Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، طرح شناسنامه‌دار کردن الکترونیک درختان جنگلی روز یکشنبه و همزمان با آغاز هفته درختکاری و روز ولادت امام حسین (ع) با حضور «بهمن امیری‌مقدم»، استاندار کرمانشاه در پردیس کشاورزی دانشگاه رازی شهر کرمانشاه و با نصب تراشه الکترونیکی بر روی یک درخت، آغاز شد.

در این طرح با نصب تراشه‌های الکترونیکی در داخل تنه درخت و با بهره گیری از دستگاه مخصوص قرائت کننده (Reader) امکان پایش هوشمند درختان در زمینه حفاظت در برابر هرگونه آسیب طبیعی و یا غیرطبیعی از جمله قطع احتمالی درختان توسط افراد فراهم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در این مراسم توضیح داد: با اتصال کاربران تعریف شده به سامانه اینترنتی مربوطه، علاوه بر امکان رصد دقیق محل استقرار درخت، همه شاخص های کمی و کیفی تاج آن در سامانه قابل مشاهده بوده و امکان درج مشخصات درخت شامل قطر برابر سینه، ارتفاع، سطح تاج، وضعیت شادابی و وضعیت ابتلای درخت به آفات و بیماری برای کاربران قابل پایش است.

«انشااله کولانی» افزود: پس از نصب تراشه بر روی درخت در کمترین زمان ممکن درخت یا درختان حذف شده برای ماموران حفاظتی قابل تشخیص است که با فراگیر شدن سامانه و موفقیت طرح پایلوت، گام مهمی برای حفاظت و حمایت از گونه های جنگلی کشور برداشته می شود.

به گفته وی، با توجه به سابقه اجرای موفق طرح ملی صیانت از جنگل های زاگرس در استان کرمانشاه و با هدف ارزیابی نقاط ضعف و قوت و انجام اصلاحات لازم در سامانه، استان کرمانشاه به عنوان پایلوت آزمایشی اجرای طرح شناسنامه‌دار کردن الکترونیک درختان جنگلی انتخاب شده است و در صورت ارزیابی مثبت در دوره آزمایشی به تدریج در تمام کشور اجرا می شود.

«عبدالعلی جلیلیان»، رئیس اداره جنگل کاری و جنگل داری استان کرمانشاه هم با بیان اینکه این طرح در مرحله نخست در ۱۵ هکتار از درختان جنگلی شهرستان گیلانغرب اجرا می شود، عنوان کرد: از مهمترین اهداف طرح، بکارگیری فناوری های نوین در حفاظت و پایش درختان جنگلی، تسریع در رسیدگی به تخلفات احتمالی قطع، کاهش هزینه های نظارت و پایش درختان جنگلی و فراهم شدن زمینه ثبت الکترونیک شاخص های کمی و کیفی رشد و نیز سلامت درختان در سامانه با قابلیت دسترسی کاربران متعدد و در سطوح مختلف است.

یک میلیون و ۷۱۷ هزار هکتار از مساحت استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه، منابع طبیعی است که ۵۲۷ هزار هکتار آن را جنگل و یک میلیون و ۱۹۰ هزار هکتار دیگر را مراتع تشکیل می دهند یعنی حدود ۱.۵ درصد از وسعت منابع طبیعی کشور.

استان کرمانشاه با ۲۴ هزار کیلومتر مساحت در غرب کشور واقع شده و به دلیل میزبانی از رشته کوه های زاگرس، مملو از جنگل های بلوط است.

برچسب‌ها جنگل روز درختکاری یگان حفاظت سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کرمانشاه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه جنگل‌ بلوط قطع درختان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگل روز درختکاری یگان حفاظت سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری جنگل روز درختکاری یگان حفاظت سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کرمانشاه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه جنگل بلوط قطع درختان استان کرمانشاه درختان جنگلی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۷۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بابلکنار شهرستان بابل

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: و بر اساس وظیفه ذاتی نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی انجام چهار فقره تبصره ذیل ماده ۵۵ به مساحت تقریبی ۷۰۰ متر مربع از ید متجاوزین خارج و اعاده به وضع سابق گردید این ماموریت با حضور سرجنگلبان و نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد بابلکنار و نیرو‌های حفاظت شرکت آذرود انجام شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • چرا شهرداری تهران درختان پارک جنگلی سرخه حصار را قطع کرد؟
  • سقوط درختان سطح شهر خرم‌آباد در پی وزش باد شدید (فیلم)
  • فیلم| جنگل عمودی با ۸۰۰ درخت؛ واحه‌ای برای انسان‌ها و پرنده‌ها
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بابلکنار شهرستان بابل
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • علت حصارکشی در پارک لاله چیست؟ +عکس
  • هیچگونه قطع درختان جنگلی در فندقلو اتفاق نیفتاده است
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • شیرجه در سرسبزی طبیعت با سفر به این مکان‌ها
  • درخت کشی در تهران