Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-03@04:58:19 GMT

بازار داغ عرضه چندنرخی گوشت در سطح شهر

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۲۳۲۲۹

رشد نسبی تقاضای خرید گوشت قرمز در روز‌های پایانی سال موجب گرمتر شدن بازار عرضه چند نرخی این محصول از مغازه‌های سطح شهر تا فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره بار شده است.

خبرگزاری میزان _ روزنامه همشهری نوشت: افزایش قیمت گوشت قرمز طی چند هفته گذشته موجب شد تا ستاد تنظیم بازار از رشد عرضه این ماده پروتئینی با قیمت‌های مصوب برای کاهش قیمت خرده‌فروشی گوشت در بازار مصرف خبر دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس حداکثر قیمت خرده‌فروشی گوشت قطعه‌بندی گوسفندی و گوساله در میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای ۱۴۰ هزار تومان اعلام شد. این درحالی است که قیمت خرده فروشی هر کیلوگرم گوشت قطعه‌بندی شده گوسفند و گوساله در مغازه‌های سطح شهر تهران تا مرز ۲۰۰ هزار تومان نیز می‌رسد. با این روند عرضه قطره‌چکانی گوشت قرمز با نرخ مصوب نه‌تنها به شکست قیمت خرده‌فروشی این اقلام در سطح بازار منجر نشده است بلکه فاصله قیمتی هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی و گوساله در میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تا قصابی‌ها، بنابر منطقه عرضه، به ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان نیز رسیده است.

نوسان قیمت گوشت و آلایش گوسفندی

گزارش میدانی از قیمت خرده‌فروشی گوشت قرمز گوسفندی و گوساله در فروشگاه‌های سطح شهر برخی مناطق تهران حاکی از بالا بودن قیمت عرضه گوشت قطعه بندی در این مغازه‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای نسبت به میادین میوه و تره‌بار است.

قیمت هر کیلوگرم گوشت شقه بی‌دنبه و سردست گوسفندی از ۱۴۹ تا ۱۵۵ هزار، ران ۱۷۳ تا ۱۸۵ هزار، ران و راسته گوسفندی ۱۶۳ تا ۱۷۸ هزار، راسته بدون استخوان ۱۹۵ تا ۲۱۰ هزار و چرخ‌کرده مخلوط گوسفندی و گوساله ۱۴۶ تا ۱۵۵ هزار تومان است. همچنین انواع گوشت گوساله در این مغازه‌ها با اختلاف قیمت زیاد عرضه می‌شود. نرخ هر کیلوگرم گوشت ران گوساله از ۱۵۷ تا ۱۸۲ هزار، راسته گوساله از ۱۷۵ تا ۱۹۶ هزار، سردست گوساله از ۱۶۳ تا ۱۷۵ هزار و شتر ۱۹۰ تا ۲۱۰ هزار تومان در نوسان است. در بازار آلایش دام نیز هر کیلوگرم دل و جگر گوسفندی به نرخ ۱۹۰ تا ۲۰۵ هزار، هر دست کله پاچه ۱۲۵ تا ۱۳۰ هزار، سیراب شیردان ۳۵ تا ۴۰ هزار، هر عدد قلم گوساله ۳۰ تا ۳۵ هزار و هر عدد پاچه گوساله از ۳۰ تا ۳۳ هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

از قیمت مصوب میادین تا نرخ شکنی زنجیره‌ای‌ها

افزایش شکاف قیمت گوشت قرمز در مغازه‌های سطح شهر تهران در حالی است که قیمت عرضه انواع گوشت قرمز در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران نسبت به فروشگاه‌های زنجیره‌ای به نرخ‌های مصوب شرکت پشتیبانی امور دام نزدیک‌تر است. بنابر مصوبه این شرکت هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی به نرخ ۱۱۰ هزار تومان به مباشران میادین میوه و تره بار عرضه می‌شود. این فروشندگان به عرضه گوشت لاشه گوسفندی به نرخ هر کیلوگرم ۱۱۶ هزار تومان و سایر قطعات با قیمت مصرف‌کننده حداکثر ۱۴۰ هزار تومان ملزم هستند.

همچنین هر کیلوگرم گوشت لاشه گوساله به قیمت ۹۴ هزار تومان در اختیار میادین میوه و تره بار قرار می‌گیرد. این مراکز هم باید گوشت قطعه‌بندی گوساله را بنابر نوع قطعه به نرخ ۱۲۵ تا ۱۳۰ هزار تومان به مشتریان عرضه کنند. بررسی نرخ مصوب گوشت قرمز در میادین میوه و تره‌بار نیز نشان می‌دهد که اکنون هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی به نرخ ۱۱۶ هزار و ۹۰۰، راسته با استخوان گوسفندی ۱۲۵هزار، سردست گوسفندی ۱۱۹هزار، ران گوسفندی ۱۳۹هزار و۵۰۰، قلوه‌گاه گوسفندی ۸۷ هزار، ران گوساله ۱۳۹هزار، راسته بدون استخوان گوساله ۱۳۹هزار، سردست گوساله ۱۳۷هزار و قلوه‌گاه گوساله ۹۷ هزار تومان عرضه می‌شود.

این درحالی است که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای قیمت عرضه انواع گوشت گوسفندی و گوساله با نرخ مصوب تفاوت چشمگیری دارد به‌نحوی که فروشگاه اتکا هر کیلوگرم گوشت راسته بدون استخوان گوساله را به نرخ ۱۸۶ هزار تومان به مشتریان عرضه می‌کند.

ثبات نسبی قیمت‌ها در بازار مرغ

گزارش میدانی از بازار مرغ و مشتقات آن حاکی از ثبات نسبی قیمت‌ها در این بازار است به‌نحوی که قیمت خرده‌فروشی مرغ در اغلب مغازه‌های مرغ‌فروشی سطح شهر تهران در محدوده ۳۱ تا ۳۲ هزار تومان است. اگرچه این فاصله قیمتی در برخی انواع قطعه‌بندی و بسته‌بندی‌شده مرغ به‌خصوص در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ نسبت به سطح شهر بیشتر است، اما با این روند قیمت خرده‌فروشی هر کیلوگرم مرغ تازه بنابر محل عرضه از ۳۰ هزار و ۹۰۰ تا ۳۱ هزار و ۸۰۰ تومان در نوسان است.

در فروشگاه‌های سطح شهر هر کیلوگرم ران مرغ به قیمت ۲۶ هزار و ۹۰۰ تا ۲۷ هزار و ۲۰۰، ران بی‌کمر (رستورانی) ۳۰ هزار و ۹۰۰ تا ۳۱ هزارو ۲۰۰، سینه بی‌کتف ۵۷ هزار و ۵۰۰ تا ۵۹ هزار و ۷۰۰، سینه بی‌کتف ۵۵ هزار تا ۵۸ هزار و ۲۰۰، فیله مرغ ۷۲ هزار تا ۷۵ هزار، کتف مرغ ۳۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳۳ هزار و ۷۰۰، بال مرغ ۳۳ هزار تا ۳۵ هزار، گردن مرغ ۱۶ تا ۱۷ هزار و ۵۰۰، شتر مرغ ۶۸ تا ۷۰ هزار، دل و جگر شترمرغ ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار، راسته و فیله شترمرغ ۱۹۵ تا ۲۰۵ هزار، بوقلمون ۴۳ هزار و ۹۰۰ تا ۴۶ هزار و ۲۰۰، جگر بوقلمون ۳۲ تا ۳۳ هزار، دل بوقلمون ۳۹ تا ۴۰ هزار و بلدرچین بسته‌بندی ۲ عددی از ۳۵ تا ۳۷ هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: نبض بازار گوشت در دست دلالان؛ سرانه مصرف ۵۰ درصد کاهش یافت

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: گوشت گوشت قرمز

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گوشت گوشت قرمز هزار تومان به مشتریان عرضه فروشگاه های زنجیره ای میادین میوه و تره بار کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی و گوساله قیمت خرده فروشی گوسفندی به نرخ گوشت قطعه بندی هزار و ۹۰۰ گوشت قرمز عرضه می شود سطح شهر مغازه ها ۳۰ هزار ۳۳ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۳۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام قیمت انواع خودرو / عرضه همچنان ضعیف است

تین نیوز

رئیس پیشین اتحادیه دارندگان نمایشگاه ها و فروشندگان خودروی تهران ضمن تشریح قیمت روز انواع خودرو در بازار گفت: عرضه خودرو همچنان ضعیف است و آنچه درباره تقویت واردات گفته می شود هنوز اثر خود را در بازار نشان نداده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، سعید موتمنی، رئیس پیشین اتحادیه دارندگان نمایشگاه ها و فروشندگان خودروی تهران از تداوم رکود در بازار خودرو خبر داد و گفت: اوایل هفته جاری قیمت انواع خودرو در بازار تا دو درصد ریزش را هم تجربه کرد اما این کاهش قیمت تداوم نداشت و در اواسط هفته بار دیگر به قیمت های پیشین بازگشت. 

وی افزود: افت قیمتی که در اوایل هفته اتفاق افتاده بوده برآمده از کاهش قیمت ارز و ریزش آن از  رقم ۶۵ هزار تومان بود. 

موتمنی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۳ قیمت بیشتر خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی در بازار نسبت به آخرین روزهای سال ۱۴۰۲، افزایش چهار تا پنج درصدی را تجربه کرده است. 

وی تصریح کرد: عرضه همچنان ضعیف است و آنچه درباره تقویت واردات گفته می شود هنوز اثر خود را در بازار نشان نداده است؛ اگر عرضه به اندازه کافی بود، وضعیت قیمت خودرو در بازار متفاوت از امروز بود. 

قیمت انواع خودرو 

رئیس پیشین اتحادیه دارندگان نمایشگاه ها و فروشندگان خودروی تهران در تشریح قیمت روز  انواع خودرو در بازار گفت: اکنون پژو پارس در کانال ۶۷۰ میلیون تومان قرار دارد و قیمت شماری دیگر از خودروها نیز به شرح زیر است: 

۲۰۷ اتوماتیک؛ یک میلیارد و ۸۰ میلیون

دنا؛ یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون 

سمند سورن؛ ۷۶۵ میلیون 

شاهین اتوماتیک؛ ۸۶۰ میلیون تومان و دنده ای ۷۶۰ میلیون تومان 

هایما؛ یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان 

تارا اتوماتیک؛ حدود ۹۸۰ میلیون تومان 

تارا دنده ای؛ ۷۲۰ میلیون تومان 

کوئیک دنده ای؛ ۴۴۰ میلیون تومان و کوئیک اتوماتیک ۵۳۷ میلیون تومان

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اعلام قیمت انواع خودرو / عرضه همچنان ضعیف است
  • قیمت جدید دام زنده اعلام شد
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول