Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه انتظامی خبرگزاری فارس_ مریم عرب انصاری: نزاع، درگیری، زورگیری، چاقو و قمه‌کشی، مواد مخدر، اختلافات خانوادگی، فقدانی، تصادف، موبایل قاپی، کیف قاپی، پارک خودرو مقابل در خانه و در نهایت انواع سرقت از سرقت مسلحانه و مغازه و منزل و خودرو گرفته تا سرقت طلا و ارز و انباری منزل از جمله مواردی است که شهروندان در تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ با ماموران در میان می گذارند؛ یعنی برقراری حدود ۱۱ میلیون تماس با سامانه ۱۱۰ در همین سال جاری؛ البته به جز مراجعه میانگین روزانه ۱۲ هزار نفر به مراکز انتظامی‌ پایتخت!

اگرچه  پلیس۱۱۰، اداره آب، برق، گاز یا آتش‌نشانی نیست؛ حتی ستاد کرونا هم نیست اما برخی‌ها زنگ زده و سوالات خود را می‌پرسند؛ حتی اینکه ساعت چند است؟! هرچند اپراتورهای مرکز ۱۱۰ با آرامش جواب شهروندان را داده و آنها را برای ارتباط با مراکز مربوطه راهنمایی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرونده اول: اعلام درگیری اراذل و اوباش، ایجاد رعب و وحشت در محله به پلیس ۱۱۰

 در پی اعلام خبری به مرکز فوریت‌های 110 مبنی بر ایجاد رعب و وحشت ، درگیری و همچنین اخلال نظم در محدوده خاور شهر تیم عملیات کلانتری خاور شهر سریعاً به محل اعزام شده و پس از حضور ماموران مشخص شد درگیری و قمه‌کشی مابین ۳ نفر از اراذل و اوباش خاورشهر رخ داده است که تیم عملیات با رعایت کلیه قوانین هر ۳ نفر را در محل دستگیر کرده و به کلانتری خاور شهر انتقال دادند.

گفتنی است در تحقیقات مشخص شد هر ۳ متهم سابقه دار بوده و پیش تر با همین عنوان مجرمانه دستگیر شده اند؛ همچنین به علت جراحت وارده و نامساعد بودن وضعیت جسمانی یک نفر از آنها به بیمارستان منتقل و پس از پایان تحقیقات و تشکیل پرونده متهمان تحویل مراجع قضائی شدند.

پرونده دوم:سارق از دیوار منزل سقوط کرد/ دستگیری توسط شهروندان

 طی اعلام شهروندان به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر حضور سارق در محله انقلاب، عوامل عملیات کلانتری بلافاصله به نشانی اعلامی اعزام شدند.

با حضور تیم عملیات کلانتری 148 انقلاب در محل گزارش شده مشخص شد سارق 35 ساله در حال ورود به یکی از منازل از روی دیوار سقوط کرده و توسط شهروندان دستگیر شده است که با انتقال متهم به کلانتری مشخص شد چهره سارق دستگیر شده با مشخصات و تصویر متهم به دست آمده در پرونده سرقت دیگری_ که هفته گذشته تشکیل شده_ تطابق دارد.

در نهایت متهم در کلانتری به بزه انتسابی و بالا رفتن از دیوار به قصد سرقت منزل و 4 فقره سرقت مشابه دیگر اعتراف کرد.

گفتنی است تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهم ادامه دارد.

پرونده سوم: حادثه رانندگی در آزادراه

به دنبال اعلام خبری به مرکز ۱۱۰ مبنی بر وقوع حادثه رانندگی در آزاد راه تهران – شمال تونل ۱۱، بلافاصله ماموران پلیس راه به محل اعزام شده و با حضور پلیس در محل مشخص شد یک دستگاه سواری پژو 206 به دلیل عدم توجه به جلو با یک دستگاه خودروی سواری سمند برخورد کرده که متأسفانه بر اثر آن راننده خودروی پژو مجروح شده است که بلافاصله ایمن سازی محیط توسط ماموران پلیس راه صورت گرفته و مصدوم نیز با حضور عوامل امدادی و اورژانس به مرکز درمانی منتقل شد.

پرونده چهارم: بازداشت سارقان انباری مجتمع‌های مسکونی

در پی وقوع چند فقره سرقت از انباری مجتمع های مسکونی و اعلام شکایت شهروندان به پلیس، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار کلانتری قرار گرفت و مأموران انتظامی هنگام گشت زنی به  ۲ نفر که حین خروج از یک مجتمع مسکونی تعدادی لوازم در دست داشته مشکوک شده که این افراد به محض مشاهده ماموران از محل می‌گریزند.

در ادامه بعد از تعقیب و گریز،  هر 2 متهم دستگیر و در تحقیقات اولیه مشخص شد اموالی که در دست داشتند مسروقه بوده و از انباری مجتمع مسکونی سرقت کرده اند که با شناسایی  مالباخته، متهمان به همراه شاکی به  کلانتری منتقل شده که در تحقیقات انجام شده ، متهمان ضمن اقرار به جرم ارتکابی به 5 فقره سرقت از  انباری مجتمع های مسکونی اعتراف کردند.

پاسخگویی ۲۴ ساعت پلیس ۱۱۰ به مردم/ برقراری حدود ۱۱ میلیون تماس

سردار حمید هداوند جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه تشکیل سامانه ۱۱۰ در حقیقت اتفاق و انقلاب بزرگی در اجرای ماموریت های پلیس و دسترسی مردم به نیروی انتظامی ایجاد کرد، اظهار داشت: تا قبل از تشکیل سامانه ۱۱۰ ارتباط شهروندان با پلیس، با مشکلات بسیاری همراه بود و شهروندان محله‌های مختلف باید در مواقع لزوم با شماره تماس کلانتری محل خود تماس می گرفتند که همین موضوع مشکلاتی را برای شهروندان در پی داشت.

جانشین فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: راه‌اندازی سامانه ۱۱۰ تسهیلات فراوانی را در ارائه هر چه بهتر خدمات انتظامی و تماس شهروندان با پلیس به همراه داشت؛ به گونه ای که شماره 110 شماره ای سراسری و جامع است که در همه جای کشور قابل استفاده و بهره برداری است.

سردار هداوند با بیان اینکه امروز در سامانه ۱۱۰ پایتخت بیش از سیصد کاربر بصورت ۲۴ ساعته پاسخگوی تماس افراد است تصریح کرد: در حال حاضر شهروندان گرامی با اعتمادی که به پلیس دارند، در همه زمینه ها و حتی برای گرفتن اطلاعات در زمینه های مختلف با سامانه ۱۱۰ تماس می گیرند؛ هرچند که خواهش ما این است که شهروندان حتما و صرفا فوریت های پلیسی را با شماره ۱۱۰ در میان گذاشته و از تماس های غیر ضروری خودداری کنند؛ چرا که این سامانه صرفا برای فوریت های پلیسی ایجاد شده است.

جانشین فرمانده انتظامی پایتخت اعلام کرد: در سال جاری بیش از ۱۱ میلیون و ۱۹۸ مورد تماس شهروندان با سامانه ۱۱۰ ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل۱۰ درصد افزایش داشته است.

تصادفات‌‌، درگیری و نزاع عمده موضوع تماس شهروندان با پلیس

وی در پاسخ به پرسش فارس که تماس‌های شهروندان بیشتر در چه حوزه ای بوده، خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته بیشترین تماس شهروندان در خصوص مسائل حوزه ترافیکی از جمله تصادفات بوده و همچنین درگیری و نزاع نیز از جمله دیگر موارد فوریتی است که شهروندان در مورد آن با پلیس تماس داشته اند.

وی گفت: از مجموع تماس‌های انجام شده 42 درصد تماس‌ها عملیاتی شده است؛ عملیاتی شدن به معنای حضور ماموران در محل و رسیدگی به موضوع است که این موضوع در مقایسه با سال قبل 11 درصد افزایش داشته است. 

چرا پلیس دیر می‌رسد؟

سردار هداوند در پاسخ به دیگر پرسش فارس درباره گلایه مردم مبنی بر دیر رسیدن مأموران ۱۱۰ گفت: تمهیدات مختلفی برای حضور هر چه سریعتر پلیس در پایتخت اندیشیده شده، اما با توجه به حجم ماموریت های پلیسی ۱۱۰ و همچنین بعد مسافت و ترافیک موجود در معابر، میانگین حضور پلیس حدود ۱۰ دقیقه است که این زمان براساس وجود برخی مولفه ها و موضوعات و مسائل، کاهش و افزایش پیدا می کند.

وی با بیان اینکه همه موارد و موضوعات اعلام شده به سامانه ۱۱۰ از مسائل فوریتی محسوب نمی‌شود تصریح کرد: برخی موضوعات از جمله تخلفات و تصادفات رانندگی، سرقت‌های به عنف، زورگیری، نزاع و درگیری جزو فوریت های پلیسی است که سریعا اقدامات لازم در خصوص مدیریت این مسائل و حضور مأموران انجام می‌شود.

ارسال ۱۳ هزار پیامک به سامانه پیامکی ۱۱۰۱۱۰

جانشین فرمانده انتظامی پایتخت، راه اندازی سامانه پیامکی را از جمله جدیدترین قابلیت های سامانه ۱۱۰ دانست و گفت: سامانه پیامکی با شماره ۱۱۰۱۱۰ فعال بوده و شهروندان گرامی که به هر دلیل امکان تماس تلفنی و صوتی با سامانه ۱۱۰ را ندارند، می توانند از طریق پیامک مطالب و فوریت های پلیسی خود را با پلیس در میان بگذارند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۳ هزار پیامک به سامانه پیامکی ۱۱۰ ارسال شده است و اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است خاطرنشان کرد: سامانه ۱۱۰ برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر و سریعتر به شهروندان طراحی شده است؛ از این رو از شهروندان درخواست داریم که صرفا موضوعات فوری و مهم را با این سامانه در میان بگذارند چه بسا انجام یک تماس غیر ضروری و خدایی ناکرده یک مزاحمت تلفنی با این سامانه مانع از تماس به موقع یک شهروند گرفتار با پلیس و ایجاد عواقب ناگوار و جبران ناپذیری شود؛ هر چند که خوشبختانه در مقایسه با سال های قبل شاهد کاهش تماس های غیر ضروری با ۱۱۰ هستیم؛ لذا تاکید ما بر این است که شهروندان گرانقدر صرفا مسائل فوری و ضروری را با این سامانه در میان بگذارند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سردار هداوند اعلام درگیری به پلیس تماس با پلیس ۱۱۰ عربده کشی اراذل و اوباش جانشین فرمانده انتظامی فوریت های پلیسی تماس شهروندان سامانه پیامکی سامانه ۱۱۰ انباری مجتمع مشخص شد تماس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۲۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس به وظیفه قانونی خود عمل کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ مهدی جوکار در تشریح جزئیات درگیری پیش آمده در یکی از ورزشگاه‌های شهرستان فیروزآباد گفت: در دقایق پایانی بازی بین دو تیم فوتبال حاضر در لیگ دسته سوم استان فارس، در شهرستان فیروزآباد، یکی از اعضای کادر فنی تیم میهمان به همراه بازیکنان ذخیره این تیم به سمت کمک داور بازی حمله ور شده و او را مورد ضرب وشتم قرار می دهند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد ادامه داد: بلافاصله مامورین تامین نظم و امنیت حاضر در ورزشگاه، بر اساس وظایف قانونی، به منظور پایان دادن به درگیری و پیشگیری از وقوع هر گونه تبعات احتمالی، قصد دستگیری مخلین نظم و امنیت را داشتند که با مقاومت و تعدی آنها مواجه شدند، لذا طبق ضوابط قانونی، با استفاده از تجهیزات دفاع شخصی در اختیار خود (اسپری) عامل اخلال در نظم عمومی را دستگیر نمودند.

سرهنگ جوکار در پایان گفت: طرفین درگیری، به مقر انتظامی انتقال و پس از اخذ مشاوره از کارشناس مربوطه، ضمن اعلام ندامت و پشیمانی از اتفاق پیش آمده، با یکدیگر سازش و مقر انتطامی را ترک کردند.

کد خبر 6093224

دیگر خبرها

  • پلیس به وظیفه قانونی خود عمل کرده است
  • درگیری دو دانش‌آموز در شوش منجر به قتل شد
  • افزایش حقوق و متناسب سازی آن، بیشترین سوال بازنشستگان در تماس با سامانه ۲۵۰۰
  • تماس بیش از ۱۰ هزار اصفهانی با ۱۳۷ در هفته نخست اردیبهشت
  • پلیس به وظیفه قانونی خود در ورزشگاه عمل کرد
  • قدردانی شهروندان آزادشهر و گالیکش از پلیس برای اجرای طرح نور
  • دستگیری سارق مامورنما با ۸ فقره اخاذی در مشهد
  • در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» سال ۱۴۰۲ چه گذشت؟
  • درگیری مسافری با راننده اتوبوس منجر به تصادف شد (فیلم)
  • عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند