Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ شهردار اراک گفت: در سال ۱۴۰۰ مجموعه اعتباراتی که در حوزه فضای سبز هزینه کرده‌ایم به طور تقریبی ۱۳۵ میلیارد بوده است اما در بودجه مصوب ۱۴۰۱ به ۲۶۸ میلیارد رسیده که تقریبا ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک، علیرضا کریمی ظهر امروز در مراسم هر ایرانی یک درخت با اشاره به ایام شعبانیه اظهار داشت: ایام شعبانیه را خدمت همه تبریک عرض می‌کنم به خصوص خدمت پاسداران و همه کسانی که در مسیر اعتلای مملکت خود حرکت کردند و افتخار آفریدند و خیر مقدم خدمت اصحاب رسانه، ریاست شورای شهر، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و همه کسانی که در این مراسم حاضرند را دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز روز 15 اسفند روز درختکاری، روز نشاط، شادابی و روزی که بشریت از طبیعت آموخت و طبیعت دست‌آموز بشریت شد، بنابراین وظیفه سنگین حفظ طبیعت با یادآوری این ایام بر دوش ما خواهد بود و بیش از پیش بر این مسئولیت مهم و رسالت خود باید پایبند باشیم.

شهردار کلانشهر اراک تصریح کرد: در اراک هزار و 500 هکتار فضای سبز وجود دارد یعنی حدود 15 میلیون و 206 هزار و 750 متر مربع در اراک فضای سبز داریم که 127 پارک مساحت این فضای سبز را در برمی‌گیرد و سرانه فضای سبز در سال 1400 برای هر نفر در اراک 26.83 سانتیمتر بوده است.

کریمی با اشاره به کارهایی که شهرداری در راستای توسعه فضای سبز در دست اجرا دارد عنوان کرد: احداث کمربند سبز و نوار جنگلی یکی از مواردی است که در جنگل چقا و دره گردو و پردیس کوهستان درحال کاشت است که این اقدامات علاوه بر تولید اکسیژن مانع ورود ریزگردها از کویر میقان به داخل شهر اراک می‌شود.

وی بیان کرد: به سبب اینکه دمای زمین درحال افزایش بوده و خشکسالی‌ها گسترش پیدا کرده است گونه‌هایی از گیاهان در اراک باید کاشت شود که با محیط سازگاری بیشتری دارند بنابراین باید گیاهان مقاوم و سازگار با محیط زیست مانند زبان گنجشک، نارون، سنجد، توت، زالزالک، بادام کوهی، ارغوان، ارزن و زرشک که متناسب با آب و هوای اراک هستند کشت شوند.

شهردار اراک خاطرنشان کرد: در خصوص بهینه‌سازی مصرف آب قرارداد تخصیص پساب به میزان 250 لیتر در ثانیه با آب منطقه‌ای و امور آب منعقد شده است و از آن برای آبیاری بسیاری از نقاط فضای سبز استفاده می‌کنیم ولی بهینه‌سازی مصرف آب را رها نکرده‌ایم و بیشتر نقاط شهر از آب فضای سبز برای درخت‌ها استفاده می‌شود و مصرف آب شرب قطع شده است که کوی صنعتی، پارک شهید باهنر، نوار جنگلی و مناطق شهری مانند بلوار قائم مقام فراهانی، جاده اراک- تهران و مناطق دیگر از مناطقی هستند که به منظور حفظ و توسعه فضای شهری و بهینه‌سازی مصرف آب انجام می‌شود.

کریمی دامه داد: گسترش روشنایی در پارک‌ها و فضای سبز از کارهای اساسی است که در شهرداری دنبال می‌شود و امیدواریم با روشنایی این مناطق امنیت و آسایش بهتری برای مردم رقم بخورد، آسیب‌های اجتماعی یکی از عواملی است که به واسطه نبودن روشنایی به وجود می‌آید و توسعه روشنایی در بسیاری از بوستان‌ها مانند خیبر، شهید باهنر، معلم، الهیه، فاطمیه، امین، فتح، سلامت، فردوس، میلاد نور، یاسمین، غدیر1 و2، دفاع مقدس، لاله، جنگل پردیس، جنگل بلوار شهدای دولت در سال 1400 عملیاتی شده است.
وی بیان کرد: استانداردسازی فضای بازی کودکان در راستای امنیت و سلامت یکی دیگر از اقدامات در فضای سبز بوده که در بوستان‌ها انجام شده است، راه‌اندازی مجدد آب‌نماهای سطح شهر که وقفه طولانی در عدم بهره‌برداری از آن را داشته‌ایم از دیگر اقدامات است که درحال حاضر تمامی آب‌نماها به طور 100درصد فعال هستند و در چرخه نشاط‌آفرینی قرار گرفته‌اند.

بحران فرونشست بیخ گوش پایتخت/ مصرف نصف آب‌های زیرزمینی تهران برای آبیاری فضای سبزشهردار یزد: فضای سبز ادارات در اختیار شهروندان قرار گیردهمکاری سازمان‌های دولتی در ایجاد فضای سبز شهر یزد لازم است

شهردار اراک عنوان کرد: احداث مسیر دوچرخه در پارک‌های سطح شهر که حدود 38 کیلومتر در سطح مسیر دوچرخه سواری وجود دارد و احداث زمین بازی و نصب ست‌های تجهیزات ورزشی در بسیاری از پارک‌ها، احداث فضای سبز در تقاطع‌ها و نورپردازی‌ها ایجاد شده است و در نوروز امسال حدود 60 المان نوروزی جدید طراحی شده که در سطح شهر نصب و بهره‌برداری می‌شود.

کریمی تصریح کرد: در سال 1400 مجموعه اعتباراتی که در حوزه فضای سبز هزینه کرده‌ایم به طور تقریبی 135 میلیارد بوده است اما در بودجه مصوب 1401 به 268 میلیارد رسیده که تقریبا 100 درصد افزایش پیدا کرده است، بخشی از پول‌هایی که از محل ارزش افزوده آلودگی هوا گرفته می‌شود صرف گسترش و توسعه فضای سبز، بخشی در حوزه ترافیک و حمل و نقل عمومی و بخشی در ساخت تقاطع‌های غیرهمسطح که برای تکمیل رینگ ترافیکی شهر است هزینه می‌شود‌.

وی خاطرنشان کرد: دره گردو و دو منطقه گردشگری دیگر در اراک در اولویت کار شهرداری و شورای شهر قرار گرفته است، یکی از آنها پارک شهید باهنر است که مشکلی در خصوص بهره‌برداری از زمین آن داشته‌ایم و به سبب اینکه اراضی متعلق به منابع طببیعی بود اجازه بهره‌برداری به صورت سرمایه‌گذاری به ما داده نمی‌شد ولی با تلاش‌های بسیار و همکاری منابع طبیعی این مشکل رفع و تعهدنامه و قرارداد امضا شد و طی یک قرار داد 30 ساله تحویل می‌گیریم و دراختیار سرمایه‌گذار قرار می‌دهیم و عملیات اجرایی پارک شهید باهنر در چندین فاز و چندین سال شروع می‌شود و بیش از هزار میلیار تومان سرمایه‌گذاری در پارک شهید باهنر داریم.

شهردار اراک عنوان کرد: به منظور آماده‌سازی زیرساخت‌های دره گردو در بودجه 1401 شهرداری که مصوب هم شده حدود 70 میلیارد تومان شهرداری  پول داده است و بعد از آن فراخوان سرمایه‌گذار را داریم که طرح آن آماده است و زمین‌هایی را که در اختیار راه و شهرسازی بوده است شهرداری تملک می‌کند و در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌دهد که از امسال شروع می‌شود و امیدواریم در چندین سال آینده دره گردو به تفرجگاه و یک منطقه تفریحی خوب برای مردم اراک تبدیل شود. 

کریمی بیان کرد: سومین منطقه‌ای که طراحی آن شروع شده بام اراک در کوه‌های مستوفی است که درحال فراخوان شرکت‌هایی هستیم که طراحی آن را شروع کنند، اعتباراتی تخصیص داده شده و انتقال آب منطقه انجام می‌شود که این منطقه هم یکی از مناطق تفرجگاهی برای اراک خواهد شد و مردم اراک می‌توانند امیدوار باشند که با همکاری همه روند اجرایی این مناطق سرعت گیرد و در سال‎‌های آینده شاهد این باشیم که اراک از این جهت فاقد مناطق تفرجگاهی نباشد و ضعف و نیاز واقعی اراک و مردمان اراک تامین شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم روز درختکاری منشایی باشد که در اراک نشاط احیا شود و مردم اراک با مشارکت خود بتوانند به برنامه‌های شهرداری کمک کنند و شهرداری هم به عنوان خادم مردم در به اتمام رساندن و به نتیجه رساندن این طرح‌ها در کنار شما و برای شما فعالیت کند.

انتهای پیام/712/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پارک شهید باهنر بهره برداری دره گردو فضای سبز مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۸۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان

اعتبارات حوزه رسانه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ نسبت به قانون سال ۱۴۰۲، ۵۹ درصد افزایش یافته است. این درحالی است که از مجموع اعتبارات حوزه رسانه در سال ۱۴۰۳، حدود ۹۸ درصد به سازمان صدا و سیما اختصاص یافته است.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، به عنوان نخستین قانون بودجه که براساس برنامه هفتم پیشرفت کشور تنظیم شده است، حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان را از محل بودجه عمومی برای دستگاه‌های رسانه‌ای در نظر گرفته است. اعتبارات پیش بینی شده برای این دستگاه‌ها به شرح زیر است:


۱. حدود ۲۴.۰۰۰ میلیارد تومان برای سازمان صدا و سیما (جاری، عمرانی، متفرقه)،
۲. حدود ۳۷۳ میلیارد تومان برای خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) (جاری، عمرانی)،
۳. حدود ۸۱ میلیارد تومان برای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،
۴. حدود ۲۲ میلیارد تومان برای شورای نظارت بر صدا و سیما،
۵. حدود ۲۰ میلیارد تومان برای خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)،
۶. حدود ۱۹ میلیارد تومان برای خبرگزاری خانه ملت.

گفتنی است در لایحه بودجه ۱۴۰۳، مبلغ ۶.۶۰۰ میلیارد تومان به عنوان درآمد اختصاصی برای صدا و سیما برآورد شده که با احتساب این مبلغ مجموع اعتبارات (ردیف ۲۸۳۵۰۰، متفرقه و اختصاصی)، پیش بینی شده برای این سازمان معادل ۳۱.۰۰۰ میلیارد تومان می‌باشد. همچنین مبلغ ۸۳ میلیارد تومان به عنوان درآمد اختصاصی برای خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) پیش بینی شده که با احتساب این مبلغ مجموع اعتبارات (ردیف ۲۸۲۵۰۰ و اختصاصی) پیش بینی شده برای این خبرگزاری در لایحه بودجه ۱۴۰۳ معادل ۴۵۷ میلیارد تومان است.

همچنین اعتبارات حوزه رسانه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ نسبت به قانون سال ۱۴۰۲، ۵۹ درصد افزایش یافته است. این درحالی است که از مجموع اعتبارات حوزه رسانه در سال ۱۴۰۳، حدود ۹۸ درصد به سازمان صدا و سیما اختصاص یافته است.

مهم‌ترین یافته‌ها و پیشنهاد‌های حاصل از تحلیل جداول و پیوست‌های لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور عبارتند از تفکیک نشدن برنامه‌های فصل رسانه به طور جداگانه ذیل امور فرهنگ، تربیت بدنی و گردشگری در لایحه بودجه ۱۴۰۳ برخلاف سال‌های گذشته و در نتیجه فقدان اطلاعات لازم در خصوص اعتبارات برنامه‌ها و عناوین آنها، پیشنهاد افزوده شدن سنجه‌های قابل ارزیابی به متن لایحه برای افزایش اعتبارات عمومی سازمان صدا و سیما در ازای کاهش حجم تبلیغات بازرگانی، پیش بینی اعتبارات مشخص برای اثربخش کردن شورای نظارت به منظور تقویت قانون نحوه اجرای اصل (۱۷۵) قانون اساسی در بخش نظارت، ضرورت رفع ابهام در خصوص معیار تقسیم منابع پیش بینی شده بند «ب» تبصره «۱۳» بخش اول قانون بودجه ۱۴۰۳ برای دستگاه‌های اجرایی.

دیگر خبرها

  • فرهنگ و هنر در بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در بخش فرهنگ و هنر
  • رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد
  • اعتبارات مقابله با فقر به کدام دستگاهها می‌رسد؟
  • اعتبارات مقابله با فقر به کدام دستگاهها می‌رسد؟+ جدول
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان