Web Analytics Made Easy - Statcounter

امان الله علیمرادی گفت: مناجات شعبانیه، نمونه‌ کاملی از تضرع و وصف حال برگزیده‌ترین بندگان صالح خدا با معبود و محبوب خود و ذات مقدس ربوبی است؛ هم درس معارف است، هم اسوه و الگوی عرض حال و درخواست انسان مؤمن از خداست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی در گفتگو با راه آرمان؛ در پاسخ به این سوال که از ماه شعبان چگونه می توانیم بهره ببریم، گفت: ماه شعبان، ماه مناجات و دعاست؛ دعا، وسیله‌ مؤمن و ملجأ مضطر و رابطه‌ انسان ضعیف و جاهل با منبع فیاض علم و قدرت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بشر بدون رابطه‌ روحی با خدا و بدون عرض نیاز به غنی کامل، در عرصه‌ زندگی سرگشته و درمانده و خسارت زده است.

وی با اشاره به سوره فرقان آیه 77 ابراز کرد: بهترین دعا آن است که از روی معرفتی عاشقانه به خدا و بصیرتی عارفانه به نیازهای انسان، انشا شده است؛ چنین دعایی فقط در مکتب پیامبر اکرم(ص) و اهل‌بیت طاهرین علیه السلام که وراثان علم حکمت و معرفت اویند می‌توان جست.

این مقام مسئول افزود: به حمد الهی ذخیره بی‌پایان از ادعیه‌ مأثوره‌ از اهل‌ بیت علیه السلام که انس با آن، صفا و معرفت و کمال و محبت می‌بخشد و بشر را از آلایشها پاکیزه می‌سازد؛ در دسترس ماست.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی تصریح کرد: مناجات شعبانیه که روایت شده اهل‌بیت علیه السلام است، بر آن مداومت داشتند، یکی از دعاهایی است که لحن عارفانه و زبان شیوای آن، با مضامین بسیار والا و سرشار از معارف عالی‌  همراه است و نظیر آن را در زبان های معمولی و محاورات عادی نمی‌توان یافت و اساساً با آن زبان قابل ادا نیست.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مناجات شعبانیه، نمونه‌ کاملی از تضرع و وصف حال برگزیده‌ترین بندگان صالح خدا با معبود و محبوب خود و ذات مقدس ربوبی است؛ هم درس معارف است، هم اسوه و الگوی عرض حال و درخواست انسان مؤمن از خداست.

وی اظهار کرد: مناجات های پانزده‌ گانه که از امام زین‌ العابدین علیه السلام نقل شده، علاوه بر خصوصیات بارز ادعیه‌ مأثور از اهل‌بیت علیهم‌السلام  این مزیت را داراست که به مناسبت حالات مختلف مؤمن، انشاء شده است و امیدواریم خداوند به همه توفیق استفاضه و خودسازی به برکت این کلمات مبارک را عنایت فرماید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مناجات شعبانیه علیه السلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۳۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکسيري که قهرمانان را جاويدان مي کند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، ۱۷ شوال روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای نامگذاری و به تاسی از مولای متقیان امیرمؤمنان حضرت علی علیه السلام به عنوان نماد جوانمردی و فتوت، نامگذاری شده است.

حضرت علی علیه السلام اسوه جوانمردی و شجاعت در سال پنجم هجرت در جنگ خندق، عمربن عبدود نماد شرک و بت پرستی را به خاک مذلت نشاند و رضایت پرودگار را بر هوای نفس ترجیح داد.

ورزشکاران هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای نیز با الگو قرار دادن مولای متقیان و در پیش گرفتن منش پهلوانی سعی بر زندگی به سبک و سیره ایشان دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گفتگوی وحید سلیمانی با استاد ناصر صالح بعد از برد تیم ملی فوتسال برابر قزاقستان
  • سید حسن خمینی: موظفیم زندگی را بر اساس روش‌های «عقلانی» پیش ببریم
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • اکسيري که قهرمانان را جاويدان مي کند
  • سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • راهکار اصلاح رابطه با خدا چیست؟