Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌رغم تلاش نمایندگی‌های ستاد دیه در سراسر کشور در آزادی 6982 زندانی جرایم غیرعمد از ابتدای سال اما متاسفانه هم‌اکنون بالغ بر چهار هزار محبوس نیازمند کمک در زندان‌ها حضور دارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی ستاد دیه کشور، به برکت کمک‌های نوع‌دوستانه خیرین و تلاش کمیته‌های صلح و سازش این نهاد مردمی، جمعیت زندانیان جرایم غیرعمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش محسوسی داشته است، اما با این وجود هم‌اکنون 144 بانوی ایرانی و 4020 محکوم مرد به دلیل ناتوانی در تامین دیون خصوصی در بند حبس بسرمی‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنها 3 درصد مددجویان تحت حمایت ستاد دیه بدهکار دیات هستند

از این تعداد 52 زندانی به دلیل دیات ناشی از تصادفات رانندگی، 22 نفر به علت ناتوانی در تامین دیات ناشی از حوادث کارگاهی و 51 مددجو نیز بابت عدم استطاعت در پرداخت دیات شبه عمد در حبس نگهداری می‌شوند.

آزادی 6982 زندانی غیرعمد از ابتدای سال

با وجود تلاش یازده ماهه ستاد دیه در سال جاری اگرچه تعداد 284 زندانی زن و 6698 محکوم مرد از سطح زندان‌های کشور آزاد شده و غالب محبوسان با مدت‌ حبس بالا از بند رهایی یافته‌اند اما متاسفانه در آستانه سال نو 4164 زندانی جرایم غیرعمد پشت میله‌های زندان چشم انتظار آزادی هستند. افرادی که به دلیل عدم سابقه کیفری در پرونده و تک قرار بودند به محض حمایت از آن‌ها از بند رهایی خواهند یافت.

البرز هیچ زندانی قدیمی ندارد

ستاد دیه استان البرز با شناسایی به موقع و حمایت مادی و معنوی صورت نیکوکاران تمامی محبوسان با ورودی قبل از فرودین 1400 را از بند حبس رهایی بخشیده و می‌توان گفت تنها استانی در کشور است که حتی یک زندانی قدیمی ندارد.

قابل توجه است که در سطح استان‌های زنجان، یزد، قم، ایلام، سمنان و سیستان و بلوچستان نیز تنها یک زندانی جرایم غیرعمد در بند هستند که به دلیل رقم سنگین بدهی تاریخ حبس آن‌ها به سال قبل یا سال‌های قبل‌تر بازمی‌گردد.

فارس در صدر فهرست بیشترین زندانی غیرعمد

استان فارس با میزبانی از 605 زندانی جرایم غیرعمد بیشترین زندانیان واجد شرایط را به خود اختصاص داده و در فهرست بعدی گیلان با 437 محبوس و کرمانشاه با 373 محکوم مالی و بدهکار دیه در راس فهرست عددی قرار گرفته‌اند.

در برابر این افزونی، قابل توجه است که مجموع زندانیان واجد شرایط استان‌های قم، ایلام و سمنان در مجموع به 25 نفر هم نمی‌رسند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قوه قضاييه زندانیان جرائم غیرعمد ستاد دیه کشور زندانی جرایم غیرعمد ستاد دیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۵۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»

در چهل و یکمین مرحله از پویش ملی نذر هشتم، ۱۸ زندانی نیازمند زندان سبزوار، با کمک‌های نمازگزاران مساجد شهرستان، خیران نیک‌اندیش، ستاد دیه و بهره‌مندی از تخفیفات قضایی آزاد شدند.

این برنامه با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با اداره کل زندان‌های خراسان رضوی و با حضور آیت‌الله مغیسه، امام جمعه سبزوار، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدرزاده، معاون اجرایی و دیگر مسئولان مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان و نیز دادستان و رئیس زندان سبزوار در مسجد الغدیر این شهر برگزار شد.

در این جلسه که هم‌زمان با سالگرد شهید مدافع امنیت، حمیدرضا الداغی برگزار شد، از خانواده این شهید تجلیل شده و در ادامه به هرکدام از زندانیان آزادشده بسته حمایتی معیشتی توسط انجمن حمایت از زندانیان سبزوار اهدا شد.

گفتنی است، نذر هشتم پویشی مردمی و مسجدی است که طی آن در هشتم هر ماه به نیت امام هشتم(ع)، زمینه آزادی حداقل ۸ زندانی نیازمند فراهم می‌شود و تاکنون ۱۳۰۶ نفر از زندانیان خراسان رضوی در این اقدام خداپسندانه آزاد شده‌اند.

همچنین از سال گذشته تاکنون ۲۲۰ زندانی جرایم مالی در قالب این طرح و به‌نیت امام رضا(ع) با کمک خیران و نمازگزاران مساجد این شهرستان از زندان سبزوار رهایی یافته‌اند.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند
  • دانش‌آموزان زمینه ساز آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شدند
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • آزادی ۱۸ زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • جشن گلریزان کمک به زندانیان جرایم غیر عمد در گرمسار
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی