Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@05:32:15 GMT

سوء استفاده رژیم صهیونیستی از جنگ اوکراین

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۲۳۹۵۷

سوء استفاده رژیم صهیونیستی از جنگ اوکراین

به گزارش روز یکشنبه روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم چاپ لندن ، رژیم صهیونیستی سعی دارد با سوء استفاده از وضعیت پیش آمده برای ملت اوکراین به ویژه یهودیان ساکن شرق اروپا و وقوع جنگ در این کشور بحران یاد شده را به یک فرصت استثنایی برای خود جهت تقویت فرآیند مهاجرت یهود به فلسطین اشغالی تبدیل نماید.

اسراییلی ها درحالی از شرایط و موقعیت جاری ذوق زده شده اند که یهودیان اوکراین کمترین تمایل را برای مهاجرت به اسراییل از هنگام تاسیس این رژیم جعلی در میان یهودیان جهان داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا رژیم صهیونیستی به بهانه اسکان یهودیان مهاجرت کرده از اوکراین در صدد مشروعیت بخشیدن به روند شهرک سازی خود برآمده است و دفاتر آژانس مهاجرت یهود برای تشویق یهود در اوکراین و کشورهای شرق اروپا و روسیه جهت هجرت به سرزمین های اشغالی فعال شده اند.

بسیاری از مقامات اسراییل تا کنون آمادگی خود را برای پذیرش یهودیان ساکن اوکراین اعلام کرده اند.

ایلیت شاکید وزیر کشور رژیم صهیونیستی در همین رابطه از رسیدن بیش از هزار شهروند اوکراینی به سرزمین های اشغالی فلسطین از آغاز حمله روسیه به اوکراین تاکنون خبر داده است.

شاکید اعلام کرد که یک هزار و ۵۰۰ شهروند اوکراینی وارد اسراییل شده اند که در میان آنها بر اساس قانون بازگشت ۱۵۰ تن می توانند شناسنامه اسراییلی دریافت کنند .

شاکید همچنین مدعی شد که اسراییل برای پذیرش بیش از ۱۰۰ هزار یهودی اوکراینی آمادگی دارد .

از سوی دیگر آژانس هجرت یهود آمادگی خود را برای پذیرش ده ها هزار مهاجر جدید از اوکراین اعلام کرد .

آژانس اسراییلی ویژه مهاجرت یهود از روسیه و شرق اروپا پیش بینی کرد که بین ۲۰ تا ۳۰ هزار یهودی فقط از اوکراین به فلسطین اشغالی مهاجرت خواهند کرد .

رسانه های گروهی اسراییل نیز اظهار داشتند که درخواست مهاجرت از سوی یهودیان روسیه به طور میانگین روزانه ۵۰۰ مورد افزایش یافته است .

بر اساس این گزارش ، رژیم صهیونیستی با پذیرفتن شمار بسیاری از یهودیان مهاجر به بهانه مسائل بشردوستانه و بدون هیچ انتقادی از سوی کشورهای غربی روند شهرک سازی در کرانه باختری را گسترش می بخشد.   

در همین راستا "لیؤور خیاط" سخنگوی وزارت خارجه اسراییل در کنفرانس مطبوعاتی خود اظهار داشت هر یهودی که بخواهد به اسراییل مهاجرت کند ، مورد استقبال تل آویو قرار خواهد گرفت .

لیؤور شمار یهودیان اوکراین را تقریبا ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تن تخمین زده است.

۱۴۸۷

برچسب‌ها اوکراین روسیه ایرنا لندن شهر تهران اسرائیل رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین روسیه ایرنا اوکراین روسیه ایرنا لندن شهر تهران اسرائیل رژیم صهیونیستی فلسطین رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۳۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو شمال اسراییل را به حال خود رها کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المیادین، یاییر گولان سرتیپ نیروهای ذخیره و جانشین رییس سابق ستاد ارتش اسراییل با انتقاد از کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، وی را متهم کرد که تحولات شمال سرزمین‌های اشغالی را رها کرده است.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که حزب الله لبنان شهرک صهیونیستی المطله واقع در شمال فلسطین اشغالی را هدف حملات موشک‌های ضد زره خود قرار داد.

شبکه ۱۲ تلویزیون این رژیم به نقل از گولان نوشت که در حالی که نتانیاهو به دنبال «پُرچانگی» در خصوص عملیات رفح است که هیچ اهمیت استراتژیکی ندارد، منطقه المطله از سوی حزب الله لبنان هدف حمله موشکی قرار می‌گیرد و شهرها و روستاهای این منطقه به حال خود رها شده‌اند و شکست عمیقی در جبهه شمالی شکل گرفته که همچنان این روند ادامه دارد.

گای فارون خبرنگار این شبکه صهیونیستی نیز با اشاره به اوضاع شمال سرزمین‌های اشغالی تاکید کرد که هیچ چیز بهتر نشده و امروز ۱۲ موشک ضد زره به المطله شلیک شده که ۴ فروند از آنها به یک منزل برخورد کرده است.

وی با اشاره به ایام عید پسح یهودیان تاکید کرد که شهرک نشینان شمال سرزمین‌های اشغالی یک عید دیگر را در خارج از منازل خود پشت سر گذاشتند و ۱۵۰ هزار نفر از ساکنان الجلیل نیز همچنان با گذشت ۶ ماه در مناطق جنگی باقی مانده‌اند.

تامیر هایمان ژنرال نیروهای ذخیره رژیم صهیونیستی و رییس سابق سرویس جاسوسی أمان نیز با اشاره به حوادث شمال سرزمین‌های اشغالی تاکید کرد: این حادثه باید تمام شود و حزب الله مصمم است که تا زمانی که جنگ در جبهه جنوب ادامه دارد، به مبارزه خود ادامه دهد و ما همچنان شاهد تصاویر فجیعی هستیم که بازگشت شهرک نشینان به منازل خود را غیر ممکن می‌کند.

وی ادامه داد که اسراییل باید برای انجام تبادل اسرا آماده شود تا زمان کافی برای حل و فصل اوضاع به دست بیاورد و بتواند ساکنان را به منازل خود بازگرداند.

حزب الله لبنان دیروز با انتشار تصاویری از حمله موشکی خود به مرکز تجمع نظامیان صهیونیستی در شهرک صهیونیستی المطله خبر داده و تاکید کرد که این مرکز به صورت کامل تخریب شده است.

کد خبر 6093815

دیگر خبرها

  • نتانیاهو شمال اسراییل را به حال خود رها کرده است
  • بیشتر صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو هستند
  • ترس نتانیاهو از بازداشت؛ بی بی دست به دامان خانواده اسرا شد
  • کابینه نتانیاهو هزینه زیادی را به ما تحمیل کرد/ طبقه متوسط در حال نابودی
  • موضع آمریکا درباره دادگاه لاهه، نشانه رویکرد دوگانه واشنگتن است
  • وحشت سران صهیونیسم از حکم احتمالی دادگاه لاهه
  • عملیات در رفح هیچ اهمیت راهبردی ندارد/ شرایط اسراییل نامطلوب است
  • ۱۰ شکاف بزرگ در روابط رژیم‌صهیونیستی با غرب طی جنگ طوفان الاقصی
  • احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دادگاه لاهه و پیامدهای جهانی
  • کشتی کانتینری در دریای سرخ با چند موشک هدف قرار گرفت