهنگی و هنری را می توان از این مناطق آغاز کرد تا شاید خروجی فعالیت های فرهنگی و هنری بتواند زمینه ایجاد شرایط لازم برای رشد اقتصادی را نیز فراهم آورد، چنانکه در منطقه «گلشهر» به همت ساکنان آن و توجه دستگاه های فرهنگی تاکنون رویدادهای فرهنگی و هنری مختلفی رقم زده شده که زمینه سایر فعالیتهای اقتصادی را فراهم آورده است.

حسین زاده افزود: مقطعی بودن برنامه ریزی ها برای آموزش و فعالیت های فرهنگی و هنری در حاشیه شهرها می تواند نتیجه معکوس داده و به آسیب زیان بارتری تبدیل شود.

او گفت: در رویداد یکصدا ایران برای نخستین بار در کشور به دنبال این هستیم که ارتباط بلندمدتی میان هنرمندان و تشکلهای مردم نهاد حاشیه شهر ایجاد کنیم، در این راستا دفاتر تسهیل گری و کانون های فرهنگی و هنری مساجد در محله ها باید با اطلاع رسانی پویا در مسیر ترغیب و تشویق نوجوانان و جوانان این مناطق به حضور در این رویداد اهتمام لازم را داشته باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: رویداد یکصدا ایران با محورهای موضوعی هویت و سبک زندگی اسلامی- ایرانی، امید آفرینی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ایجاد شور اجتماعی و مشارکت های مردمی، تحکیم بنیان خانواده، همبستگی و انسجام اجتماعی در ۶ محله از محلات حاشیه شهر مشهد در اردیبهشت امسال برگزار خواهد شد.

 
 

دیگر خبرها

  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • رسمی؛ شفیلدیونایتد به چمپیونشیپ سقوط کرد
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد