Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان جنوبی گفت: بحران اوکراین در سیاست های استکباری آمریکا ریشه دارد.

به گزارش برنا از خراسان جنوبی؛ دکتر قناعت با بیان این مطلب در جلسه شورای اداری شهرستان سربیشه که با محوریت تکریم فرماندار و معارفه سرپرست فرمانداری برگزار شد، به موضوع جنگ سوریه و اوکراین ورود کرد و تصریح نمود: هر بحران زمانی می تواند علاج یابد که ریشه های آن شناسایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه جنگ بین روسیه و اوکراین با مواضع مختلفی در کشور روبرو بوده، متذکر شد: نیروهای انقلابی، حزب اللهی و مردم، همان موضع مقام معظم رهبری(مدظله العالی) را دارند و برخی سیاسیون و خواص در سطح ملی، این سؤال را مطرح می کنند که چرا ایران، این حمله را محکوم نمی کند؟
استاندار با تأکید بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب(حفظه الله) خاطرنشان کرد: حضرت آقا، جنگ را بد می دانند و می فرمایند مخالف از بین رفتن زیرساخت های هر کشوری هستیم لذا جنگ باید متوقف شود.
به گفته وی؛ طبق این فرمایشات، مردم اگر به میدان می آمدند، این اتفاق در اوکراین رخ نمی داد.
دکتر قناعت به ریشه یابی این اتفاق پرداخت و گفت: زمانی که اتحاد جماهیر شوروی به ۱۴-۱۵ کشور تجزیه شد، اوکراین با در اختیار داشتن یک سوم کلاهک های هسته ای شوروی، به یکی از بزرگترین کشورهای هسته ای دنیا تبدیل شد.
وی تأکید کرد: ابرقدرت ها از اوکراین خواستند موشک های خود را از بین ببرد و درعوض از حمایت آنها برخوردار شود.
استاندار با اشاره به این که اتفاقی که برای صدام رخ داد برای رئیس جمهور اوکراین هم تکرار شد، گفت: امریکا با شیطنت، انقلاب مخملی را در اوکراین رقم زد و باعث انتخاب رئیس جمهوری ناکارآمد و یک کمدین در این کشور شد، فلذا ریشه همه مشکلات اوکراین را باید در دسیسه های آمریکا بجوییم.
دکتر قناعت با تأکید بر این که ما با هر جنگی مخالفیم، خاطر نشان کرد: تجربه بسیار مهمی که از این جنگ حاصل می شود، و در مصر، لیبی، عراق و افغانستان هم دیده شد، این است که غرب و به ویژه آمریکا قابل اعتماد نیست.
وی بر مدیریت ارزشمند مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تأکید کرد و متذکر شد: مدیریت حضرت آقا کاری کرده که در حالی که در اطراف مان جنگ و خونریزی است، در داخل کشور در کمال امنیت زندگی می کنیم.
به گفته وی؛ این اتفاقات، دلیلی بر آغاز فروپاشی غرب است.
استاندار در بخش ابتدایی صحبت هایش، ضمن تبریک حلول ماه شعبان المعظم، به نامگذاری روز میلاد فرخنده امام حسین علیه السلام، به عنوان روز پاسدار اشاره کرد و گفت: نیروهای مسلح و سپاه ما با تأسی از امام حسین علیه السلام، رشادت های فراوانی داشته اند تا آن جا که امام راحل(ره) فرمودند؛ اگر سپاه نبود، کشور نبود.
دکتر قناعت ادامه داد: درست مثل اقداماتی که این روزها از داعشی ها می بینیم، در اوایل انقلاب، کوموله و دموکرات ها، پاسداران ما را سر می بریدند اما آنها خون دادند تا کشور و نظام بیمه شود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا شورای اداری فرماندار معارفه جنگ روسیه رهبر معظم هسته ای رئیس جمهور انقلاب مخملی مشکلات عراق افغانستان امام حسین نیروهای مسلح بحران اوکراین دکتر قناعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۵۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گفتگوی هیأت های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از امروز سه شنبه بار دیگر آغاز شد.

بر اساس اعلام این رسانه، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این سومین دور از گفتگوهای امنیتی دو طرف به شمار می آید.

بر این اساس، مقامات اوکراینی و آمریکایی دور سوم گفتگوها را برای دست یابی به یک توافقنامه امنیتی دوجانبه نهایی بین دو کشور برگزار کردند.

در بیانیه صادره از سووی دفتر ریاست جمهوری اوکراین آمده است که طرفین در مورد متن پیش نویس توافقنامه امنیتی گفتگو کردند و به پیشرفت قابل توجهی نیز در تدوین مفاد اصلی سند دست یافتند.

گفتنی است که کی‌ یف چند توافقنامه امنیتی ۱۰ ساله با شماری از کشورهای عضو ناتو امضا کرده است. این توافقنامه‌ ها شامل حمایت بلندمدت از اوکراین در مقابل روسیه است.

کشورهای غربی از آغاز درگیری ها میان روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صدها میلیارد دلار کمک به کی‌یف کمک کرده اند.

کد خبر 6093427

دیگر خبرها

  • استولتنبرگ: اعتماد اوکراین به ناتو خدشه‌دار شده است
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین
  • جنبش دانشجویی، سازمان استکباری آمریکایی-صهیونیستی را به هم ریخت
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • نظام استکباری غرب با چالش بزرگ خیزش افکار عمومی روبه‌رو است
  • (تصاویر) A-۱۰ Thunderbolt II؛ «گراز» ترسناک نیروی هوایی آمریکا
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • واکاوی ریشه‌های اعتراضات ضداسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا
  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان