Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «بحرین الیوم»، سازمان عفو بین الملل امروز (یکشنبه) با صدور بیانیه‌ای که همزمان با سفر سلمان بن حمد آل خلیفه ولیعهد بحرین به واشنگتن و دیدار او با «آنتونی بلینکن» صادر شد، خواستار رسیدگی به مسائل حقوق بشر در بحرین در دیدارهای مقامات آمریکایی با مقامات این کشور حاشیه خلیج فارس شد و اضافه کرد: این دیدارها نباید تنها به بحث درباره فروش تسلیحات و معاملات تجاری محدود شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سازمان عفو بین الملل به شخصیت‌های بارز بازداشت شده در بحرین اشاره کرد و اضافه کرد: به جای اینکه جلسات یاد شده به عبارت‌های «اف ۱۶»، «توافقات ابراهیم» و «معاملات تسلیحاتی» محدود شود باید [ بازداشت ] همه این اسامی در جلسات جاری مقامات آمریکا و بحرین مورد بررسی قرار گیرد. 

این سازمان در توئیت دیگری نام این افراد از جمله «حسن مشیمع». «ناجی فتیل»، «عبدالوهاب حسین»، «محمد المقداد»، «عبدالجلیل المقداد»، «سعید النوری»، «عبدالهادی المخوضر»، «میرزا المحروس»، «محمد علی اسماعیل»، «علی سلمان»، «عبدالهادی الخواجه» و «عبدالجلیل السنکیس» را بیان کرده و خواستار آزادی آن‌ها شده است.  

به نوشته «بحرین الیوم» همچنین «ناتالی بینیت» یکی از اعضای مجلس اعیان انگلیس از حزب سبز طرح سوال از «طارق احمد» وزیر امور خارجه انگلیس برای تحت فشار قرار گذاشتن دولت بحرین برای پایبندی به استانداردهای حقوق بشر را مطرح کرده است. 

وی در توئیتی با اشاره به کوتاهی مقامات بحرین برای دسترسی زندانیان به وکیل و والدین در حین بازجویی، افزود: قانون عدالت اصلاح شده برای کودکان در بحرین هنوز از الزامات حقوق بشری خود فاصله دارد. 

این سوال پس از آن مطرح شد که تحقیقات انجام شده توسط دیده بان حقوق بشر و موسسه حقوق و دموکراسی بحرین به این نتیجه رسید که مقامات آل خلیفه ۶ کودک را ۲ ماه پیش دستگیر کردند و آن‌ها را بدون اینکه به وکیل یا خانواده‌هایشان دسترسی داشته باشند در یک پرورشگاه قرار دادند. 

تحقیقات نشان داد این کودکان که پنج نفر از آن‌ها در دسامبر و یک نفر در ژانویه بازداشت شده‌اند، به طور خودسرانه در یتیم‌خانه «باتلکو» نگهداری می‌شوند و بارها بدون حضور وکیل یا والدینشان مورد بازجویی قرار گرفته‌اند و از هرگونه ملاقات با خانواده‌هایشان محروم شده‌اند و فقط به آن‌ها اجازه داده شده که هر هفته به مدت ۱۰ دقیقه با خانواده‌های خود تماس تلفنی برقرار کنند.  

بحرین از ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ تاکنون صحنه قیام مردمی علیه رژیم آل خلیفه است و طی این مدت بیش از ۱۱ هزار شهروند بحرینی به اتهامات واهی بازداشت و از شمار زیادی از مخالفان سلب تابعیت شده اند.

برچسب‌ها بحرین سازمان عفو بین‌الملل آسیای غربی ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بحرین سازمان عفو بین الملل آسیای غربی بحرین سازمان عفو بین الملل آسیای غربی ایالات متحده آمریکا سازمان عفو بین الملل حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۹۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین در آمریکا به روایت آمار

همشهری آتلاین: در آمریکا همزمان با داغ شدن و فراگیر شدن جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین، بازداشت‌ها نیز شدت گرفته است. این بازداشت ها هم شامل اساتید دانشگاه و هم دانشجویان است. در این گزارش نگاه آماری به بازداشت‌های دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا انداخته‌ایم.

مهمترین بازداشت ها

اعتراضات دانشجویی برای حمایت از فلسطین در آمریکا همراه با بازداشت‌های مهمی نیز بوده است. مهمترین بازداشت‌های دانشگاهی در آمریکا در ارتباط با فلسطین را می توان این موارد دانست:

نوئل مک‌آفی: رئیس گروه فلسفه دانشگاه اموری

کارولین فولین: استاد اقتصاد دانشگاه اموری

آمار بازداشت های دانشجویی

در یک هفته گذشته همزمان با برگزاری اعتراضات دانشگاهی در حمایت از فلسطین، پلیس آمریکا صدها دانشجوی معترض و حامی فلسطین را بازداشت کرده است. این فهرست براساس گزارش روزنامه «نیویورک تایمز»، شامل آخرین آمار دانشجویان بازداشت شده تا شامگاه جمعه است.

دانشگاه کلمبیا نیویورک: ۱۰۸ نفر

دانشگاه اموری در آتلانتا: ۲۰ نفر

دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در لس آنجلس: ۹۳ نفر

کالج امرسون در بوستون: ۱۰۸ نفر

دانشگاه تگزاس در آستین: ۵۸ نفر

دانشگاه ایندیانا در بلومینگتون: ۳۳ نفر

دانشگاه پلی تکنیک ایالتی کالیفرنیا: ۳ نفر

دانشگاه مینه سوتا: ۹ نفر

دانشگاه ایالتی اوهایو در کلمبوس: ۱۲ نفر

دانشگاه نورث وسترن در ایلینوی: ۲۰۰ نفر

دانشگاه کنتیکت در استورس: ۱ نفر

دانشگاه نیویورک در منهتن: ۹۰ نفر

دانشگاه ییل در نیوهیون: ۴۰ نفر

بیشتر بخوانید:

نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد واکنش‌ها

اعتراضات دانشجویی حمایت از فلسطین و مداخله پلیس با واکنش‌های مختلف روبرو شده است.

سرکوب کنید: حمایت «کریس کار»، دادستان کل جورجیا از خشونت پلیس علیه معترضان

معترضان اجاره‌ای: اقدام سفارت اسرائیل در آمریکا در سازماندهی معترضان برای مقابله با حامیان فلسطین در دانشگاه‌ها

لاف سازمان ملل: ادعای فرحان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل درباره حمایت این سازمان از آزادی بیان

اتهام زنی به پوتین: ادعای« نانسی پلوسی»، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر نقش ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در تظاهرات طرفداران فلسطین

دستگیری معترضان: درخواست «مک کانل»، رهبر اقلیت سنای آمریکا از دادستان آمریکا برای دستگیری معترضان

مقابله با دانشجویان: درخواست ۳۵ سناتور ارشد جمهوریخواه از اف بی آی برای مقابله با دانشجویان

کد خبر 847316 برچسب‌ها اف‌بی‌آی روسیه نانسی پلوسی فلسطین سازمان ملل

دیگر خبرها

  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد گنبدکاووس از جنبش ضدصهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد
  • نتانیاهو احتمالا بازداشت شود
  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید
  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • بازداشت ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین در آمریکا به روایت آمار
  • (ویدئو) مقامات آمریکا شایستگی اظهارنظر اخلاقی در خصوص حقوق بشر را ندارند
  • مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهار نظر درخصوص حقوق بشر را ندارند