Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@23:04:56 GMT

لازمه حذف ارز ترجیحی اقناع مردم است

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۲۴۴۹۰

لازمه حذف ارز ترجیحی اقناع مردم است

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین رضوانی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۵ اسفند) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی موضوع ارز ترجیحی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ اظهار داشت: بر اساس مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه، دولت مکلف است مبلغ ۹ میلیارد دلار برای ارز ترجیحی اختصاص دهد اما متأسفانه در صحن مجلس به خوبی این مصوبه مطرح نشد و برخلاف واقعیت مطلب دیگری عنوان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: این روزها همه صحبت‌هایی که درباره ارز ترجیحی مطرح می‌شود بر مبنای آن است که ما ناگزیر هستیم و چاره دیگری نداریم و یا آنکه می‌خواهیم با فساد مبارزه کنیم. درحالی که این مسائل خلاف واقع است و لازمه حذف ارز ترجیحی، اتفاق نظر دولت با سایر قوا و اقناع مردم است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه روند بررسی بودجه به قدری خسته کننده شد که در نهایت در یک دقیقه مساله حذف ارز ترجیحی تعیین تکلیف شد و ما متوجه نشدیم چگونه این موضوع به تصویب رسید. باید مصوبه کمیسیون تلفیق درباره ارز ترجیحی ملاک تصمیم گیری قرار گیرد.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر گفت: مجلس شورای اسلامی تصمیماتی را که در تبصره یک بودجه گرفته، حذف نکرده بلکه تاکید ما بر آن است که باید ثبات در قیمت کالاهای اساسی به صورت کالابرگ پیگیری شود.

وی بیان کرد: مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه برای نمایندگان بارگذاری شده و مسلماً پیشنهادات دیگری هم در صحن مجلس مطرح می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قانون کاملاً در این باره رعایت شد و مجدداً تکرار می‌کنم ثبات در قیمت‌ها و کالاهای اساسی و همچنین ارائه کالابرگ الکترونیکی به مردم از خواسته‌های قطعی مجلس شورای اسلامی است که دولت باید مورد توجه قرار دهد

کد خبر 5439921 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد باقر قالیباف صحن مجلس ارز 4200 تومانی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه 1401 صحن مجلس اوکراین لایحه بودجه ایران مذاکرات وین ایالات متحده امریکا روسیه حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رافائل گروسی وزارت امور خارجه فرجام برجام برجام مجلس شورای اسلامی ارز ترجیحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۴۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب جدول مربوط در مورد مصارف استانی در مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول ۱۰ – ج مربوط به مصارف استان‌ها را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی تغییری در جدول شماره ۱۰ مربوط به استان‌ها به وجود نیاورده است و فقط چهار ستون به آن اضافه کرده که مربوط به توازن در توزیع می‌شود.

حاجی بابایی گفت: در این جدول ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای کار‌های جهادی آمده که بین همه استان‌ها تقسیم می‌شود و هر استان ۵۰ میلیارد تومان برای گروه‌های جهادی دارد. کمیسیون تلفیق هیچ‌گونه اعمال نظری درباره بودجه‌های استانی نکرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • تصویب جدول مربوط در مورد مصارف استانی در مجلس
  • جلسه علنی نوبت عصر مجلس پایان یافت
  • بودجه مربوط به زنان و خانواده کافی نیست
  • جلسه علنی نوبت صبح مجلس پایان یافت/ عصر امروز؛ ادامه بررسی بودجه
  • جدول هفتم بودجه ۱۴۰۳ مربوط به حقوق و مزایا رد شد
  • مجلس از فردا وارد بررسی جداول بودجه می‌شود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است