Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@10:45:23 GMT

بازیگران‌مان خواننده هم هستند

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۲۲۳۲۴

بازیگران‌مان خواننده هم هستند

مسعود دلخواه از اجرای نمایش تازه خود با نام «شام آخر» خبر می‌دهد.

این کارگردان و مدرس تئاتر که بعد از اجرای نمایش «شاه لیر» در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر، اثری دیگری روی صحنه نبرده است، حالا در نظر دارد نمایش «شام آخر» را در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه بیاورد.

او که این روزها مشغول تمرین این اثر نمایشی است، درباره اجرای این نمایش به ایسنا می‌گوید: نمایشنامه «شام آخر» را بر اساس بخش‌هایی از رمان «مرشد و مارگاریتا» نوشته میخاییل بولگاکف و همینطور چندین منبع دیگر تنظیم کرده‌ام و حالا مشغول تمرین این نمایش هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایش «شام آخر» همان گونه که از نامش بر می‌آید، درباره زندگی و محاکمه حضرت مسیح است و دلخواه برای تنظیم متن آن علاوه بر بخش‌هایی از رمان بولگاکف، از چندین انجیل و روایت‌هایی درباره مریم مقدس، مریم مجدلیه، حواریون، جلجتا و ... بهره گرفته است.

او که از حدود دو ماه پیش تمرین این نمایش را آغاز کرده، ادامه می‌دهد: تمرین بسیار سختی داریم چون این نمایش با گروه بزرگی از بازیگران اجرا می‌شود و طبیعتا انجام تمرین‌ها در دوران کرونا با سختی بسیار همراه است.

به گفته دلخواه، این نمایش با بازی کاظم بلوچی، رحیم نوروزی، اسماعیل پوررضا، شهین نجف‌زاده، امیرحسین رضوان‌صفت همراه با ۲۵ بازیگر جوان دیگر روی صحنه می‌رود.

او توضیح می‌دهد که در این نمایش همچون آثار قبلی‌اش، موسیقی نقشی تعیین‌کننده دارد و چندین نوازنده و خواننده هم در این اجرا حضور دارند که البته خوانندگان این اجرا، بازیگرانی هستند که قدرت خوانندگی هم دارند و این گونه نیست که خوانندگانی خارج از گروه برای حضور در این اجرا دعوت شده باشند.

در اجرای این اثر نمایشی، فاطمه زعفرانی، طراحی صحنه و لباس را بر عهده دارد و آهنگساز آن نیز آرمان پارسیان است که پیش‌تر در اجرای نمایش «مفیستو»، با دلخواه همکاری کرده بود.  

قرار است نمایش «شام آخر» نیمه دوم اردیبهشت سال ۱۴۰۱  بعد از ماه مبارک رمضان در تالار دکتر ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برود و جزییات بیشتر درباره گروه اجرایی و لیست کامل بازیگران آن در خبرهای بعدی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نمایش شام آخر رمان مرشد و مارگاریتا روی صحنه شام آخر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۲۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گریه ناگهانی آقای خواننده در هنگام اجرای آهنگ در کنسرت | فیلم

ویدیوی از اشک‌های روزبه بمانی در کنسرتش در شهر رشت در شبکه‌های اجتماعی پربازدید شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند
  • بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند/ اجرا در تالار قشقایی
  • بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد/ آغاز اجرا از ۲۵ اردیبهشت
  • کنسرت سامان احتشامی دو شب دیگر تمدید شد/ پنج شب اجرا در تالار رودکی
  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • گریه ناگهانی آقای خواننده در هنگام اجرای آهنگ در کنسرت | فیلم
  • «شب نغمه‌های اذان ایرانی» روی صحنه می‌رود
  • بازگویی مشکلات و دغدغه‌های روز جامعه اولویتم در اجرای نمایش است
  • شب نغمه‌های اذان ایرانی روی صحنه می‌رود