Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مهندس اصنافی در توضیح اقدامات ستاد سفرهای نوروزی شهرداری شیراز، از توجه ویژه شهرداری به کمربندی جنوب شهر و حمل و نقل عمومی خبر داد.

به گزارش دریافتی آریا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس سید احسان اصنافی شهردار شیراز در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز با تبریک اعیاد شعبان اظهار داشت: به منظور بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی شهری شیراز، پیگیری تعداد 74 اتوبوس خط واحد به نتیجه رسیده و تا پایان سال آینده به شیراز خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه به موضوع کمربندی جنوب شیراز اشاره کرد و گفت: برای کمربندی شهر شیراز دو پروسه کوتاه مدت و بلندمدت در نظر گرفته شده است.
شهردار شیراز افزود: اقدام کوتاه مدت برای بهبود وضعیت کمربندی شیراز، ایمن سازی ورودی و خروجی شهرک های اطراف کمربندی است که بخشی از آن انجام شده و برای آن با در نظر گرفتن 70 میلیارد تومان در بودجه سال آینده، این برنامه ادامه خواهد داشت.
وی درمورد اقدام بلندمدت برای کمربندی شیراز عنوان کرد: همانطور که به وزیر محترم راه وشهرسازی نیز گفته ایم، کمربندی جایگزین باید مهیا شود و تا محقق شدن این مهم ایمن سازی مسیر فعلی را شهرداری با راهداری انجام خواهند داد.
این مقام مسئول از پیگیری چهار تقاطع دیگر برروی کمربندی شیراز خبر داد که پس از رسیدن به نتیجه نهایی به شورای اسلامی شهر شیراز برای تصویب ارائه خواهد شد.
مهندس اصنافی در ادامه به موضوع مسافران نوروزی پرداخت و گفت: بعد از دو سال انتظار حجم بالایی از مسافران و گردشگران نوروزی را در شهر شیراز داریم و برای آن در مجموعه شهرداری شیراز تمهیدات لازم را اندیشیده‌ایم.
وی در توضیح اقدامات صورت گرفته عنوان کرد: از 10 کیلومتری ورودی‌های شهر عملیات پاکسازی صورت گرفته، سرویس‌های بهداشتی تعمیر و تجهیز شده، المان‌ها نورپردازی‌ها، تابلوها و پارک‌ها در دست تعمیر هستند.
شهردار شیراز با ذکر اینکه 82 المان در شهر نصب شده، ادامه داد: گلکاری در سطح شهر شیراز آغاز شده و تلاش داریم که از 25 اسفندماه و ورود اولین مسافران نوروزی گلها نمود کافی و زیبایی داشته و 170 هزارمترمربع گلکاری خواهد شد.
مهندس اصنافی از برپایی غرفه‌های نوروزی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی، استقرار نمادها و المان‌های نوروزی و تمهیدات لازم برای میوه و تره‌بار شب عید که در حوزه سازمان ساماندهی مشاغل است، خبر داد.
وی با بیان اینکه موضوعات ایمنی و خدمات شهری و سد معبر شهرداری شیراز بصورت روزانه شده، تصریح کرد: از 15 اسفندماه مجوز حفاری صادر نخواهد شد و همه حفاری‌ها تا 22 اسفندماه جمع آوری خواهد شد.
این مقام مسئول از آماده‌سازی سه کمپ برای مسافران نوروزی در شهر شیراز خبر داد و گفت: سه کمپ زیباشهر، شهید شیرودی و باغ جنت با ظرفیت 220 کانکس برای مسافران نوروزی آماده شده‌اند.
وی افزود: درصورت وقوع بارندگی و کمبود فضا، هماهنگی‌های لازم با نمایشگاه بین‌المللی فارس صورت گرفته و از آن مکان نیز استفاده خواهد شد.
به گفته شهردار شیراز همچنین 11 بوستان در سطح شهر شیراز با امکان نصب 2500 چادر و در صورت لزوم 13 سالن ورزشی شهرداری شیراز و 42 حسینیه در سطح شهر برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.
وی درخصوص سایر اقدامات صورت گرفته شهرداری شیراز برای ایام نوروز سال آینده عنوان کرد: تورهای گردشگری، خط‌های ویژه از ایستگاه وکیل‌الرعایا به حرمین مطهر و تاکسی برای راهنمایی مسافران و گردشگران با عنوان از من بپرس از جمله دیگر اقدامات شهرداری شیراز برای ایام نوروز 1401 خواهد بود.

وی اضافه کرد: همچنین 35 پارکینگ با ظرفیت بیش از 4500 خودرو در کنار پارکینگ‌های خصوصی برای ایام نوروز تدارک دیده شده است.

مهندس اصنافی موضوع ترافیک را از دیگر مقولات مهم و مدنظر شهرداری شیراز برای ایام نوروز خبر داد و اذعان داشت: در ایام نوروز ترافیک سنگینی را در ساعاتی از شبانه روز خواهیم داشت که با هماهنگی پلیس راهور و شورای ترافیک شهر شیراز، تمهیداتی را برای برخی معابر، مسیرها و اماکن پربازدید و پرتردد در نظر گرفته‌ایم.

وی در پایان از برگزاری چندین نمایشگاه، مسابقه فرهنگی و ورزشی، تولید محتواهای مختلف فرهنگی، اجتماعی و هنری و چندین برنامه فرهنگی دیگر خبر داد و بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کلیه اماکن و برنامه‌های شهرداری شیراز در ایام نوروز 1401 تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شیراز برای ایام نوروز مسافران نوروزی شهرداری شیراز شهردار شیراز شهر شیراز خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۹۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه احداث کمربندی شهرک فجر به شهرک کارمندان مهاباد آغاز شد

مراسم کلنگ‌زنی آغاز احداث پروژه عمرانی کمربندی فجر به میدان نور (پیام نور) و شهرک کارمندان، توسط شهرداری مهاباد به طول سه کیلومتر و ۲۰۰ متر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، به مناسبت گرامیداشت سالروز تشکیل شوراهای اسلامی، امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ مراسم کلنگ‌زنی احداث پروژه عمرانی کمربندی فجر به میدان نور (پیام نور) و شهرک کارمندان، توسط شهرداری مهاباد امروز صبح با حضور مسئولان شهری و شهرستانی شروع و کلنگ‌زنی شد.

اجرای این پروژەی مهم عمرانی و ترافیکی در راستای تسهیل در تردد شهروندان با هدایت به مسیرهای احداثی توسط شهرداری مهاباد حائز اهمیت است که یکی از شیوه های موثر برای حل مشکل ترافیک در شهر مهاباد ایجاد رینگ ارتباطی در دسترسی به مناطق مختلف شهر است که با اقدامات اخیر مدیریت شهری در احداث چندین کمربندی دسترسی این مشکل حل خواهد شد.

احداث این کمربندی از آپارتمانهای ٤٨٠ واحدی فجر آغاز و تا میدان جدیدالاحداث در بالادست شهرک فجر به طول ۷۰۰ متر ادامه خواهد داشت و از محل میدان احداثی به طرف میدان نور (پیام نور) به طول هزار متر خواهد بود که شهرک فجر و سیدآباد را به منطقه بهارستان وصل می کند.

همچنین از محل میدان احداثی بالادست شهرک فجر بە طرف شهرک کارمندان به طول هزار و ۵۰۰ متر خواهد بود که مناطق شرقی شهر از جمله بهارستان، شهرک فجر، سیدآباد و زمین‌های شهرداری را به کوی دانش در شهرک کارمندان متصل خواهد کرد.

کد خبر 749492

دیگر خبرها

  • خرید بلیط اتوبوس از این به بعد با کدملی امکان پذیر است!
  • چهارمین مرحله تحویل اتوبوس‌ های اسنا به شهرداری تهران+فیلم
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین آماده بهره‌برداری
  • خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوس‌رانی قم به ۱۰۰ هزار نفر در روز
  • ۱۴۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  • شهردار تهران: ۱۴۰۰ اتوبوس در ۳۲ ماه به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  • ۱۴۰۰ اتوبوس در ۳۲ ماه به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  • زاکانی: ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تا چند روز آینده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می شود
  • پروژه احداث کمربندی شهرک فجر به شهرک کارمندان مهاباد آغاز شد
  • جدیدترین پیام رئیس برای انصرافی‌های تیم ملی