Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی وفاه خواه گفت: در حال حاضر ۱۲ تیم نظارتی در سطح استان مشغول به فعالیت هستند، که با آغاز طرح نوروزی، نظارت ها در گروه کالاهای مرتبط با این طرح که شامل آجیل و خشکبار، شیرینی و شکلات، میوه و تره بار، کیف و کفش، پوشاک هستند، تشدید شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی وفاه خواه، معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با نظارت های ایام نوروز در حوزه پوشاک اظهار داشت: در حال حاضر 12 تیم نظارتی در سطح استان مشغول به فعالیت هستند، که با آغاز طرح نظارت نوروزی که از ابتدای اسفند ماه آغاز شده و تا 15 فروردین سال جاری ادامه دارد، نظارت ها در گروه کالاهای مرتبط با این طرح که شامل آجیل و خشکبار، شیرینی و شکلات، میوه و تره بار، کیف و کفش، پوشاک هستند، تشدید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه سامانه تلفنی 124 آماده پاسخگویی به شکایت ها و نظرت های مردم در حوزه بازار در سراسر استان است، گفت: براین اساس تخلفات شامل گران فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، احتکار، قاچاق که به سامانه اعلام شده است، بازرسان در محل حضور پیدا می‌کنند و بعد از بررسی موارد، در صورت تایید تخلف، صورت جلسه و به تعزیرات حکومتی استان ارسال می شود تا برای آنها پرونده اقتصادی تشکیل شود.

وفاه خواه بیشترین تخلفات ثبت شده در طرح نوروزی را در گروه کالاهای اساسی عنوان کرد و گفت: لازم به ذکر است که دو ماه اخیر نظارت کالاهای اساسی به سازمان جهاد کشاورزی استان محول شده که در زمان اعلام شکایت از طرف مردم در سامانه 124 باتوجه به نوع کالاها، تلفن به سامانه سازمان جهاد متصل می شود و شکایت در آن ثبت و رسیدگی ها صورت می گیرد.

وی بیشترین تخلفات حوزه بازار را شامل درج قیمت، گران فروشی و فاکتورهای صوری و ساختگی خواند و افزود: بازرسان بعد از حضور در محل های شکایت شده و چک کردن فاکتورهای موجود در مغازه از طریق ارتباط با سازمان صمت استان خریدار جهت تایید یا عدم آن، صوری بودن آنها آشکارو مغازه مرتکب تخلف شده بود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون در تمام حوزه های بازار در استان خراسان شمالی، تعداد کل تخلفات کشف شده شامل چهار هزار و 227 مورد بوده است، ادامه داد: لازم به ذکر است که این تخلفات در سه هزار و 627 پرونده به ثبت رسیده و ارزش ریالی کل این پرونده ها 62 میلیارد و 390 میلیون و 879 هزار و 457 ریال است.

وی بیان داشت: در حال حاضر در بخش تعداد بازرسان، نیروها محدود است و بعد از اجرای طرح انتزاع بازار، 9 نفر از نیروها به سازمان جهاد کشاورزی انتقال داده شدند که باعث کمبود شدید نیرو در این بخش شده ایم.

این مقام مسئول گفت: با کم شدن تعداد نیروهای سازمان صمت، از نیروهای بسیج اصناف، در نظارت ها بهره گرفته شده که تعداد آنها در استان خراسان شمالی 30 نفر هستند، علاوه بر این سایر ادارات مرتبط نیروها به صورت ناظر افتخاری و بازرسی های مشترک بازدیدها صورت می گیرد.

وی گفت: توصیه  می شود که مردم ضمن مشاهده هر گونه تخلف اقتصادی، بالخصوص در حوزه پوشاک که استان تولید کننده نیست و بخش زیادی از آنها وارد استان می شود، به سامانه 1254 انعکاس داده شود تا در کمترین زمان نسبت به آن رسیدگی ها انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: خراسان شمالی نظارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۵۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان سنجش: داوطلبان متخلف بین یک تا ۱۰ سال از تحصیل محروم می شوند

به گزارش صدای ایران،عبدالرسول پورعباس، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش کشور، با اشاره به تخلفات آزمون سراسری اظهار کرد: امسال ۴ مورد تخلف در آزمون سراسری از سوی داوطلبان گزارش شده، سال گذشته این رقم حدود ۱۰۰۰ مورد بود، امسال با استفاده از تجهیزات ضریب تخلفات کاهش داشته است.

معاون وزیر علوم بیان کرد: بسته به میزان تخلف داوطلبان بین یک تا ۱۰ سال از تحصیل محروم خواهند شد و کسانی که داوطلب نیستند، علاوه بر جریمه نقدی از سوی مقامات قضایی بین ۱ تا ۵ سال زندان مواجه خواهند شد.

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان سنجش: داوطلبان متخلف بین یک تا ۱۰ سال از تحصیل محروم می شوند
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • محرومیت یک تا ۱۰ سال از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف کنکور
  • ۱۰ سال محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف در کنکور
  • اعمال محرومیت یک تا ۱۰ سال از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف در آزمون سراسری
  • ۱۰ سال محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف در آزمون سراسری
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • تشدید نظارت برفعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد
  • دلیل عرضه طلای تقلبی در بازار چیست؟
  • کاهش تعداد تخلفات در آزمون سراسری