Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیده بان حقوق بشر از دولت انگلیس به دلیل حمایت های مکرر از بحرین ناقض حقوق بشر، انتقاد کرد.

به گزارش برنا؛ به‌رغم شواهد نقض حقوق بشر، دولت انگلیس هنوز انتقادی از دستگیری و حبس کودکان در بحرین نداشته و حتی اظهاراتی را بیان داشته که ظاهرا از این اقدام بحرین حمایت می کند.

بر اساس گزارش دیده‌بان حقوق بشر، شش پسر به دلیل پرتاب کوکتل‌های مولوتف در ژانویه 2021، که خسارات ناچیزی به خودرویی در نزدیکی ایستگاه پلیس وارد کرده‌اند، ‌همچنان در بازداشت خودسرانه به سر می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها حین ارتکاب این عمل، ‌13 و 14 ساله بوده‌اند و هیچ کدام‌شان حین فرایند بازجوئی وکیل نداشته‌اند و هفته‌ها از ملاقات با خانواده‌اشان محروم بوده‌اند.

دولت انگلیس به جای اعمال فشار بر بحرین در مورد حقوق کودکان، منامه را می‌ستاید.

در تاریخ سوم فوریه، دولت انگلیس از پاسخ به سوال پارلمان این کشور در مورد نقض حقوق بشر این شش پسر سرباز زد و به اشتباه، قانون اصلاح عدالت (Restorative Justice Law) را برای انطباق احتمالی آن با کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد حقوق کودک ستود.

مقامات انگلیس به طور مکرر از قانون بحرین حمایت کرده اند.

این در حالی است که سال گذشته بحرین مدعی انجام اصلاحات قانونی در زمینه حقوق کودکان شده است، اما به گفته فعالان حقوق بشر، حبس کردن کودکان در یتیم‌خانه به جای زندان، بهبود شرایط محسوب نمی‌شود و بازداشت آن‌ها در حال حاضر خودسرانه است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حقوق دولت کودکان بحرین انگلیس نقض حقوق بشر قانون سازمان ملل متحد انگلیس بحرین نقض حقوق بشر دیده بان حقوق بشر دولت انگلیس حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۰۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود تناقضات و استانداردهای دوگانه در سازوکارهای حقوق بشری

به گزارش خبرگزاری مهر، در بخش دوم جلسه شورای عالی قوه قضائیه، کاظم غریب‌آبادی دبیر ستاد حقوق بشر در حاشیه جلسه شورای عالی قوه قضائیه، با اشاره به آمار منتشر شده پیرامون دستگیری ۹۰۰ تن از دانشجویان و اساتید در آمریکا طی روزهای گذشته در جریان خیزش ضدصهیونیستی، اظهار کرد: در حالی که طی روزهای اخیر شاهد برپایی تجمعات گسترده ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا و بازداشت چندصد نفر از دانشجویان و اساتید آمریکایی در این رابطه هستیم، دفتر کمیساریای حقوق بشر طی همین مدت بدون کوچکترین توجه و اعتنایی به اتفاقات رخ‌داده در آمریکا، سه بیانیه حقوق بشری علیه ایران صادر کرده است که این موضوع مؤید تناقضات و استانداردهای دوگانه در سازوکارهای حقوق بشری است.

کد خبر 6092237

دیگر خبرها

  • وجود تناقضات و استانداردهای دوگانه در سازوکارهای حقوق بشری
  • تصمیم کمیساریای عالی حقوق بشر؛ محکومیت دیگری به جای آمریکا
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • ابراز خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش در لندن
  • خروش مردم انگلیس در حمایت از فلسطین
  • درخواست وزیر نتانیاهو برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • به جای بازداشت فلسطینی‌ها به آنها شلیک کنید!
  • درخواست وزیر صهیونیست برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم