Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی توکلی، رئیس اداره منابع طبیعی آبادان، خرمشهر و شادگان گفت: تنها امروز در سطح شهر‌های آبادان، خرمشهر و شادگان ۲ هزار اصله نهال در سطح کاشته و در طول هفته منابع طبیعی نیز ۱۵ هزار اصله نهال توزیع شده است.

او از کاشت درخت‌های بومی استان خوزستان مانند نخل، توت، برهان گلی، برهان معمولی، گل کاغذی و کنار در پارک‌ها و میادین شهر با هماهنگی شهرداری شهرستان‌ها خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول از اقداماتی برای مقابله با ریزگرد‌ها و تثبیت شن‌های روان خبر داد و گفت: جلوگیری از ریزگرد‌ها یک برنامه طولانی مدت و یک طرح ملی است و از آنجا که منشاء ریزگرد‌ها اخیر نیز کشور عراق بوده وچون بحث بین المللی است جلوگیری از آن برای کشور ما سخت است.

بنا به گفته‌های توکلی مالچ پاشی برای شهرستان‌هایی انجام می‌شود که ماسه بادی دارند، اما برای شهر‌های آبادان و خرمشهر به جای مالچ پاشی از نهال کاری و پخش سیلاب استفاده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مقابله با ریزگردها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۸۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرد و خاک محلی و موقتی در راه آبادان و خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، محمد سبزه زاری گفت: براساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، از امروز صبح تا اواسط روز شاهد تأثیر گردوخاک عراقی بر برخی مناطق استان خوزستان به ویژه بخش‌های غربی و مرکزی خواهیم بود.
به تدریج طی بعد از ظهر به سبب وزش باد‌های جنوبی از شدت گردوخاک کاسته خواهد شد و فردا صبح نیز انتظار خیزش گردوخاک محلی و موقتی با شدت کمتر مورد انتظار است.
همچنین طی بعد از ظهر امروز احتمال بارش پراکنده در برخی مناطق استان وجود دارد و در روز سه شنبه سامانه بارشی فعال و فراگیری از سمت جنوب غرب و غرب وارد استان می‌شود و تا اواخر شنبه سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد‌های متوسط تا شدید و ریزش تگرگ خواهد شد.
به گفته مدیر کل هواشناسی خوزستان: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها در روز‌های پنجشنبه و جمعه در بخش‌های مرکزی، جنوبی و مناطق مرتفع شمالی، شمال‌شرقی و شرقی خواهد بود.
از امروز تا اوایل هفته آینده دما روند کاهشی دارد، بطوریکه روز جمعه نسبت به امروز بیش از ۱۰ درجه افت دما در اغلب مناطق استان تجربه خواهیم کرد.
شمال خلیج فارس نیز از اواسط فردا تا پایان هفته مواج و متلاطم است.
بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۸ درجه و کمترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۲۶ درجه گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • غیرحضوری شدن مدارس نوبت صبح آبادان و خرمشهر
  • گرد و خاک محلی و موقتی در راه آبادان و خرمشهر
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • تداوم پایداری جوی در آبادان و خرمشهر
  • اوقات شرعی نهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن
  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • تداوم آفتاب بر گستره آبادان و خرمشهر
  • اوقات شرعی هشتم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر