Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار جماران در اهواز، گردوخاک شدید از روز جمعه ۱۳ اسفندماه آسمان برخی از شهرهای استان خوزستان را فرا گرفته است و این وضعیت موجب شد تا روز شنبه ۱۴ اسفندماه هم ادامه پیدا کرد.

 براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، هوای هفت شهر خوزستان در روز شنبه در وضعیت خطرناک قرار گرفت. 

شاخص کیفی هوای شهر‌های اندیمشک، بهبهان، دزفول رامهرمز، شوش،اهواز و ماهشهر به ۵۰۰ رسیده است، همچنین شاخص کیفی هوا در شهر‌های شادگان و سوسنگرد به عدد ۱۷۰ و ۱۵۸ رسید که نشان دهنده ناسالم بودن هوا برای تمامی گروه‌های سنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وضعیت نشان دهنده خطرناک بودن هوا است که در این شرایط افراد باید از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند.

 

تعطیلی ادارات چهار شهرستان  

طبق اعلام استانداری خوزستان به دلیل وقوع گرد و خاک تمام ادارات و دستگاه‌های اجرایی چهار شهرستان اندیمشک، بهبهان، دزفول و شوشتر تعطیل و آغاز فعالیت ادارات در دیگر شهرستان‌های استان با دو ساعت تاخیر، در ساعت ۹:۳۰ تعیین شد.

وقوع گردوخاک، پای مردم خوزستان را به بیمارستان هم کشاند. عرفان مردانی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: "با وجود این‌که اثرات زیانبار پدیده گرد و خاک و آلودگی هوا بر سلامت مردم در طول زمان خود را نشان می‌دهد اما در ۲۴ ساعت اخیر به علت غلظت بالای گرد و خاک ۵۶ بیمار در شهرستان‌های درگیر با این پدیده در خوزستان به بیمارستان‌ها مراجعه کردند که ۱۰ نفر از آن‌ها بستری شدند."

 

لغو پروازهای فرودگاه‌های خوزستان

از سوی دیگر پدیده گردوخاک موجب کاهش دید افقی هم شده است و در برخی مناطق خوزستان دید افقی به کمتر از ۵۰ متر رسید.

در اساس اعلام هواشناسی خوزستان دید افقی به علت پدیده گرد و خاک در اهواز به ۵۰۰ متر، در بستان ۵۰ متر و در آبادان ۱۰۰ متر رسیده است.

براساس اعلام اطلاعات پرواز فرودگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اهواز، ۶ پرواز ورودی و خروجی در این فرودگاه به دلیل وقوع پدیده گرد و خاک باطل شده است.

همچنین تمام پروازهای فرودگاه دزفول به دلیل گردوخاک لغو شده‌اند.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا ادارات خوزستان تعطیلی ادارات خوزستان گردوخاک در خوزستان گردوخاک خوزستان شاخص هوای خوزستان افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا پدیده گرد گرد و خاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۰۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد جامع بیان کرد: ساخت این دیوار حائل از آبان ماه سال گذشته با هدف رفاه حال شهروندان و جلوگیری از بروز حوادث احتمالی به ویژه ریزش سنگ هنگام باران آغاز و در آینده نزدیک به پایان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ساخت دیوار حائل خیابان چهار شهید خالدی به روش سنگچین به ارتفاع ۲ متر انجام خواهد شد ابراز امیدواری کرد: با ساخت پارک محله‌ای توسط شهرداری در امتداد دیوار حائل، این طرح هر چه سریع‌تر تکمیل شود.

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص جابه جایی ساکنین این منطقه (منبع آب اهواز) برای جلوگیری از خطرات احتمالی گفت: ساخت واحد مسکونی برای بخشی از ساکنین این منطقه بر عهده راه و شهرسازی است.

وی افزود: در این راستا کار ساخت حدود ۲۳۰ واحد برای جابه جایی ساکنین منطقه منبع آب در دست اجرا قرار گرفت و اکنون پیشرفت فیزیکی این واحد‌ها بیش از ۷۰ درصد است.

محله "منبع آب" یکی از مناطق حاشیه نشین در شهر اهواز است؛ این منطقه هرچند در حاشیه شهر قرار ندارد، اما با توجه به ساختار منازل مسکونی و معضلات آن به عنوان یکی از مناطق حاشیه‌نشین اهواز به شمار می‌آید.

 

دیگر خبرها

  • کشف انبار کالای قاچاق در اهواز
  • آبشک به‌دنبال اتفاقی شیرین در قلب اهواز
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • ◄ چهار بانده شدن جاده ملاثانی به مسجدسلیمان به کجا رسید؟
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • چهار فوتی در دو حادثه رانندگی در محور‌های خوزستان
  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود