Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، هرچند مراسم تشییع و خاکسپاری نزدیک به ۶۰ نفر از جان باختگان حمله انتحاری به مسجد جامع «امامیه» در منطقه "کوچه رسالدار" روز گذشته در شهر پیشاور برگزار شد اما شنیده‌ها حکایت از افزایش ده‌ها نفر دیگر به تعداد شهیدان این جنایت هولناک دارد.

منابع بیمارستانی و برخی از خانواده شهدای انفجار انتحاری مسجد پیشاور گفتند که مجروحان حادثه وضعیت وخیمی داشته و اکنون تعداد شهدا به بیش از ۱۰۰ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همزمان با سومین روز از شهادت نمازگزاران بی دفاع مسجد امامیه که از مساجد مشهور و مرکز تجمعات شیعیان محسوب می‌شود، فضای سوگ و ماتم تمام این شهر به ویژه مناطق شیعه نشین را فراگرفته و اقشار مختلف مردم از جمله مقامات دولتی، مسوولان سیاسی، رهبران مذهبی از جمله شخصیت‌های اهل تسنن با مراجعه به مراکز شیعیان از جمله اقامتگاه خانواده‌های قربانیان حمله پیشاور، ضمن محکومیت حادثه روز جمعه، با بازماندگان ابراز همدردی کردند.
 
در این راستا «مهران اسکندریان» وابسته فرهنگی و رئیس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه با حضور در منزل شهدای حمله تروریستی، ابراز همدردی ملت شهیدپرور ایران و همچنین پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین «محمدمهدی ایمانی پور» رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را ابلاغ کرد.

گروهی از فعالان مذهبی، متولیان حسینیه‌ها و چهره‌های مطرح شیعه در محله‌های خانواده‌های شهدا از رئیس خانه فرهنگ ایران استقبال کردند و در جمع والدین، فرزندان و بستگان شهدای انفجار پیشاور فاتحه قرائت کردند و یاد شهدای عزیز را گرامی داشتند.

وابسته فرهنگی کشورمان در پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخوا پاکستان  نیز خطاب به اعضای خانواده شهدا، صحبت کرد، از اجر شهید گفت و از نتایج فداکاری برای اسلام و انسانیت، تاسی از آموزهای اهل بیت علیهم السلام، نفی تکفیر و هوشیاری علیه توطئه‌ دشمنان مشترک مسلمین.

اسکندریان گفت: شهدای عزیز چراغ همیشه روشن اسلام و ارزش‌های دینی هستند، خون پاک این عزیزان درخت تنومند اسلام را آبیاری کرده و به قدرت مسلمانان را در برابر تکفیریت، تروریسم و دشمنان یکپارچگی امت اسلامی می‌افزاید.

وابسته فرهنگی ایران در پیشاور همچنین در جریان بازدید مسجد جامع "امامیه" که روز جمعه هدف حمله تروریست داعشی قرار گرفت، با برخی مسئولان شیعی دیداری کرد و آنان نیز در اظهاراتی ضمن تقدیر و تشکر از رئیس خانه فرهنگ ایران، در خصوص توطئه های دشمنان علیه مسلمین لزوم پیروی از تقریب مذاهب اسلامی سخن گفتند.
رئیس خانه فرهنگ کشورمان خطاب به خانواده معظم شهدای مسجد پیشاور گفت: ملت ایران برای آزادی و استقلال میهن اسلامی صدها هزار شهید تقدیم کرده و همزمان با توطئه دشمنان اسلام و عناصر تکفیری-تروریستی مبارزه می‌کند.

وی تاکید کرد: مقام‌های جمهوری اسلامی ایران، مرجعیت و همچنین ملت شهیدپرور ما در این لحظات دشوار در کنار مردم پاکستان هستند و خود را در مصیبت و اندوه شهادت نمازگزاران مظلوم شریک می‌دانند.

رئیس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در پیشاور در ادامه با حضور در بیمارستان مرکزی این شهر از مجروحان حادثه دلخراش انفجار مسجد "کوچه رسالدار" عیادت کرد و طی گفت‌وگو و ابراز همدری، تندرستی و سلامتی عاجل را برای آنان از خداوند متعال مسألت کرد.

گفتنی است، امروز شهرهای مختلف پاکستان از جمله پیشاور، اسلام‌آباد، لاهور، کراچی و کویته شاهد برپایی تظاهرات گسترده علیه حمله تروریستی به مسجد شیعیان پیشاور خواهد بود.
  انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: مسجد پیشاور پاکستان رئیس خانه فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۹۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد

رئیس‌جمهور دو قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل 123 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده (5) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی 19 فروردین 1403 مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ 29 فروردین 1403 به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رئیس‌جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی 19 فروردین 1403 مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ 29 فروردین 1403 به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست‌جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • شهادت امام جعفر صادق (ع) ۱۴۰۳ + عکس، متن و پیام تسلیت
  • رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ارمنستان چه می‌کند؟
  • واکنش فرمانده انتظامی کردستان به شهادت نیروی مرزبانی
  • فرمانده انتظامی کردستان شهادت مرزبان هنگ مرزی بانه را تسلیت گفت
  • حمایت درمانی خانواده شهدا ۱۰۰ درصد افزایش یافت
  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی درپی درگذشت مسعود اسکویی
  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • رئیسی ۲ قانون برای اجرا ابلاغ کرد +جزئیات
  • رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
  • دانشگاه‌ها برای احیای سنت‌های محلی گام بردارند