Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@18:24:30 GMT

تشکیل ۴۱۰ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زا در استان قزوین

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۲۲۸۵۳

تشکیل ۴۱۰ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زا در استان قزوین

امیرعلی حسینیان با اشاره به تشکیل ۴۱۰صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زا در سطح استان گفت: هم اکنون تعداد کل اعضای صندوق‌های قرض‌الحسنه در سطح استان قزوین ۲۰ هزار و ۹۷۰ نفر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیرعلی حسینیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به تشکیل 410صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زا در سطح استان اظهار کرد: صندوق‌های قرض‌الحسنه با هدف تشکیل نهادهای مردم‌یار و مردم‌دار، ترویج و اشاعه فرهنگ قرض‌الحسنه و همچنین در راستای حل مشکلات اجتماعی، فرهنگی، معیشتی و اشتغال‌زایی در جامعه راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از موانع رونق فعالیت‌های اقتصادی، عدم دسترسی مردم به منابع مالی و اعتباری آسان و ارزان است؛ ازاین‌رو برنامه تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه محلی، تلاشی برای استفاده آسان و سریع مردم محلی از تسهیلات کم‌بهره به شمار می‌رود.   رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قزوین تصریح کرد: مردم در این صندوق‌ها، با اندوختن پس‌اندازهای اندک و مدیریت منابع مالیِ در دسترس خود، وام برای انجام فعالیت‌های اقتصادی با اولویت فعالیت‌های گروهی دریافت می‌کنند.   وی عنوان کرد: با تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم‌یار و مردم‌دار در واقع مردم تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های پیشرفت روستا یا محله شهری خود را بر عهده گرفته و از پشتیبانی نهادهای مربوطه و دست‌اندرکاران استفاده می‌کنند.
عضویت بیش از 20 هزار نفر در صندوق‌های قرض الحسنه استان
  حسینیان بیان کرد: توان‌افزایی برای مدیریت پیشرفت و آبادانی و ایجاد اشتغال پایدار با رویکرد اقتصاد مقاومتی، بسترسازی بانکداری اسلامی، ایجاد حس همدلی بین مردم، ایجاد اشتغال، توان‌افزایی مردمی، هدفمندی ظرفیت خیرین، حذف بروکراسی و مشکلات بانک‌ها و نقش آفرینی مساجد و پایگاه‌ها در حل مشکلات مردم از دیگر اهداف تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی است.   وی ابراز کرد: هزینه‌های غیرمستقیم زیاد برای اخذ وام، کاهش بروکراسی و ایجاد نهادهای اجتماعی، بهره‌برداری بهینه از منابع مالی و ظرفیت‌های مردمی، افزایش نقش مردم و جوامع محلی، اشتغال‌زایی پایدار، بالابودن نرخ بهره تسهیلات بانکی، انسجام و وحدت مسجد و پایگاه، ناتوانی مردم از ارائه وثیقه و تضامین بانکی، افزایش نقش مردم و جوامع محلی از ضرورت‌های ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌زاست.
ایجاد بیش از 10 هزار شغل طی چهار سال گذشته 
  وی عنوان کرد: هم اکنون تعداد کل اعضای صندوق‌های قرض‌الحسنه در سطح استان قزوین 20 هزار و 970 نفر بوده که از سال گذشته تاکنون از منابع مردمی به 11 هزار و 995 نفر از اعضاء، 21 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.   حسینیان از ایجاد 10 هزار و 350 شغل طی چهار سال گذشته در سطح استان خبر داد و خاطرنشان کرد: میزان اشتغال ایجاد شده در صندوق‌های قرض‌الحسنه استان قزوین از سال 98 تاکنون، 2 هزار و 376 نفر و تعداد اشتغال ایجاد شده در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی از سال 97 تاکنون بیش از 8 هزار و 200 نفر است.   وی در ادامه با اشاره به ضرورت راه‌اندازی تعاونی گفت: تعاونی مجموعه‌ای است که به منظور رفع نیازمندی‌های مشترک و بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی اعضاء و با منابع مالی مشترک تشکیل می‌شود و در امور مربوط به تولید و توزیع فعالیت می‌کند.

پرداخت 21 میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق قرض‌الحسنه    این مسئول با اشاره به اهداف تشکیل تعاونی بیان کرد: ایجاد و تأمین شرایط و امکان کار برای همه به منظور رسیدن به اشتغال پایدار، جمع شدن منابع با هدف‌گذاری مشترک، حذف واسطه‌ها، توسعه و تحکیم مشارکت و تعاون عمومی بین همه مردم و اجرای طرح‌هایی با بازدهی بالا توسط کسانی که توانایی تأمین منابع مالی لازم را ندارند از اهداف تشکیل تعاونی‌ها بوده است.   وی عنوان کرد: سازمان بسیج سازندگی استان قزوین با تشکیل 31 تعاونی مردم یار و اشتغالزا با هدف سازماندهی تولیدکنندگان و اعضا و ایجاد اشتغال پایدار از سال گذشته تاکنون اقدام کرده و تا پایان سال نیز این تعداد افزایش پیدا خواهد کرد.   حسینیان بیان کرد: انعقاد تفاهم‌نامه با بانک قرض‌الحسنه رسالت به منظور حمایت از تولیدکنندگان عرصه‌های اقتصاد مقاومتی و پرداخت تسهیلات تا سقف 120 میلیون تومان و انعقاد تفاهم‌نامه صندوق کارآفرینی امید و بانک مهر ایران در راستای حمایت مالی از صندوق‌های قرض الحسنه در راستای ایجاد اشتغال از دیگر اقدامات این سازمان است.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: صندوق های قرض الحسنه قرض الحسنه اشتغال صندوق قرض الحسنه ایجاد اشتغال سطح استان استان قزوین منابع مالی سال گذشته صندوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۲۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است

سیدحسین حسینی در جلسه شکل گیری شهر مولد استان بوشهر با حضور استاندار، یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم را توسعه اقتصاد دریا پایه دانست و اظهار داشت: یکی از مصداق‌های مهم طرح‌های تولیدی اقتصادی دریا محور شهرک‌های مولد کشاورزی در سواحل است.

 وی شهر‌های مولد را کانون‌های تولید، اشتغال و اسکان دانست و بیان کرد: یکی از اهداف مهم شهر‌های مولد تولید و امنیت غذایی پایدار است و به سمت کانون‌های مولد حرکت می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه توسعه طرح‌های اقتصاد دریا محور یکی از برنامه‌های مهم دولت است، تأکید کرد: شهر‌های مولد در سواحل نقش مهمی در اشتغال، تولید پایدار و تقویت معیشت خانواده‌ها دارند و در اجرایی‌شدن شهر‌های مولد در سواحل از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در سواحل کشور خانه‌های مولد طراحی شده است، افزود: شهر‌های مولد با ایجاد زنجیره ارزش افزوده، سبب افزایش سطح تولید، اشتغال‌زایی و افزایش درآمد خانوار‌ها می‌شود.

حسینی با قدردانی از استاندار بوشهر در پیگیری اجرایی شدن شهر مولد کشاورزی بوشهر در سواحل اضافه کرد: این شهر با تولید و پرورش آبزیان طراحی شده و نقش مهمی در حل مشکلات جوانان دارد.

در آیین امضای این قرارداد زمین ایجاد شهر مولد دلیران تنگستان به امضای جهاد کشاورزی، شیلات، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور اراضی و شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • ادعای وزیر رئیسی درباره تحقق وعده مهم دولت سیزدهم! | فیلم
  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • سپرده‌گذاری۱۰ میلیون نفر در صندوق امداد ولایت/ عدم دریافت دیرکرد اقساط در این صندوق
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است