Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@02:03:21 GMT

معاون رییس جمهور: کارون نجات پیدا می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۰۹۱۰

معاون رییس جمهور: کارون نجات پیدا می‌کند

ایسنا/خوزستان معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: کارون، رودخانه بزرگ و یک میراث گرانبها و رودخانه تفریحی است که مردم و جهانیان با آن خاطره دارند اما به دلیل ورود فاضلاب به رودخانه، کارون به شدت آسیب دیده بود که با ایجاد دو خط انتقال شرقی غربی از اطراف رودخانه کارون و هدایت فاضلاب به تصفیه خانه شرق اهواز، کارون نجات پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدصولت مرتضوی در حاشیه بازدید از طرح فاضلاب اهواز که امروز (۱۵ اسفندماه) انجام شد، اظهار کرد: یکی از طرح های مهم خوزستان پروژه انتقال آب غدیر و طرح سامان دهی شبکه های فاضلاب خوزستان از جمله اهواز است. در سال های گذشته با کمترین بارندگی بیشترین آسیب به مردم وارد می شد که بر حسب دستور رئیس جمهور مقرر شد این مشکل با قید فوریت و در اسرع وقت برطرف شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در سفر استانی تصمیمات اتخاذ و منابع تامین شد و بر اساس گزارش مدیر آبفا خوزستان بیش از ۱۶۰ جبهه کاری در اهواز فعال هستند و در چندین خیابان نیز آسفالت در حال انجام است. 

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: خطوط انتقال با قدرت و با استفاد از پیمانکاران بزرگ و محلی در حال اجرا هستند. علاوه بر این تصفیه خانه اول نیز تقریبا تکمیل شده و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد. 

مرتضوی ادامه داد: کار مهمی که انجام شد نجات کارون است؛ علاوه بر اینکه کارون، رودخانه بزرگ و یک میراث گرانبها و رودخانه تفریحی است که مردم و جهانیان با آن خاطره دارند اما به دلیل ورود فاضلاب به رودخانه، کارون به شدت آسیب دیده بود که با ایجاد دو خط انتقال شرقی غربی از اطراف رودخانه کارون و هدایت فاضلاب به تصفیه خانه شرق اهواز، کارون نجات پیدا می کند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه حجم بارندگی ها در زمستان امسال معادل زمستان سال گذشته بود اما امسال آبگرفتگی ها و بالازدگی فاضلاب در سال جاری نسبت به سال های قبل به شدت کاهش پیدا کرده بود که به همکاران خدا قوت می گویم.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به بازدید از پروژه های دیگر خوزستان بیان کرد: خدا را شاکر هستیم که دولت صادق الوعد است؛ خوشبختانه منابع خوبی نیز به همه استان ها تزریق شده و امیدوریم سال آینده مجددا منابع مناسب تری برای رفع موانعی که به وجود آورده بودند، تامین شود. امیدواریم منابع گسترده ای تامین کنیم تا این پروژه ها به ویژه در حوزه سرمایه گذاری و اشتغال جمع شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی اخبار سیاسی خوزستان سید صولت مرتضوی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۰۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشکستگی

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: سال گذشته و با تلاش اداره تصفیه امور و ورشکستگی، سه شرکت استان از ورشکستگی نجات یافت و به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا علی دهقانی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی اداره تصفیه امور و ورشکستگی در دادگستری‌ها، انجام بهتر امور پرونده شرکت‌هایی است که با این مسئله روبرو هستند.

وی افزود: در همین راستا سال گذشته اداره تصفیه امور و ورشکستگی در دادگستری‌ها در استان تشکیل و پس از رسیدگی به پرونده‌های واصله، سه شرکت ورشکسته در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و دزفول که تولید آن‌ها متوقف شده بود و هزینه‌های زیادی صرف نگهداری تأسیسات آن‌ها می‌شد، با قرارداد اجاره به تولیدکنندگان سپرده و به چرخه تولید در آمدند که با این اقدام، زمینه اشتغال ۸۹ نفر فراهم شد.

رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: در این مدت از ۴۵ پرونده وارده، تعداد ۱۴ فقره مختومه شد و سایر پرونده‌ها نیز در دست رسیدگی است. همچنین چهار فقره مزایده نیز برگزار شده است.

کد خبر 748372

دیگر خبرها

  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • گردوغبار ۱۰۶۹ نفر را در خوزستان راهی بیمارستان کرد
  • تقدیر از کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • نشست خبری معاون علمی رییس‌جمهور
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشکستگی
  • تصاویر نجات خودروی گرفتار شده در رودخانه | ۶ سرنشین نجات پیدا کردند | ویدئو
  • غرق شدن ۲ نفر در رودخانه نازلو ارومیه/جسد یکی‌ از غرق شدگان پیدا شد+فیلم
  • غرق شدن ۲ نفر در رودخانه نازلو ارومیه/جسد یکی‌از غرق شدگان پیدا شد+فیلم