Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@09:08:54 GMT

واریز سود سهام از طریق سجام، الزامی شد

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۲۰۷۰

واریز سود سهام از طریق سجام، الزامی شد

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، در جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه) مجلس و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۱، بندهای الحاقی ۲ و ۳ تبصره ۵ در بخش هزینه ای به شرح زیر تصویب شد.

بندالحاقی۲- کلیه ناشرین ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار موظفند جهت تسهیل امور سهامداران، سود تقسیمی مصوب مجمع عمومی را با همکاری شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) به سهامداران پرداخت نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در صورت پرداخت سودهای توزیعی از هر طریقی به جز سجام، ناشر مکلف است مبلغ سود را با بیست درصد(۲۰%) جریمه پرداخت نماید. سازمان بورس و اوراق بهادار موظف است بر اجرای این بند نظارت کند.
 
‎بندالحاقی۳- در راستای اجرای سیاست گذاری پولی و عملیات بازار باز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صرفاً مجاز به خرید اوراق بهادار منتشره از سوی خزانه در بازار ثانویه است و خرید اوراق بهادار منتشره از سوی دولت یا شرکت‌های دولتی در بازار اولیه توسط این بانک ممنوع است.

منبع: ایسنا اخبار مرتبط ۱۶:۵۱:۰۷ سود سهام فقط از طریق سجام پرداخت می شود؟ ۲۱:۰۳:۰۲ جزییات یازدهمین روز بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱؛ جلسه شامگاه ۲۰:۵۲:۵۶ جزییات دهمین روز بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱؛ جلسه شامگاه ۱۸:۰۷:۳۷ قمار نفتی دولت و مجلس ۱۴:۳۴:۳۰ جزییات نهمین روز بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱؛ جلسه عصر ۱۴:۳۲:۵۵ جزییات هشتمین روز بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱؛ جلسه عصر

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سود سهام سهام لایحه بودجه مجلس شرکت های بورسی واریز سود سجام بودجه 1401 روز بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ اوراق بهادار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۲۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهام استارباکس ۳۱ درصد ضرر کرد

جنگ علیه غزه خسارات زیادی به استارباکس وارد کرده و از زمان تشدید تحریم، سهام آن بیش از ۳۱ درصد کاهش یافته است.

براساس گزارش عربی پست، پس از تشدید تحریم جهانی این برند که به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی رخ داد، سهام استارباکس که در بورس نیویورک فهرست شده، بیش از ۳۱ درصد کاهش یافته است.

نظرسنجی انجام شده توسط خبرگزاری آناتولی، بر اساس داده‌های شرکت استارباکس در وال استریت، نشان می‌دهد که از زمان گسترش تحریم‌های مردمی در اواسط نوامبر ۲۰۲۳، سهام ۳۱ درصد کاهش یافته است.

در همین راستا در پایان جلسه روز جمعه، قیمت سهام این شرکت به ۷۳.۱۱ دلار رسید نوامبر گذشته قیمت سهام استارباکس ۱۰۷.۱ دلار بود.

در پایان جلسه جمعه، نسبت به پایان جلسه پنج‌شنبه، سهام این شرکت با ۲.۴۳ درصد کاهش به پایین‌ترین سطح از مارس ۲۰۲۰ رسید.

در بیانیه‌ای در آن زمان،  لاکسمن نراسیمهان، مدیر عامل شرکت استارباکس در بیانیه‌ای گفت: شرکت امروز در محیطی پر از چالش فعالیت می‌کند. اما نتایج این سه ماهه نشان دهنده قدرت برند، توانایی‌های ما یا فرصت‌های پیش رو نیست. 

به گزارش مجله آمریکایی «نیوزویک»، شایان ذکر است که استارباکس تنها شرکت معروفی نیست که در بحبوحه تحریم‌های مردمی ناشی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، سود ناامیدکننده‌ای را اعلام کرده است.

مک دونالد اخیراً کاهش ۰.۲ درصدی سود را اعلام کرده است که بخشی از آن به دلیل کاهش فروش در خارج از آمریکا است، زیرا این شرکت در برخی بازار‌ها نیز با تحریم مواجه است.

 مک دونالد همچنین به دلیل ارائه غذای رایگان به ارتش اشغالگر اسرائیل پس از حمله ۷ اکتبر ۲۰۲۳ مورد انتقادات بسیاری قرار گرفت. این شرکت به دلیل خالی ماندن شعبه‌های خود در مالزی، مجبور به تعطیلی آن‌ها گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • اوکراین ناتوان در پرداخت بدهی خارجی
  • جزییات و زمان دقیق واریز مرحله سوم سود سهام‌ عدالت
  • پایان انتظار تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ به زودی
  • خط و نشان برای شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را نمی‌دهند | سود مرحله سوم چه زمانی واریز می شود؟
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکنند منتظر برخورد سازمان بورس باشند
  • صبر طلبکاران اوکراین تمام شد
  • خبر خوش شورای نگهبان برای بازنشستگان | افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان از این ماه
  • فروش ۱۹۰ کیلو شمش طلای استاندارد+ جزییات
  • سهام استارباکس ۳۱ درصد ضرر کرد