Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-دبیر قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: فقط افراد واکسینه شده کامل مجاز به رفتن به سفرهای نوروزی هستند، ضمن اینکه رعایت تمامی نکات بهداشتی در طول سفر الزامی است. - اخبار استانها -

علی‌اصغر انجیدنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهارداشت: خوشبختاته در روزهای اخیر شاهد توقف روند افزایشی بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستا‌ن‌ها بودیم و این موضوع امیدواری‌هایی در خصوص رسیدن به وضعیت بهتر در روزهای آینده را می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد:در حال حاضر نزدیک به 778 بیمار متبلا و یا مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند که 23 درصد آنان در بخش‌های icu کرونا تحت مراقبت ویژه قرار دارند، ضمن اینکه روزانه نزدیک به 179 بیمار جدید داریم که در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌ها بستری می‌شوند.

دبیر قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که نگرانی ما در آستانه رسیدن به ایام نوروز کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی با برگزاری دورهمی ها و حضور بیشتر در اماکن عمومی است، تاکید کرد: 2 خطر جدی در این ایام احساس در ابتلا به بیماری و تکثیر ویروس می‌شود و باید قبل از رفتن به سفر نسبت به انجام و تکمیل واکسیناسیون اقدام شده و در طول سفر هم تمامی نکات بهداشتی رعایت شود.

وی اضافه کرد: در مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا آمده که فقط افراد واکسینه شده کامل مجاز به رفتن به سفرهای نوروزی هستند، اما مسافران نوروزی باید بدانند که رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی در جهت حفظ سلامت جامعه الزامی بوده، ضمن اینکه تشدید نظارت‌های بازرسان و ناظران بهداشتی را هم در ایام نوروز 1401 خواهیم داشت.

کرونا در جهان/ ابتلای بیش از 1.3 میلیون نفر در 24 ساعت گذشته + جدول تغییراتوضعیت کرونایی 7 شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد قرمز شد/ عادی انگاری کار دست مردم دادتأکید ستاد کرونا بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اجتماعات مذهبی/ تسریع اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری

دبیر قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: وقتی که صحبت از انجام واکسیناسیون کامل است یعنی افراد 3 دُز را دریافت کرده باشند ، هم‌اکنون نزدیک به 30 درصد گروه هدف دُز سوم را دریافت کرده‌اند و هنوز فاصله تا ایده‌آل‌ها که نزدیک به 80 درصد بوده زیاد است و از کسانی که واکسیناسیونشان را کامل نکرده‌اند می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر در این خصوص اقدام کنند.

باور نادرست  در خصوص کم‌خطر بودن ویروس اومیکرون موجب کاهش توجه به رعایت نکات بهداشتی می‌شود

علیرضا صداقت،دبیر کمیته علمی قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز اظهارداشت:باورهای نادرست در خصوص کم‌خطر بودن ویروس اومیکرون موجب کاهش توجه به رعایت نکات بهداشتی می‌شود.

وی افزود:ما اگر صحبت‌ها و مطالب نادرست  در خصوص کم‌خطر بودن سویه اومیکرون ویروس کرونا را باور کنیم دچار اشتباهی بزرگ شده‌ایم، زیرا همین باور نادرست  موجب عادی‌انگاری و عدم توجه مناسب به موضوعات بسیار مهم همچون استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی به‌خصوص پس از دریافت دُز سوم واکسن کرونا می‌شود.

صداقت با بیان اینکه ما باید در برابر هر سویه متناسب با خطرات تهدیدکننده همان سویه رفتار کنیم، خاطرنشان کرد: به‌طور مثال اگر عنوان می‌شود که خطر ابتلای به ویروس اومیکرون 10 برابر بیشتر از ویروس دلتا است، باید به همان نسبت رعایت تمامی نکات پیشگیرانه را داشته باشیم تا گرفتار این ویروس منحوس نشویم.

دبیر کمیته علمی قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس افزود: در کمیته علمی ستادهادی ملی، استانی و شهرستانی مقابله با کرونا تمامی مواردی که از سویه‌های جدید ویروس کرونا در نقاط مختلف دنیا گزارش می‌شود را به‌صورت مستمر رصد می‌کنیم تا ضمن جلوگیری از ورود آن به شهر، استان و کشورمان، مناسب‌ترین اقدامات لازم را به‌خصوص در مبادی ورودی مرزی صورت دهیم.

انتهای پیام/281/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نکات بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۳۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز

بهروز حقیقی رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز گفت: پیرو گزارش واصله به واحد نظارت بر بهداشت عمومی اداره دامپزشکی شهرستان در خصوص حمل ۳ لاشه دام سبک با ماشین شخصی از کشتارگاه دام شهرداری به محل قصابی، واحد متخلف با دستور دادستانی و حضور کارشناسان دامپزشکی و پلیس اماکن پلمب گردید.

بهروز حقیقی با اشاره به اینکه هر گونه کشتار دام خارج از ضوابط بهداشتی دامپزشکی کشتار غیر بهداشتی تلقی می‌گردد گفت: حمل و نقل دام کشتار شده در کشتارگاه می‌بایست با ماشین سردخانه دار دارای مجوز دامپزشکی انجام شود است و در غیر اینصورت تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی می‌گردد و بازرسان بهداشتی دامپزشکی با واحد‌های متخلف از طریق مراجع قانونی برخورد می‌نمایند.

حقیقی می گوید: شهروندان محترم ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی، فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و با نشان دامپزشکی درج شده بر روی محصولات خریداری و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این خصوص سریعا به اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز اطلاع رسانی کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز در پایان به عرضه کنندگان متخلف فرآورده‌های خام دامی هشدار داد در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی دامپزشکی که سلامت و بهداشت عمومی مصرف کنندگان را به خطر بیندازند با قاطعیت برخورد خواهد شد

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد