Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@17:00:33 GMT

نگهداری و داشت درخت بسیار مهم‌تر از کاشت آن است

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۲۹۳۶۹

نگهداری و داشت درخت بسیار مهم‌تر از کاشت آن است

ایسنا/البرز امام جمعه کرج گفت: ما با کاشت هر درخت و گیاه توحید را توسعه می‌دهیم و ساجدان و تسبیح‌گویان خدای تعالی را در عالم زنده و احیا می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در مراسم روز درختکاری با همراهی استاندار البرز و ائمه جمعه شهرشهرستان‌های استان البرز با کاشت یک درخت میوه و ضمن عرض تبریک به مناسبت اعیاد مبارک ماه شعبان المعظم، بیان کرد: ان‌شاءالله همه ما از روزهای مبارک ماه شعبان که در آن قرار داریم بهره‌مند شویم و به‌سلامت وارد ماه رمضان شده و از برکات ماه مهمانی خدا استفاده ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه مسئله حفظ محیط‌زیست و منابع طبیعی از مباحث دینی و اسلامی ماست، اظهار کرد: تأکید اولیاء دین بر این مسئله نشان از اهمیت موضوع است.

امام‌جمعه کرج در ادامه اذعان کرد: برای حفظ سلامت جسم و روح توجه به منابع طبیعی به‌خصوص درخت اهمیت بسیار بالایی دارد.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به اهمیت و علت تکثیر و توسعه درختان پرداخت و گفت: تمام منابع موجود در جهان هستی جز آیات و نشانه‌های خداست و این از وظایف ماست که نشانه‌های خدا را در جامعه توسعه دهیم.

وی بابیان اینکه طبق آیات قرآن کریم هیچ موجودی در عالم نیست مگر تسبیح خدا را کند، عنوان کرد: با کاشت هر درخت یک تسبیح‌گو به عالم اضافه می‌شود و قرآن کریم نیز درخت را جز کسانی که بر خدا سجده می‌کند بیان کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه تصریح کرد: ما با کاشت هر درخت و گیاه توحید را توسعه می‌دهیم و ساجدان و تسبیح‌گویان خدای تعالی را در عالم زنده و احیا می‌کنیم.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه محیی خدای تعالی است، یادآور شد: مظهر احیا و قدرت حیات‌بخشی خدای تعالی را در درخت می‌بینیم چراکه ما دانه می‌کاریم و کسی که به دانه حیات می‌دهد و او زنده و بالنده می‌کند و رشد می‌دهد، خداست.

وی با تأکید بر اینکه هر درختی که کاشته می‌شود نشانه‌ای از قدرت احیا خدا را توسعه می‌دهد، گفت: گذشته از آنکه درخت باعث آرامش روح، نشاط و شادابی است و هوا را پاک و تلطیف می‌کند، توحید را گسترش می‌دهد و نشانه توحید و بندگی خداست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در خاتمه با تأکید بر اینکه کاشت درخت نباید فقط محدود به‌روز درخت‌کاری شود، گفت: نگه‌داری و داشت درخت بسیار مهم‌تر از کاشت آن است لذا باید در زمان کاشت آن، بکاریم و در بقیه مدت سال از آن نگه‌داری و حفظ داشته باشیم که ارزش‌افزوده و مضاعف دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی خدای تعالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۹۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی،رئیس مرکز جهاد کشاورزی بخش کدکن با بیان اینکه باغداران بخش کدکن برای تحقق پویش کاشت یک میلیارد درخت در کشور در سال جاری ۵۲ هزار نهال غرس کردند گفت: از این میزان، تعداد ۱۹ هزار اصله نهال آلو، ۴۰۰ نهال آلوچه، ۳ هزار بادام، ۲ هزار نهال غیر مثمر توسط شهرداری و دهیاری‌ها، ۵ هزار انگور کاشته شده است و تعداد ۲۲ هزار قلمه انگور نیز جهت کشت در پاییز آماده سازی شده است.

عباس عباسیان افزود: یکی از مهمترین راهکار‌ها برای مقابله با تغییر اقلیم نهال‌کاری است از همین رو خواستار مشارکت همه کشاورزان و دستگاه‌ها و نهاد‌ها با این طرح ملی به صورت سالانه هستیم.

وی گفت: در بخش کدکن ۶۰ هکتار باغ میوه‌های دانه دار شامل سیب، گلابی، بِه و ۷۰۰ هکتار باغات میوه‌های هسته دار شامل آلو، آلوچه، آلبالو، گیلاس و زردآلو کشت شده است.

دیگر خبرها

  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن
  • جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • شاهد پیشرفت و تعالی حاکمیت اسلام هستیم
  • (ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | توسعه فضای سبز با عوارض قطع درختان
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ