Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار خراسان شمالی گفت: بازارچه دائمی فروش محصولات خراسان شمالی در قزاقزستان راه اندازی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ محمدرضا حسین نژاد امروز در دیدار با سرکنسول گام های کشور قزاقستان در جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام امادگی استان خراسان شمالی برای برقراری مراوادت اقتصادی با این کشور٬ اظهار داشت:  تقویت ارتباطات و مبادلات اقتصادی هر دو کشور و بهره مندی از پتانسیل و قابلیت های کشور قزاقستان یک ظرفیت دو طرفه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فعالیت‌های تجاری با توجه به خواسته‌های هر دو کشور باید با دامنه وسیعی افزایش داشته و به کمک اقتصاد هر دو طرف بیاید.

استاندار خراسان شمالی گفت: مشترکات فرهنگی ایران و قزاقستان بسیار قابل توجه است و کشور ایران به دلیل وجود فرهنگ مشترک، سالهای متمادی با کشورهای همسایه مراودات فرهنگی و اقتصادی دارد.

نگاه ویژه مجلس به افزایش مراودات تجاری ایران و برزیلدادگستری آذربایجان‌غربی به دنبال سالم‌سازی بسترهای مراودات تجاری در گمرکات استبازگشایی معبر کوله‌بری میرجاوه پس از یک سال تعطیلی/ روند مراودات تجاری تسهیل می‌شود

 

حسین نژاد تاکید کرد: کشور قزاقستان نیز از این موضوع مستثنی نیست و هدف ما از این ارتباطات، اتحاد و وحدت بین کشورها است .

وی افزود: باید موضوعاتی نظیر خواهر خواندگی استان آلماتی با خراسان شمالی، احداث بازارچه دائمی محصولات استان خراسان شمالی در کشور  قزاقزستان و انجام فعالیت‌های بازرگانی در تراز بالا مورد توجه مدیران اقتصادی خراسان شمالی باشد.

به گزارش تسنیم٬ احمد اف سرکنسول کشور قزاقستان در جمهوری اسلامی ایران نیز هدف از این سفر را گسترش ارتباطات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بین خراسان شمالی و کشور قزاقستان عنوان کرد و گفت: آمادگی کامل برای تقویت این نوع ارتباطات را داریم . گفتنی است چندی پیش یک هیات تجاری و اقتصادی از خراسان شمالی به کشور قزاقستان اعزام شدند.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور قزاقستان خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۱۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم

بن الطوق الماری ضمن استقبال از سرمایه گذاری در ایران گفت: روابط دو کشور باید در تمامی حوزه‌ها توسعه پیدا کند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بن الطوق الماری وزیر اقتصاد و رئیس طرف اماراتی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات گفت: تعداد زیادی از شرکت‌های ایرانی در امارات مشغول فعالیت هستند؛ امارات از سرمایه گذاری در ایران استقبال می‌کند.

وزیر اقتصاد امارات جلسه امروز را نشانی از عزم ایران و امارات برای توسعه روابط به همت دولت‌های دو کشور دانست و افزود: در ایام گذشته روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور به خوبی توسعه پیدا کرده بود، اما باید روابط در تمامی حوزه‌ها توسعه پیدا کند.

بن الطوق الماری تصریح کرد: کشور امارات در بین شرکای تجاری خود بعد از چین بالاترین میزان روابط تجاری را با ایران دارد که سال گذشته هم این میزان ۱۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: حجم تجارت و صادرات از امارات به ایران در سال گذشته به ۲۷ میلیارد دلار رسیده است که نشان می‌دهد طرفین علاقه‌مند به توسعه روابط در تمامی حوزه‌ها هستند.

بن الطوق الماری گفت: تعداد زیادی از شرکت‌های ایرانی در امارات مشغول فعالیت هستند و امارات از سرمایه گذاری در ایران استقبال می‌کند.

دیگر خبرها

  • خروجی اکسپو فرصتی برای پیگیری قراردادهای تجاری مناسب بین کشورهاست
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • ایجاد بازارچه دائمی برای مشاغل خرد خانگی در لرستان لازم است
  • علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • فرش قرمز خراسان شمالی برای سرمایه گذاری
  • مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • ظرفیت ۵۰ میلیارد دلاری تجارت ایران و چین
  • احداث سردخانه ۲ هزار تنی در استان خراسان جنوبی