Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، فاطمه وظیفه دادگر گفت: سامانه سوت زنی وزارت اقتصاد از روز چهارشنبه هفته گذشته در سایت بازرسی وزارت اقتصاد به نشانی bazrasi.mefa.ir راه اندازی و قابلیتی را به وجود آورده برای اینکه همه آحاد مردم، اعم از کارمندان دولت و افراد عادی حقوقی و حقیقی بتوانند اطلاعات مربوط به املاک دولت را اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این سایت، بخشی به نام شناسایی اموال وجود دارد که در آنجا می توانید گزارش خود را اعلام کنید، گفت: مردم گزارش هر موردی، از زمین، ساختمان و هر نوع مستحدثات با هر نوع کاربری و بهره برداری و حتی اراضی را می توانند در این سامانه اعلام کنند و چنانچه، مورد اعلامی، قبلاً در سایت سادا ثبت نشده باشد، بنا بر دستور وزیر اقتصاد، معادل یک هزارم ارزش ملک، به فرد معرفی کنند، جایزه پرداخت می‌شود.

دادگر نحوه برآورد ارزش ملک و اراضی اعلامی را، پس از بازرسی از ملک، گرفتن مظنه از کارگزاران ملکی در محل به منظور استخراج یک میانگین قیمتی و سپس تقدیم یک هزارم آن به عنوان جایزه به فرد معرفی کننده عنوان کرد.

مدیر کل دفتر مدیریت اموال و دارایی‌های دولت وزارت اقتصاد با بیان اینکه اعلام آدرس دقیق ملک، یکی از مهم ترین نکات در معرفی اموال توسط مردم است، تأکید کرد: اطلاعات تمام اشخاصی که در این سامانه وارد می‌شوند، اعم از اینکه کارمند دولت باشند یا نه، کاملاً محرمانه تلقی شده و هیچ اطلاعاتی از کسی به جایی داده نمی‌شود.

وی افزود: افرادی که اطلاعات ملکی را در سایت اعلام می کنند، برای هماهنگی های بعدی بهتر است که شماره تلفن همراه و نیز شماره کارت و حساب بانکی خود را ثبت کنند تا امکان واریز جایزه به آنها فراهم شود.

دادگر در پاسخ به سؤالی، با بیان اینکه برای معرفی املاک دولتی، اصلاً بحث مازاد بودن یا نبودن آنها مطرح نیست و این کاری است که بعداً توسط خود ما انجام خواهد گرفت، گفت: برای ما در اینجا، فقط بحث شناسایی اموال مطرح است.

وی در پاسخ به سؤال دیگری، پرداخت جایزه را، در حال حاضر، منحصر به اموال دولت اعلام کرد و گفت گر چه خود سامانه سادا، مربوط به اموال کلیت حکومت است، ولی پرداخت جایزه، مربوط به اموال دولت می شود.

دادگر با تأکید بر اینکه مطابق بند پ ماده 10 قانون برنامه ششم توسعه، تمام دستگاه های دولتی و نهاد های عمومی موظف به اعلام اموال خود به سامانه سادا هستند، گفت: نظامی ها بر اساس قانون بودجه سال 1400 از این قاعده مستثنی شده اند، اما ممکن است در سال آینده مشمول آن شوند.

وی با اعلام اینکه تا کنون تعداد 525 هزار ملک دولتی در سامانه سادا ثبت شده است، ارزش این اموال را معادل هفت هزار، هزار میلیارد تومان عنوان کرد با این توضیح که بنا بر تفکیک انجام شده، این رقم شامل انفال و منابع طبیعی و اموال نهاد های عمومی غیر دولتی نمی شود.

دادگر میزان شناسایی اموال جدید در سال 1400 را معادل 100 هزار ملک اعلام و دلیل آن را مقرر نمودن ضمانت اجرایی قانونی قوی و جرم انگاری عدم اعلام اموال دستگا‌ها توسط مسئولان دولتی عنوان کرد.

وی میزان فروش اموال مازاد دولتی تا کنون را دو هزار و 190 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: رقمی حدود 11 هزار و 500 میلیارد تومان اموال هم به مزایده گذاشتیم که برنده ای نداشت.

دادگر عدم ثبات بازار، تعیین قیمت کارشناسی بالا و برخی ایراد های نهاد های نظارتی را از جمله دلایل این عدم استقبال ذکر کرد.

مدیر کل دفتر مدیریت اموال و دارایی های دولت وزارت اقتصاد، در بخشی دیگر از سخنان خود، عملکرد دستگاه های دولتی در اعلام املاک و دارایی های خود را نامطلوب عنوان کرد و گفت: از آنجا که ما اطلاعات دقیقی از میزان املاک دولت نداریم، بنا براین نمی‌توانیم ارزیابی و سنجش درستی از میزان موفقیت خود در شناسایی آنها را نیز داشته باشیم.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سوت زنی اموال املاک دولتی سامانه سادا وزارت اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۰۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار فروش تماشاخانه‌های دولتی

آمار فروش نمایش‌های‌ مجموعه تئاترشهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ اعلام شد. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش‌های مجموعه تئاترشهر، تالار هنر و همچنین تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.  
نمایش «گالیله» به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور که از ۲۹ فروردین در تالار اصلی با ظرفیت ۵۷۹ مخاطب و قیمت بلیت۳۰۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده است، با مجموع ۸ اجرا و میزبانی از ۳ هزار و ۴۱۵ مخاطب (با احتساب بلیت تمام‌بها، نیم‌بها، تخفیف‌دار و مهمان) توانست به فروشی معادل ۷۸۸ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان دست پیدا کند. 
نمایش «روال عادی» به کارگردانی کیارش رُست که اجرای خود را از ۳۰ فروردین در تالار چهارسو، با ظرفیت۱۳۲ نفر و قیمت بلیت۱۸۰ هزار تومان آغاز کرده است، با مجموع ۸ اجرا و میزبانی از ۶۰۴ مخاطب توانست به فروشی معادل ۸۴ میلیون و ۲۷۶ هزار تومان برسد.  
نمایش «توقف اتانازی» به کارگردانی محمدرضا عطایی فر که اجرای خود را از ۲۳ فروردین در تالار چهارسو با ظرفیت۱۳۲ نفر و قیمت بلیت۱۸۰ هزار تومان آغاز کرده است، با مجموع ۱۴ اجرا و میزبانی از ۱ هزار و ۱۱۰ مخاطب، توانست به فروشی معادل ۱۵۵ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان دست پیدا کند. 
نمایش «آن بُرد» به کارگردانی مهدی زندیه و آیدین تمبرچی نیز که اجرای خود را از ۲۳ فروردین در تالار قشقایی ساعت ۱۸ با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت۱۷۰ هزار تومان آغاز کرده است، با ۱۶ اجرا و میزبانی از ۱ هزار و ۳۹۶ مخاطب، فروشی معادل ۲۱۲ میلیون۲۹۶ هزار تومان داشته است.  
نمایش «پس از» به کارگردانی مرتضی کوهی نیز که اجرای خود را از ۲۳ فروردین در تالار قشقایی، با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت۱۴۰ هزار تومان آغاز کرده است، با ۱۴ اجرا و میزبانی از ۱ هزار و ۲۰۵ مخاطب به فروشی معادل ۱۳۸ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان دست پیدا کند. 
نمایش «آبی گونه» به کارگردانی کاوه مهدوی که از ۲۳ فروردین در تالار سایه با ظرفیت ۷۲ نفر و قیمت بلیت۱۵۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده است،‌ با مجموع ۱۴ اجرا و میزبانی از ۵۱۶ مخاطب به فروشی معادل ۵۳ میلیون و ۹۲۵ هزار تومان دست پیدا کند. 
نمایش «کان لم یکن» به کارگردانی سید علی موسویان که از ۲۶ فروردین در تالار سایه با ظرفیت صندلی۷۲ نفر و قیمت بلیت۱۵۰ هزارتومان روی صحنه رفته است، با ۱۲ اجرا، ۳۰۲ مخاطب جذب کرده و به فروشی معادل ۲۷ میلیون و ۵۱۹  هزار تومان دست یافته است. 
نمایش «نظام ابن عربی» به کارگردانی یاسمین عباسی که از ۲ اردیبهشت‌ماه در کارگاه نمایش با ظرفیت صندلی ۲۶ نفر و قیمت بلیت ۱۰۰ هزارتومان به صحنه رفته است، با ۶ اجرا میزبان ۱۲۳ مخاطب بوده و به فروش ۹ میلیون و ۹۰ هزار تومان دست پیدا کرده است.    
در تماشاخانه سنگلج، نمایش «سلطان عمرا بمیرد» به کارگردانی محمدجواد کبودرآهنگی که از ۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳به صحنه رفته است؛ چهارمین اجرای خود را پشت سر گذاشت و در مجموع، میزبان ۱۵۷ تماشاگر بوده است. این نمایش با احتساب بلیت‌های تمام بها، نیم بها، میهمان و تخفیف دار با بلیت ۱۰۰ هزار تومانی و ظرفیت سالن۲۳۶ نفری،  مبلغ  ۱ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان فروخته است. 
همچنین نمایش «شاماران» به کارگردانی ساسان شکوریان نیز که اجرای خود را از ۲۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ آغاز کرده است؛ با ۱۵ اجرا توانسته است ۴۹۸ تماشاگر را به تماشاخانه سنگلج جلب کند. این نمایش با احتساب بلیت‌های تمام بها، نیم بها، میهمان و تخفیف دار با بلیت ۸۰ هزار تومانی و ظرفیت سالن۲۳۶ نفری، توانسته مبلغ  ۲۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان بفروشد.  
در تالار هنر، نمایش«انگشتر اسرارآمیز» به کارگردانی میثم یوسفی که از ۳ اسفندماه ۱۴۰۲ با ظرفیت ۲۴۴ نفری به صحنه رفته است؛ با ۶ اجرا و قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان، توانست ۶۰۱ تماشاگر را جلب کند و به فروش ۴۴ میلیون و ۱۲۱ هزار تومان دست پیدا کند.    
 
همچنین نمایش «آکادمی پرندگان» به کارگردانی حسین مزینانی که از ۲۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۳در تالار هنر با ظرفیت ۲۴۴ نفری به صحنه رفته است؛ با ۱۵ اجرا و قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان، توانسته ۷۶۱ تماشاگر را جلب کند و به فروش ۵۰ میلیون و ۶۴۴ هزار تومان دست پیدا کند.  
 
نمایشنامه‌خوانی «پینوکیو» به کارگردانی داود زارع که ۷ اردیبهشت‌ماه در تالار هنر با ظرفیت ۲۴۴ نفری انجام شد، با ۱ اجرا و قیمت بلیت ۸۰ هزارتومان، توانست ۲۴۴ تماشاگر را به سالن جلب کند و به فروش ۱۹ میلیون و ۸۸۸ هزار تومانی برسد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید
  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد
  • اعلام آمار فروش تماشاخانه‌های دولتی
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟