Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@03:16:34 GMT

تکریم مادران دانشجو در دانشگاه های علوم پزشکی

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۲۵۰۰۲

تکریم مادران دانشجو در دانشگاه های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، نخستین نشست کارگروه فرهنگی قرارگاه جمعیت وزارت بهداشت با موضوع «افزایش جمعیت» با حضور دکتر عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و دیگر اعضای کارگروه برگزار شد.

دکتر عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری از موضوعات جدی است که همواره مقام معظم رهبری نسبت به آن تاکید جدی داشته و دارند و دکتر عین الهی وزیر بهداشت نیز باتاکید بر اقدامات فرهنگی و فرهنگ سازی نسبت به این موضوع، با جدیت پیگیر امور مربوطه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ابراز امیدواری کرد برگزاری این نشست‌ها با موضوع افزایش و جوانی جمعیت و بحث فرزندآوری و مبارزه با تک فرزندی و نهادینه کردن این مباحث در فضاها و محیط‌های دانشگاهی بتواند، بسترهای لازم را برای رسیدن به اهداف مورد نظر فراهم سازد.

شیراوژن خاطرنشان کرد: تلاش داریم بخشی از موضوعات مرتبط با بحث افزایش جمعیت را در قالب بخشنامه به معاونت‌های فرهنگی ودانشجویی دانشگاههای علوم پزشکی ابلاغ کنیم تا پیگیری‌های لازم در این خصوص توسط آنها انجام شود و بخشی از کار را نیز توسط ستاد وزارت بهداشت به سرانجام برسانیم.

وی افزود: به هرحال قانون جوانی جمعیت وحمایت از خانواده، از موضوعات مهمی است و امیدوارم با همفکری و همیاری هم در ستاد و صف، بتوانیم بسترهای لازم برای تحقق اهداف مورد نظر را ایجاد کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت بر لزوم طراحی پوسترها و شعارهای تبلیغاتی مرتبط با موضوع افزایش جمعیت و جوانی جمعیت تاکید کرد وگفت: یکی از وظایف مهم ما در کارگروه فرهنگی قرارگاه جمعیت وزارت بهداشت، تبلیغ، ترویج و فرهنگسازی با موضوع افزایش جمعیت، مبارزه با تک فرزندی و جوانی جمعیت است.

وی گفت: باید از طریق رسانه‌ها، اقدامات فرهنگی و تبلیغاتی و ساخت پوستر، بروشور و... مخاطبان و افکار عمومی اعم از دانشگاهیان و عموم مردم را نسبت به این مقوله مهم اقناع کنیم و خوشبختانه در وزارت بهداشت با تغییر ریلی که درحال شکل گیری است درصدد هستیم افکار عمومی را نسبت به این مقوله مهم، آگاه و آشنا سازیم.

شیراوژن با اشاره به لزوم برگزاری مراسم‌های ساده ازدواج و تبلیغ و فرهنگسازی این مقوله در سطح جامعه بخصوص جامعه دانشگاهی اظهار داشت: باید تلاش کنیم موضوع برگزاری مراسم ساده ازدواج دانشجویی را در فضاها و محیط‌های دانشجویی فرهنگسازی کنیم.

وی گفت: در تلاش هستیم با بهره‌گیری از امکانات و بسترهایی که دانشگاه‌های علوم پزشکی در اختیار دارند، بتوانیم در ترغیب دانشجویان وجوانان به ازدواج و تشکیل خانواده نقش بسزایی ایفا کنیم. برگزاری جشن تکریم مادران دانشجو از جمله پیشنهاداتی است که مقرر است در ایام ماه شعبان برگزار شود.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به دیگر برنامه‌های در دستور کار موضوع افزایش جمعیت، گفت: ترجمه مقالات، مستندات و تحقیقات پژوهشگران کشورهای مختلف دنیا درخصوص سیاست‌های جمعیتی از دیگر دستورکارهای این حوزه است تا بتوان این مقالات را در اختیار اساتید، دانشجویان و مخاطبان گروه هدف قرار دهیم.

وی به موضوع آسیب های تک فرزندی و بحث سقط جنین اشاره کرد و گفت: موضوع افزایش فرزند و فرزندآوری در مقابل تک فرزندی باید در جامعه بخصوص جامعه دانشگاهی ترویج داده شود. برگزاری پویش هم نفس و اجرای طرح معرفت افزایی برای اساتید مامایی و همچنین تشکیل هسته‌های فرزندآوری در دانشگاه های علوم پزشکی و برگزاری نشست اساتید درس دانش خانواده از دیگر برنامه‌هایی است که می تواند به ما در مسیر رسیدن به اهداف کمک کند.

در نخستین نشست کارگروه فرهنگی قرارگاه جمعیت وزارت بهداشت با موضوع «افزایش جمعیت» دکتر عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، دکتر مجید احمدی مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت، دکتر محمدحسین نیکنام مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت، فاطمه محمدبیگی نماینده مجلس و نایب رئیس کمیسیون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده حضور داشتند.

همچنین دکتر علی اکبر محمدی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، دکتر شهلا خسروی مشاور وزیر بهداشت در امور زنان، حجت الاسلام علی اصغر رکوفیان استاد حوزه و دانشگاه، دکتر حمید رضا اشراقی مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت، نسرین صالحی کارشناس ارشد سازمان تبلیغات اسلامی از دیگر حاضران در این جلسه بودند.

مونا زینالو مشاور وزیر در امور زنان، سوده مصباح مسوول مشاوره هم نفس کوکب حضرت علی اصغر(ع) و زهرا رحمانی زاده زاده مشاور دکتر محمد بیگی در کمیسیون بهداشت و نیز دکتر عاطفه سمایی فعال حوزه جمعیت در خصوص مسائل مرتبط با سیاست‌های افزایش جمعیت و برنامه ها و راهبردهای مرتبط با قانوت جوانی جمعیت سخنانی ارائه کردند.

کد خبر 5439945

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی فرزند آوری ازدواج دانشجویی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی آموزش مهارتی دانشگاه های علوم پزشکی لایحه ساماندهی سهمیه های آموزش عالی دانشگاه فنی و حرفه ای شورای عالی انقلاب فرهنگی اوکراین سازمان سنجش وام دانشجویی مرکز سنجش آموزش پزشکی دوره های فراگیر ارشد عتبات عالیات دانشجویان فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت معاون فرهنگی و دانشجویی علوم پزشکی جوانی جمعیت افزایش جمعیت موضوع افزایش وزیر بهداشت تک فرزندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۵۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بهرام عین اللهی در حکمی، دکتر مسعود صالحی شهستان استاد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان را به عنوان «سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل» منصوب کرد.

در این حکم آمده است:

دکتر مسعود صالحی شهستان

استاد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان

«خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان خویش اعطاء فرموده و شکر نعمت است که از این فرصت گرانقدر در جهت خدمت به مردم شریف میهن اسلامی نهایت استفاده بعمل آید، در این راستا و با توجه به تعهد، تخصص و سوابق علمی ارزنده جنابعالی، بموجب این ابلاغ به عنوان «سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل» منصوب می ‌شوید تا با رعایت مقررات قانونی و شرعی انجام وظیفه کنید.

امید است با اتکال به خداوند متعال، حمایت و پشتیبانی دولت مردمی، فساد ستیز و عدالت محور و با استفاده از نیروهای متخصص، متعهد و انقلابی در انجام این رسالت خطیر موفق و موید باشید.

توفیق جنابعالی و همکاران محترمتان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.»

پیش از این دکتر هادی میرزایی مسؤولیت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل را برعهده داشت.

کد خبر 6093030

دیگر خبرها

  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران
  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند