Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@19:36:47 GMT

امحای خودروهای لوکس قاچاق تا پایان سال

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۲۷۰۴۷

امحای خودروهای لوکس قاچاق تا پایان سال

به گزارش روابط عمومی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، «صاحب حجتی» اظهار داشت: پس از برگزاری جلسات متعدد سازمان اموال تملیکی با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سازمان‌های ذیربط در امر مبارزه با قاچاق و به منظور حمایت از تولید و بازار داخلی و همچنین برخورد قانونی با پدیده شوم قاچاق، این سازمان اقدام به امحای تعدادی خودرو گران قیمت خارجی (لوکس) قاچاق با حضور مسئولان کشوری در نیمه دوم اسفندماه سالجاری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان اموال تملیکی افزود: پس از تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت توجه به تولید و تقویت ساخت داخل و مبارزه و برخورد قاطع با قاچاق کالا و همچنین ابلاغ دستورالعمل مبارزه با این پدیده شوم از سوی ریاست جمهور، موضوع انهدام و امحاء کالاهای کشف و ضبط شده پس از صدور احکام قطعی از سوی مراجع قضائی و با هماهنگی دستگاه‌های ذیصلاح، در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

وی با اشاره به تأکیدات ریاست جمهور، رئیس قوه قضائیه و وزیر اقتصاد در خصوص ساماندهی انبارها و تسریع در تعیین تکلیف اموال تملیکی عنوان کرد: با همت مدیران استانی و تدابیر مدیرعامل و هیأت مدیره سازمان، در چهار ماهه اخیر نزدیک به پنج هزار میلیارد ریال کالا از طریق امحاء تعیین تکلیف شد که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۱۶۸ درصد رشد داشته است و روند امحاء کالاهای قاچاق تا پایان سال نیز در سراسر کشور ادامه خواهد داشت.

حجتی با بیان اینکه سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی آخرین حلقه زنجیره مبارزه با قاچاق کالا و ارز است، تصریح کرد: امیدواریم نهادها و دستگاه‌های ذیربط که متولی امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستند حسب منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در برخورد بی‌رحمانه با پدیده آسیب رسان به اقتصاد ملی و تولید داخلی همچون گذشته، اقدامات جهادی خود را با جدیت و اهتمام بیشتری ادامه دهند./ مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: خودروهای گران قیمت خودروهای لوکس قاچاق سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی مبارزه با قاچاق قاچاق کالا اموال تملیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۷۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، علی دهقان پیش از ظهر امروز دوشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای اظهار کرد: در راستای تأکیدات رئیس قوه قضائیه و دادستان کل کشور مبنی بر تسریع در فرایند تعیین تکلیف کالاهای متروکه و قاچاق، این اقدام در ۲ سال گذشته با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به حجمی که این کالاها از انبارهای بنادر، گمرکات و اداره اموال تملیکی اشغال می‌کنند و هزینه بالای نگهداری از آنها که موجب ضرر به بیت‌المال می‌شود، دستور داده شد تا نسبت به تعیین تکلیف آنها از مراجع قانونی اقدامات لازم صورت گرفته و پرونده‌ها به صورت ویژه رسیدگی و مورد پیگیری قرار گیرد.

دهقانی گفت: این پرونده‌ها از طریق فروش و بازگشت به مالک، تعیین تکلیف شده و از مجموع آن، حدود چهار هزار میلیارد ریال به بیت‌المال بازگشته است.

وی افزود: در این مدت همچنین ۲۹۹ فقره پرونده از طریق برائت و ۱۹۲ فقره نیز به لحاظ غیرقابل مصرف بودن از طریق معدوم‌سازی تعیین تکلیف شده است.

رئیس کل دادگستری خوزستان با قدردانی از پیگیری‌های دادستان مرکز استان و دادستان‌های آبادان، خرمشهر و بندر امام خمینی (ره) و تلاش‌های مدیران اداره اموال تملیکی استان، گفت: از آذرماه سال گذشته با تعیین نماینده‌ای از اداره کل اموال تملیکی استان برای مراجعه به شعب تعزیرات و پیگیری پرونده‌های فاقد رأی، ۹۱۰ رأی قطعی از سوی این شعب صادر شد که روند تعیین تکلیف کالا در انبارهای استان را صعودی کرده است.

دهقانی گفت: فروش ۵۶ دستگاه خودرو به ارزش حدود هزار و ۸۹۱ میلیارد ریال، ۳۴۸ شاخه لوله آهنی به ارزش ۳۴۵ میلیارد ریال، یک کانتینر لوازم یدکی قاچاق به ارزش ۳۳ هزار و ۶۴۲ میلیارد ریال و پارچه‌های قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد و ۵۴۵ میلیون ریال، یک فقره انهدام تخصصی دارو از پرونده‌های مهم تعیین تکلیف شده استان در سال گذشته است.

وی افزود: همچنین ۹۶۰ تن برنج به ارزش ۱۴۳ میلیارد ریال و ۶۹۸ تن ذرت به ارزش ۱۲ میلیارد و ۷۳۵ میلیون ریال به عنوان مصرف ثانویه تعیین تکلیف و به فروش رسید.

کد خبر 6091998

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف حدود ۴ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • صدور رای از دادگاه انقلاب برای ۲۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه وسیله نقلیه
  • تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی
  • تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • وضعیت عجیب پارکینگ خودروهای لوکس در سیل بم!