Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@06:12:51 GMT

پیوست رسانه ای برای جریان سازی در موضوع کرونا

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۲۹۸۸۷

پیوست رسانه ای برای جریان سازی در موضوع کرونا

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یکصد و یکمین جلسه کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی ستاد ملی با کرونا، موضوع پیوست رسانه ای برای ایجاد جریان سازی در موضوع کرونا را ضروری اعلام کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یکصد و یکمین جلسه کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد ملی مقابله با کرونا، موضوع پیوست رسانه‌ای برای ایجاد جریان‌سازی به ویژه در موضوع کرونا را ضروری دانست و گفت: نظام رسانه‌ای کشور باید ضمن تبیین دستاوردهای دولت مردمی، هرآنچه به عنوان خدمات عمومی در موضوع سلامت مردم در شیوع کرونا صورت گرفته را ثبت و اطلاع‌رسانی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکصد و یکمین جلسه کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرشاد مهدی‌پور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی و اعضای این کمیته امروز، یکشنبه ۱۵ اسفند ماه در سالن نشست‌های معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی برگزار شد.

رسانه ها نقش بی بدیلی در اطلاع رسانی افکار عمومی دارند

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار به موضوع شیوع کرونا در ایران و جهان اشاره کرد و گفت: با گذشت بیش از دو سال از همه‌گیری ویروس کرونا خوشبختانه با ابتکار عمل و حضور همگانی آحاد مردم و دستگاه‌های مختلف، خدمات خوب و ارزنده‌ای در مقابله، جلوگیری و پیشگیری از این بیماری به عمل آمد که تلاش همه جانبه اهالی رسانه یکی از این خدمات و همراهی‌ها بود.

کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین با اشاره به نقش بی بدیل رسانه‌ها در اطلاع رسانی افکار عمومی تصریح کرد: امروز هر شهروندی با داشتن یک گوشی همراه می‌تواند روایت‌گر، تصویرگر و خود به عنوان منبعی برای اطلاع‌رسانی در فضای مجازی محسوب شود. باتوجه به اینکه کشور ما در هر موضوع و جریانی دارای رقیب رسانه‌ای است، از این رو با توجه به گستردگی فضای مجازی و افزایش کاربران و ... مدیریت این فضا کار دشواری است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: با بالا رفتن آمار شیوع کرونا، رسانه‌های رقیب دچار لکنت شده و شروع به منفی‌بافی و جریان‌سازی بر ضد کشور ما و برای ناامید کردن مردم از شرایط حاکم شدند. شبکه‌ها و رسانه های مزدوری که با پول دیگر ایادی استکبار کار می‌کنند، خوشبختانه امروز در مواجهه با رسانه‌های ما و افکار عمومی ایران اسلامی و روایت‌گری اوضاع، شکست خورده و دیگر حرفشان در دنیا خریدار ندارد. رقیبان رسانه‌ای و دشمنان ایران زمین در روایت‌گری جعلی و غیرواقعی جلوه دادن شرایط جامعه ایران به ویژه در موضوع کرونا، شکست خورده‌اند.

اسماعیلی سپس با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران فارغ از هرگونه جنگ تبلیغاتی و منفی بافی رقیبان رسانه‌ای در آن سوی مرزها علیه کشورمان، اصل را بر سلامت مردم گذاشت، اجرای شیوه نامه های بهداشتی، واکسیناسیون عمومی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دیگر دستورالعمل های ستاد ملی کرونا را گواه براین مدعا دانست.

رییس شورای فرهنگ عمومی کشور در ادامه با اشاره به نقش اساسی و بی بدیل رسانه ها در اطلاع رسانی افکار عمومی، تاکید کرد: امروز زمان تبیین است که باید در عمل به کمک هم به اثبات برسانیم.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین با ارائه آماری از تزریق سه دز واکسن کرونا به صورت عمومی در کشور گفت: بنا بر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، با کم شدن میزان فوتی ها و تزریق واکسن عمومی، محدودیت ها کم کم برداشته شده و مردم می توانند در ایام نوروز بدون محدودیت از خدمات فرهنگی، هنری، سفر، راهیان نور و...‌ بهره‌مند شوند؛ چراکه ارائه خدمات در کشور مبتنی بر واکسیناسیون عمومی است. امروز خوشبختانه میزان امیدواری مردم نسبت به ماه های قبل چندین برابر شده چون آنها معتقدند با تبیین، امور و مسائل و مشکلات حل خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی دیگر از صحبت هایش با قدردانی از عملکرد کمیته اطلاع رسانی مقابله با کرونا، اقناع افکار عمومی را از وظایف این کمیته برشمرد و تاکید کرد: نظام رسانه‌ای کشور باید ضمن تبیین دستاوردهای دولت مردمی، هرآنچه به عنوان خدمات عمومی در موضوع سلامت مردم در شیوع کرونا صورت گرفته را نیز ثبت و اطلاع رسانی کنند. افتخارات و خدمات ارایه شده را نیز باید با استفاده از ظرفیت های فرهنگی و هنری ثبت، روایت و ماندگار کنیم.

اسماعیلی در پایان از تلاش و همراهی همه رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها و خبرنگاران که در عین گمنامی زحمات فراوانی را در این مدت محتمل شدند تشکر و قدردانی کرد.

ستاد اطلاع‌رسانی کرونا نشان داد کار فرادستگاهی در کشور شدنی است

فرشاد مهدی‌پور، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست به اهمیت فعالیت ستاد اطلاع‌رسانی کرونا اشاره کرد و گفت: عملکرد این ستاد نشان داد جلو بردن کار فرادستگاهی در کشور شدنی است. در روزهای ابتدایی شیوع کرونا با شرایط ناشناخته‌ و مبهمی مواجه بودیم، از این رو تصمیم‌گیری درباره نحوه فعالیت رسانه‌ها، ابتکار عملی شایسته تقدیر است.

وی خاطرنشان کرد: هر گام که پیش آمدیم، کشور موفقیت‌های بیشتری کسب کرد و توانستیم مسئله واکسیناسیون را به کلی حل نمائیم.                               به گفته مهدی پور، این تجربه موفق نشان داد در بحران‌هایی که ابعاد ملی و فراملی دارد با هماهنگی فرابخشی می‌توانیم به حل مسائل کمک کرده و آنها را حل و فصل کنیم.                       

کرونا جنگ روانی پیچیده ای به راه انداخت

در ادامه این نشست محمد خدادی، دبیر کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی کرونا با اشاره به ابعاد جسمی و روحی کرونا، بیان کرد: بعد جسمی آن در اختیار پزشکان و بعد روحی آن در محدوده فعالیت رسانه‌ها است. در تاریخ معاصر کمتر بحرانی با این میزان دربرگیری در جهان اتفاق افتاد، از این رو نخستین باری بود که هم بیماران بی‌ عیادت داشتیم و هم متوفیان بی‌تشییع و کنترل این وضعیت روانی بسیار پیچیده بود.

وی با بیان اینکه جنگ روانی پیچیده‌ای هم که همزمان با آغاز کرونا در اسفند ۹۸ در جریان بود، بحران را در کشور ما دشوارتر می‌کرد یادآور شد: طبق آمار پلیس فتا با ۲ میلیون بازنشر خبر در همان ابتدا مواجه بودیم که عمدتاً از طرف معاندین میدان‌داری می‌شد و ارکان نظام و آرامش روانی مردم را هدف گرفته بود.

خدادی گفت: از روزهای ابتدایی چند کارگروه از جمله کارگروه ضدشایعه راه اندازی شد که فعالیت‌شان بسیار سریع و مؤثر بود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با تاکید بر اینکه جریان رسانه‌ای کشور سربازان گمنام عرصه اطلاع‌رسانی هستند، اظهار کرد: آنها تلاش می‌کنند دیگران دیده شوند اما خودشان دیده نمی‌شوند و به همین خاطر است که کسی به زحمات خود آن‌ها توجه نگاه نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، در ادامه نشست هریک از اعضای حاضر به ارائه گزارش عمکرد و فعالیت‌های دستگاه متبوع خود در این کمیته پرداختند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزیر ارشاد معاون مطبوعاتي وزیر ارشاد کرونا در ایران امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ستاد ملی مقابله با کرونا موضوع کرونا افکار عمومی جریان سازی شیوع کرونا رسانه ها رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۹۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«جام جم» باز هم تولید می‌شود

فصل جدید برنامه «جام جم» به‌زودی تولید می شود.

روابط عمومی سیما در پی انتشار گمانه‌زنی‌ها درخصوص تولید برنامه «جام جم»، اعلام کرد، فصل جدید این برنامه در دست طراحی است و زمانبندی تولید و پخش آن از طریق درگاه‌های رسمی معاونت سیما اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سیما، برنامه «جام جم» که نگاهی نقادانه به رویکردهای کلان حوزه فرهنگ و رسانه دارد، با نگاهی تحلیلی موضوعات بحث‌برانگیزی را که سازمان صداوسیما با آنها مواجه بوده، نقد و بررسی می‌کرد.

گفتنی است فصل جدید برنامه «جام جم» در دست طراحی است، زمانبندی تولید و پخش آن از طریق درگاه‌های رسمی معاونت سیما اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • «جام جم» باز هم تولید می‌شود
  • یکی از روش‌های نوین در پیشگیری، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی عمومی است
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد
  • استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت منصوب شد
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود