Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@08:34:12 GMT

مشکل تردد کشتی‌های ایرانی به قطر حل می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۲۰۲۹

مشکل تردد کشتی‌های ایرانی به قطر حل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بندر بوشهر، جزیره نگین و جزیره خارک به عنوان مرکز صادرات محصولات و مواد خام نفتی، بندر عسلویه و سایر بنادر بوشهر از اهمیت بسیار بالایی برای کشور برخوردار هستند و حجم عظیمی از ترافیک دریایی کشور را در حوزه مواد نفتی و غیرنفتی به خود اختصاص داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: خوشبختانه با اقدامات بسیار خوب صورت گرفته پس از سفر‌های اخیر رئیس جمهور به کشور‌های منطقه و گشایش‌های حاصل شده، رشد خوبی در حوزه صادرات و واردات داشته ایم و در بندر بوشهر نیز شاهد رشد ۲۲ درصدی نسبت به سال گذشته هستیم که نویدبخش رونق فعالیت‌های دریایی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه فعالیت‌های نفتی، صادرات نفت خام از ۱،۵ میلیون بشکه فراتر رفته است، تصریح کرد: مجموعه بنادر استان بوشهر در حال پشتیبانی از این فعالیت‌ها است تا صادرات مواد نفتی و نفت خام به بهترین شکل ادامه پیدا کند.

صفایی در خصوص بهبود مبادلات تجاری بین ایران و قطر پس از سفر رئیس جمهور به دوحه، گفت: سفر رییس جمهور به قطر یک نقطه عطف تاریخی بود و تصمیمات خوبی برای اقتصاد دو کشور اتخاذ شد و اسناد همکاری مشترک مدنظر قرار گرفت که سه سند آن مربوط به سازمان بنادر و دریانوردی است.

این مقام مسؤول ادامه داد: شناور‌های ایرانی طی چند سال گذشته مشکلاتی در تردد به بنادر قطر داشته‌اند که با امضای سند حمل و نقل دریایی بین ایران و قطر، مشکلات تردد کشتی‌های ایرانی به بنادر این کشور به زودی حل می‌شود که گام بسیار مهمی برای فعالیت‌های دریایی است.

مدیرعامل سازمان بنادر تأکید کرد: قرار شد جلساتی در هفته‌های آتی با وزارت حمل و نقل قطر با حضور وزیر راه و شهرسازی و سایر وزاری مرتبط در جزیره کیش برگزار شود و تدابیری فراهم خواهد شد تا اثرات اقتصادی خوبی برای کشور به همراه داشته باشد.

وی اظهار کرد: یکی از مسائلی است که به عنوان دغدغه سازمان بنادر و دریانوردی مطرح بوده توسعه و پویایی بنادر شمالی استان بوشهر است که امیدواریم با تلاش مجموعه استان، نمایندگان استان و استاندار، شاهد توسعه این بنادر باشیم.

صفایی با تاکید بر اینکه ساماندهی بنادر شمالی بوشهر در دستورکار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد، اظهار داشت: در این راستا، مطالعات بازنگری انجام شده و اصلاحات اعمال خواهد شد و نظرات مجموعه‌های استانی را نیز اخذ می‌کنیم تا بتوانیم در کوتاهترین زمان ممکن، برخی مشکلات را حل کنیم و شاهد اثرات مطلوب آن برای مردم و فعالان اقتصادی منطقه باشیم.

مدیرعامل سازمان بنادر توضیح داد: در تلاشیم با ایجاد شرایط مطلوب در حوزه تجاری، وضعیت اقتصادی کشور را بهبود ببخشیم و طی مدت اخیر شاهد رشد ترانزیت ۲۰۰ درصدی در برخی مسیر‌ها بوده‌ایم.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: رونق فعالیت‌های دریایی و تجاری بنادر کشور در دستور جدی قرار دارد و همزمان با آن قصد داریم ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های متوقف شده را از سر بگیریم تا توسعه حمل و نقل دریایی و تحقق طرح‌های توسعه‌ای بنادر اعم از بندر بوشهر را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ایران قطر سازمان بنادر و دریانوردی بوشهر تردد مشکل کشتی علی اکبر صفایی سازمان بنادر و دریانوردی مدیرعامل سازمان بنادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۲۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تجلیل از معلمان برگزیده در بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، همایش تجلیل از معلمان برگزیده و فعالان بسیج فرهنگیان استان بوشهر با حضور مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور، فرمانده سپاه امام صادق‌علیه‌السلام استان بوشهر، مدیر کل آموزش و پرورش این استان و فرهنگیان در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور بعد از ظهر پنج شنبه در این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: شایسته است فرهنگیان بسیجی با تمام توان خود در راستای کسب رضایت مقام معظم رهبری جبهه‌ی آموزش و پرورش کشور را متحول کنند.

سجاد صدیقی با اشاره به مهم‌ترین وظایف قشر فرهنگی کشور اظهار داشت: هویت ساز، امید آفرین، تحول آفرین، تشویق و مهارت آموزی برخی از مهم‌ترین وظایف این قشر ارزشمند در جامعه محسوب می‌شود.

کد خبر 6095224

دیگر خبرها

  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟
  • خاتمی: دشمن برای کشور مشکل اقتصادی ایجاد کرده است/ دشمن می خواهد حیا و عفت بانوی ایرانی را نابود کند
  • مشکل اصلی برای آتش‌بس در غزه شخص نتانیاهو است
  • (ویدئو) هشدار شدیداللحن ارتش یمن به اسرائیل درباره حمله به رفح
  • هشدار شدیداللحن ارتش یمن به اسرائیل درباره حمله به رفح
  • بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات
  • امیرعبداللهیان: ایرانیانی که نگران تردد خود به ایران هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد، از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود
  • همایش تجلیل از معلمان برگزیده در بوشهر برگزار شد