Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در تاریخ ۱۵۰ ساله تمبر ایران، «تمبرهای نوروزی» همواره با نمادهای طبیعت و گل و شکوفه، هفت‌سین، ایران و دعای تحویل سال منتشر می‌شده که عمق اصالت و باور ایرانیان به این سنت زیبا را نشان می‌دهد.

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، محمود لیائی روز یکشنبه -۱۵ اسفندماه - همزمان با روز درختکاری و افتتاح نمایشگاه تمبرهای نوروزی در مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان گفت: خوشحالم همزمان با میلاد با سعادت حضرت امام حسین (ع) در نخستین حضورم در رویدادهای فرهنگی شرکت ملی پست، افتخار همراهی با آیین افتتاح نخستین نمایشگاه تمبرهای نوروزی را دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: جشن نوروز ریشه در ایران باستان دارد و بزرگ‌ترین، زیباترین و ارزشمندترین جشن ایرانی است که از دوران کهن به جای مانده، مراسمی با تاریخچه غنی که از دوران قدیم برایمان به یادگار مانده است.

وی تصریح کرد: تمبر به عنوان سفیر فرهنگی و رسانه‌ای و قطعه کوچک فرهنگ‌ساز که در حافظه تاریخی ما نقشی عمیقی دارد، با تصاویر زیبا طی سالیان، آیین نوروز را پاس داشته است تا با گردش در سرتاسر دنیا این آیین زیبا را به چشم و گوش جهانیان برساند و پیام نوروز را طی سال‌ها برای نسل آینده حفظ کند.

لیائی تصریح کرد: بی‌تردید تمبرهای نوروزی، عمق اصالت و باور ایرانیان به این سنت زیبا و حسنه را نشان می‌دهد. در تاریخ ۱۵۰ساله تمبر ایران، تمبرهای نوروزی همواره با نمادهای گل و شکوفه، هفت‌سین، نمادهای طبیعت، ایران و دعای تحویل سال یکی از زیباترین مجموعه تمبرهای جهان را به نمایش می‌گذارد که امروز در این نمایشگاه شاهد این مجموعه بی‌نظیر هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست افزود: برای تمبرهای نوروزی مجموعه‌هایی شامل کارت پستال و پاکت مهر روز نیز انتشار یافته که زیبایی و غنای مجموعه تمبرها را دو چندان کرده است که در این نمایشگاه در معرض دید قرار گرفته است.

لیائی ابراز امیدواری کرد با برگزاری رویدادها فرهنگی هنری بتوانیم تا حدودی نقش خود را در حوزه انتقال فرهنگ و تاریخ کشور به نسل بعد به ثمر برسانیم.

نمایشگاه تمبرهای نوروزی مشتمل بر تمبرهای ۶۰ سال گذشته تا کنون با موضوع نوروز است و برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود. در این نمایشگاه همچنین بخش‌هایی از اقلام فیلاتلیک شامل کارت‌پستال‌های و پاکت نامه‌های نوروزی به نمایش گذاشته می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان اسفند ۱۴۰۰ از ساعت ۹ تا ۱۷ از نمایشگاه تمبرهای نوروزی در موزه مردم‌شناسی کاخ گلستان واقع در خیابان پانزده خرداد، میدان ارگ بازدید کنند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۸۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ عنوان نشریه دانشگاه قم به ISC ورود پیدا کرد

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوب نوروزی ظهر دوشنبه در نشست خبری ششمین کنفرانس فیزیک بنیادی ایران که در دانشگاه قم برگزار شد، اظهار کرد: ششمین کنفرانس فیزیک بنیادی ایران به منظور تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید و مشارکت مردم به دو صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم بیان کرد: حضور اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها در عرصه پژوهش گامی برای تحقق جهش تولید است.

وی افزود: نشر کتاب به زبان‌های خارجه ویژه برخی دانشگاه‌های بین المللی در دستورکار دانشگاه قم قرار دارد.

نوروزی ابراز کرد: سه عنوان نشریه دانشگاه قم به ISC ورود پیدا کرده و ما در تلاش هستیم تا حائز رتبه علمی شویم.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم خاطرنشان کرد: کنفرانس فیزیک بنیادی با مشارکت یکی از ارکان وزارت دفاع برگزار می‌شود.

کد خبر 6092211

دیگر خبرها

  • دو نمایشگاه فرهنگی و اجتماعی در ماهشهر افتتاح شد
  • تصاویری زیبا از علاقه توله خرس قطبی به مادرش (فیلم)
  • باور به سوددهی «دلالی» علی‌رغم حمایت فرهنگ عمومی از کار مولد
  • حضور ۲۵ هیات تجاری در اکسپو با وجود تحریم نشان از رشد ایران دارد
  • امروز چهلم بهار است؛ جشنی که از یاد رفته!
  • ۳ عنوان نشریه دانشگاه قم به ISC ورود پیدا کرد
  • خلیج‌فارس از پایه‌های مستحکم هویتی ایرانیان است
  • فرش، سفیر فرهنگی ایرانیان در دنیا/ هنرمندانی که رج به رج عشق می‌بافند
  • نمایی بسیار زیبا و جذاب از امواج دریا (فیلم)
  • حضور ۲۵ هیئت تجاری در اکسپو نشان از رشد ایران با وجود تحریم