Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@12:21:01 GMT

پیکان پس از ۵ سال به فینال لیگ برتر والیبال صعود کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۱۶۵۰

پیکان پس از ۵ سال به فینال لیگ برتر والیبال صعود کرد

به گزارش ایرنا، مسابقات مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر والیبال ایران عصر امروز به پایان رسید. در آخرین بازی این مرحله تیم پیکان با نتیجه سه بر یک مقابل سپاهان اصفهان به پیروزی رسید و با توجه به برتری سه بر صفر در مسابقه نخست، با کسب ۲ برد پیاپی راهی دیدار نهایی شد.

ست‌های اول، سوم و چهارم این بازی با امتیازات ۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۱ به سود شاگردان پیمان اکبری رقم خورد و سپاهان فقط در ست دوم با امتیاز ۲۵ بر ۲۱ به پیروزی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر غفور پشت‌خط‌زن سپاهان با ۲۸ امتیاز حمله، ۳ امتیاز دفاع و در مجموع ۳۱ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن این بازی بود ولی نمایش درخشان او فقط برای پیروزی در یک ست کفایت می‌کرد. در سوی دیگر میدان پوریا یلی ۱۸ امتیاز برای پیکان به دست آورد و پرامتیازترین بازیکن تیمش لقب گرفت.

در این بازی پیکان ۵۱ امتیاز حمله، ۱۲ امتیاز دفاع، ۷ امتیاز سرویس، ۲۶ امتیاز با اشتباهات حریف و در مجموع ۹۶ امتیاز کسب کرد. سپاهان هم ۵۰ امتیاز حمله، ۶ امتیاز دفاع، یک امتیاز سرویس، ۲۵ امتیاز با اشتباهات بازیکنان پیکان و در کل ۸۲ امتیاز گرفت.

پیکان که با ۱۲ قهرمانی، ۵ نایب‌ قهرمانی و ۴ عنوان سومی، پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ والیبال ایران محسوب می‌شود، آخرین بار در سال ۱۳۹۵ به دیدار نهایی لیگ برتر رسیده بود. این تیم در سال ۹۷ به جمع چهار تیم برتر مسابقات نرسید و در سال ۹۹ حتی نتوانست به مرحله پلی‌آف نیز صعود کند. باشگاه پیکان امسال دوباره هدایت تیم را به پیمان اکبری سپرد و او توانست یک بار دیگر این تیم را تا فینال لیگ برتر پیش ببرد.

در مرحله مقدماتی مسابقات، پیکان در رده چهارم قرار گرفته بود اما سپاهان مقتدرانه در رده نخست قرار داشت. شاگردان رحمان محمدی‌راد در فصل گذشته هم با وجود صدرنشینی در مرحله مقدماتی، در نیمه‌نهایی شکست خوردند و بر سکوی سوم مشترک قرار گرفتند. حالا این تیم با باخت مقابل پیکان دوباره همان تجربه تلخ سال ۹۹ را تکرار کرد.

پیکان در دیدار نهایی باید به مصاف شهداب یزد برود که امروز با گذشتن از سد فولاد سیرجان قهرمان فصل گذشته لیگ برتر، فینالیست شده بود.

فینال لیگ برتر به صورت ۲ برد از ۳ بازی و در روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه ۲۲، ۲۴ و ۲۶ اسفند برگزار می‌شود.

مسابقه رده‌بندی هم برگزار نخواهد شد و سپاهان اصفهان و فولاد سیرجان به صورت مشترک مقام سومی را از آن خود کردند.

نتایج مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر والیبال

جمعه ۱۳ اسفند
سپاهان صفر - پیکان ۳
شهداب ۳ - فولاد صفر

یکشنبه ۱۵ اسفند
شهداب ۳ - فولاد یک
سپاهان یک - پیکان ۳

برچسب‌ها تیم والیبال پیکان لیگ برتر والیبال تیم والیبال سپاهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تیم والیبال پیکان لیگ برتر والیبال تیم والیبال سپاهان تیم والیبال پیکان لیگ برتر والیبال تیم والیبال سپاهان لیگ برتر والیبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۱۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هشتم نهایی جام حذفی| صعود مس رفسنجان در ضیافت پنالتی ها

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی یک دیدار امروز برگزار شد که در این بازی تیم های مس رفسنجان و پیکان از ساعت 17:45 امروز در رفسنجان به مصاف هم رفتند و در نهایت تیم مس رفسنجان توانست در ضربات پنالتی پیکان را با نتیجه 5 بر 4 شکست دهد. 

این بازی در وقت قانونی با نتیجه یک بر یک به پایان رسید. 

گل های این بازی را  جلال‌الدین علی‌محمدی(32) برای مس رفسنجان و ابوالفضل زمانی(48) برای پیکان به ثمر رساندند. 

داوری این بازی به عهده مهدی اجاقی بود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صعود سپاهان به یک‌چهارم؛ رونمایی از 8 تیم پایانی جام حذفی
  • صعود سخت سپاهان در جدال با تیم دسته اولی
  • صعود دانش‌آموزان والیبالیست ایران به جمع چهار تیم برتر جهان
  • هشت تیم برتر جام حذفی را انتخاب کنید
  • سرخپوشان پایتخت درصدد انتقام از آلومینیوم اراک/ بازی راحت سپاهان برای صعود در خوزستان
  • مس به ۱/۴ نهایی صعود کرد
  • صعود مس رفسنجان در جام حذفی در ضیافت پنالتی‌ها
  • صعود مس رفسنجان به جمع ۸ تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان
  • یک هشتم نهایی جام حذفی| صعود مس رفسنجان در ضیافت پنالتی ها
  • مس کرمان یک قدم به قهرمانی نزدیک‌تر شد