Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: در اجرای سیاست‌های دستگاه قضایی و تاکیدات موکد ریاست محترم قوه قضاییه در امر حفاظت از بیت المال و اراضی ملی و حریم و بستر رودخانه‌ها و با ورود جدی و مستمر دستگاه قضایی استان کردستان، بزودی بستر و حریم رودخانه قشلاق سنندج به طول ۸ کیلومتر آزادسازی و رفع تصرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی گفت: هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه، جرم محسوب شده و از سوی دیگر این امر باعث بروز خطرات ناشی از طغیان رودخانه در بارندگی‌های فصلی برای ساکنان مناطق پایین دست شهرستان سنندج می‌شود و نیز آلودگی زیست محیطی و آب سد قشلاق که منبع آب شرب مردم است با خروج فاضلاب بنا‌های غیرمجاز در حاشیه رودخانه قشلاق مورد تهدید جدی می‌باشد.

او می گوید: در بازدید‌های بعمل آمده توسط شورای حفظ و صیانت از حقوق بیت المال استان کردستان و همچنین قرارگاه جهادی متشکله در این خصوص، مختصات دقیق جغرافیایی بستر این رودخانه طی دستور قضایی دادستانی مرکز استان در تیرماه سال جاری مورد بازبینی کمیسیون موضوع ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب قرار گرفت.

به گفته حسینی: علت این بازبینی حفظ حقوق بیت المال و در عین حال جلوگیری از هرگونه اجحاف احتمالی به زارعین محل که مدعی مالکیت به استناد اسناد ارائه شده بوده اند و با توجه به حجم کمی و کیفی این موضوع، بازبینی مذکور حدود ۳ ماه طول کشید و النهایه پس از تعیین دقیق حد بستر این رودخانه و طی مراحل قانونی و با انجام اخطار‌های لازم، آگهی قانونی و تعیین مهلت اعتراض به آن و عدم ارائه هر گونه اعتراضی، دستور قضایی لازم در اجرای قانون صادر و زمان بندی و برنامه ریزی دقیق جهت آزادسازی بستر رودخانه انجام گردیده است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان  گفت: اخطار قانونی به متصرفین در بستر و حریم این رودخانه داده شده است و این افراد باید در زمان مشخص شده از این حریم رفع تصرف نمایند در غیر اینصورت این اراضی توسط دستگاه قضایی استان رفع تصرف شده و به بیت المال بازخواهد گشت.

او گفت: تعیین به افرادی که ادعای داشتن اسناد مالکیتی در بستر این رودخانه را دارند فرصت دو هفته‌ای داده می شود لذا دادگستری استان کردستان در راستای حفظ حقوق بیت المال با قاطعیت برخورد نموده و هیچگونه مماشاتی با هیچ کسی نخواهد داشت.

حجت الاسلام حسینی گفت: در صورت احراز تخلف یا وقوع جرم از سوی هر شخص یا اشخاص و یا مسؤول در هر جایگاه مسؤولیتی حتی در مسؤولیت‌های گذشته با تشکیل پرونده پیگرد قضایی صورت خواهد گرفت و هر گونه تعلل و سنگ اندازی در اجرای این تصمیم تعقیب کیفری به دنبال خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رفع تصرف دادگستری حریم رودخانه کردستان استان کردستان بیت المال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۶۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج

مهدی رمضانی در دیدار‌های جداگانه با کارگران آسیب‌دیده ضمن آرزوی سلامتی، مشکلات آنان را مورد بررسی قرار داد و خواستار تسریع در روند درمان و کار‌های اداری این کارگران شد.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار کردستان همچنین با حضور در منزل جعفر میرزایی کارگر فوت شده در حادثه کارگری، ضمن تسلیت به خانواده آن مرحوم، اظهار داشت: بحث ایمنی باید جدی گرفته شده و با متخلفان برخورد شود تا کارگران دچار حادثه نشده و خانواده‌ها عزادار نشوند.

مدیرکل کار کردستان نیز در این دیدار گفت: تمام توان خود و ادارات زیر مجموعه وزارت کار در استان را در جهت حمایت از کارگران آسیب دیده بکار خواهیم گرفت، و حمایت از این اقشار را وظیفه خود میدانیم.

فرزاد پیشکاری گفت: در راستای حفظ ایمنی، بهداشت و صیانت از حق و حقوق کارگران ۲۳ بازرس کار در استان سال گذشته بیش از ۱۹ هزار بازرسی از کارگاه‌ها، کارخانجات، واحد‌های تولیدی و صنعتی، ابنیه و کارگاه‌های پرخطر را انجام داده‌اند تا کارگران به عنوان سرمایه‌های ارزشمند کشور دچار سانحه و آسیب نشوند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • بیت المقدس عملیاتی منجر به آزادسازی پاره تن ایران+فیلم
  • به روز کردن صندلی‌های پردیس سینما بهمن سنندج با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • اقدام به موقع پلیس جان ۲ نفر را در سنندج نجات داد
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • کرمان/ فوت پسربچه ۵ ساله در سایه اهمال کاری‌ ها
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج