Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها با وارد شدن به روزهای آخر سال و داغ شدن بازار خریدهای نوروزی، مردم حس و حال دیگری را تجربه می‌کنند. امروز شعار تدبیر کمتر به گوش می‌رسد اما پویاتر شدن برنامه‌ها و مسئولان کشور نشان می‌دهد دولت سیزدهم بیش از دولت‌های قبلی به "تدبیر"‌ پایبندند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، "تشکیل قرارگاه ساماندهی مرغ"،" صف مرغ یا صف کرونا"،"مردم در تعطیلات به سفر نروند" و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. همه اینها تیترهایی هستند که در کنار سایر تیترها با چنین مفاهیم و مضمون هایی، رسانه ها و شبکه های اجتماعی را در همین مواقع در سال گذشته یعنی آخرین زمستان دولت دوازدهم پر کرده بود.

در همین مواقع بود که کرونا بار دیگر به اوج خود رسید و کشور وارد پیک دیگری از این بیماری منحوس شد و این در حالی بود که از واکسن خبری نبود و مردم ما بین مقابله با کرونا یا ایستادن در صف های مرغ حیران مانده بودند اما ناگریز بودند و عده ای ترجیح می دادند تا برای تهیه مرغ، خطر کرونا را به جان بخرند.

روزها گذشت و انتخابات در خرداد ماه امسال برگزار شد و سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور دولت سیزدهم انتخاب شد و اقدامات دولت جدید در همان ابتدای کار، بارقه امید را در دل مردم روشن کرد تا مردم امیدوارانه به روزهای پیش رو نگاه کنند تا دولت مردمی، بتواند باری از مشکلات مردم را بردارد.

وضعیت با شروع فعالیت دولت سیزدهم فرق کرد و مردم پس از مدت ها دیدند که فرق می کند چه کسی رئیس جمهور باشد؛ آنها رئیس جمهور را در بین خودشان می دیدند، بازدید از بیمارستان ها و عیادت از بیماران، حضور سرزده در مناطق مختلف از جمله اقدامات آیت الله رئیسی درماههای نخست دولت بود که سبب شده تا مشعل امید در دل مردم برای زنده شود و این در حالی بود که رئیس دولت دوازدهم با شیوع کرونا، بیشتر به صورت مجازی حضور پیدا می کرد و حتی در جلسه رای اعتماد به وزرا نیز به بهانه کرونا درمجلس حضور نیافت.

دولت قبل تدبیری نداشت و خود را جدای از مردم می‌دانست

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگارما با تقدیر از اقدامات انقلابی و شایسته دولت، اظهار کرد: اقدامات شایسته و انقلابی آیت الله رئیسی جای تقدیر و تشکر داشته و موجبات امیدواری مردم شده است.

مهدی عیسی زاده افزود: اقدامات خوبی انجام شده و توفیقاتی در این زمینه به دست آمده که جای تقدیر دارد و ما نیز از آن حمایت می کنیم.

وی با بیان اینکه در دولت قبل تدبیری دیده نمی شد و احساس می شد که دولت خود را جدای از مردم دانسته و به نظر می آمد که همتی از سوی دولت برای حل مشکلات مشاهده نمی شود، تصریح کرد: مردم ولی نعمت ما بوده و در همه صحنه ها حاضر بوده و حماسه آفرینی کرده اند و همین مردم نیز دولت و مجلس را سر کار آورده اند و در واقع هر چه داریم به برکت مردم است و باید به فکر این مردم بود و مشکلات آنها را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه در سیاست خارجی نیز دیدگاه دولت سیزدهم، دیدگاه ارتباط با همسایگان و به نفع جمهوری اسلامی و به نفع مردم است، گفت: برخی دولت ها دیدگاه به غرب داشتند و همه چیز را در توجه به غرب شرطی کرده بودند ولی دولت سیزدهم بر خلاف این دیدگاه بوده و سیاست خارجی دولت سیزدهم، یک سیاست منطقی و تنظیم شده به نفع ملت یران اسلامی بوده است.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت سیزدهم این نگاه را داشته که چه چیزی منفعت ملت را تامین می کند و گره از مشکلات مردم می گشاید و می تواند بر قدرت ایران اسلامی بیفزاید.

امروز نشاط و شادابی در جامعه تزریق شده است

کارشناس ارشد مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با بیان اینکه در اسفند ماه امسال بر خلاف اسفند ماه سال گذشته، شاهد آرامش در جامعه هستیم، اظهار کرد: در حالی که در چنین روزهایی در سال گذشته مردم با برخی مشکلات مانند صف های مرغ، کرونا، کمبود واکسن روبرو بودند، ولی امروز شاهد چنین موضوعاتی نیستیم.

نیما سعیدی اقدم افزود: اسفند ماه امسال شاهد وفور واکسن کرونا در کشور هستیم و مسئولان توصیه به حضور مردم در مراکز واکسیناسیون دارند ولی در مدت مشابه سال قبل، این وضعیت را شاهد نبودیم.

وی با بیان اینکه امروز روحیه امید در مردم دمیده شده و مردم با نشاط و شادابی در حال آماده شدن برای سال جدید هستند، گفت: در اسفند ماه سال گذشته این شرایط را نداشتیم و دغدغه مردم نیز تهیه مرغ و.... بود.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی عملکرد شخص رئیس جمهور و حضور در بین مردم و بررسی میدانی مسائل و مشکلات، سبب افزایش اعتماد و امید مردم به مسئولان شده است، تصریح کرد:  دولت سیزدهم در عمل با تدابیر اندیشیده شده، سبب روشن شدن بارقه های امید در دل مردم شده و این موضوعی است که با مقایسه اسفند ماه سال گذشته و امسال به خوبی می توان به آن پی برد.

مردم: فرق می‌کند چه کسی اداره کشور را در دست داشته باشد

گزارشات میدانی نیز حاکی از رضایتمندی مردم و روحیه نشاط و شادابی در مردم بر خلاف زمستان سال گذشته دارد.

در این زمینه یکی از شهروندان میاندوآبی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه اسفند ماه سال گذشته خرید کالاهای اساسی به دغدغه ای برای وی تبدیل شده بود، اظهار کرد:ولی الحمدالله امسال چنین مشکلی را شاهد نیستیم.

علی عبدی افزود: سال گذشته در این زمان مجبور بودیم از صبح زود در صف های خرید کالا در فروشگاهها بایستیم ولی امسال هر چند شاهد گرانی برخی کالاها هستیم ولی به وفور کالای مورد نظر در بازار پیدا می شود.

وی با بیان اینکه امسال شاهد حضور دولتمردان در بین مردم بوده و این نشان می دهد که دولت و شخص رئیس جمهور خود را جدای از مردم نمی داند، تصریح کرد: سال گذشته در چنین مواقعی رئیس دولت را فقط در جلسات می دیدیم و رئیس جمهور وقت را ندیدیم که از جایی بازدید کنند ولی امسال رئیس دولت شخصا در صحنه حضور داشته و به مناطق مختلف سفر می کنند.

تعداد دیگری از شهروندان هم با اشاره به اینکه فرق می کنه کی رئیس جمهور باشه، به خبرنگار ما گفتند: واقعاً شرایط اسفند سال گذشته با اسفند امسال متفاوت است و این نشان می‌دهد که فرق می کنه کی رئیس دولت و مسئول باشه.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: اسفند ماه سال گذشته دولت سیزدهم رئیس جمهور رئیس دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۳۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان

استاندار خراسان جنوبی گفت: سال گذشته ۱۷۶ طرح عمرانی با اعتبار ۷۳۰۰ میلیارد ریالی با کمک شوراهای اسلامی در استان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در همایش شوراهای اسلامی استان اظهار کرد: ایجاد شوراها یکی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مظاهر دموکراسی مردمی است.

وی با بیان اینکه ۹ اصل از قانون اساسی به نحوه مشارکت مردم و شوراها در اداره امور کشور پرداخته است، افزود: آگاهی از قوانین و مقررات، لازمه خدمت‌رسانی شایسته شوراها به مردم است و انتظار می‌رود با حضور در دوره‌های آموزشی اشرافیت خود بر قوانین و ضوابط را افزایش دهند.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه نظارت مؤثر و دقیق را از مهم‌ترین وظایف شوراها بر عملکرد شهرداران دانست و گفت: اگر این نظارت درست باشد رضایت مردمی را به‌دنبال خواهد داشت و منابع عمومی که در اختیار شهرداران است براساس منطق و اصول هزینه شده و برای اولویت‌های اصلی منطقه به‌کارگیری می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه افزایش سطح تعاملات شوراها با فرمانداران و مسئولان به نفع مردم است، ادامه داد: انتظار می‌رود شوراها از ظرفیت بخش اجرایی، نمایندگان مجلس و فرمانداران به‌عنوان نمایندگان دولت در شهرستان‌ها استفاده کنند.

قناعت با بیان اینکه شوراها باید کمک کنند تا شهرداری‌ها در حد امکان در بودجه و درآمد و هزینه خودکفا باشند، افزود: کمک‌های دولت محدود است لذا در استان‌هایی همچون خراسان جنوبی که عقب ماندگی تاریخی دارند، نیاز است مدیریت شهری حمایت شود اما خودکفایی شهرداری‌ها با جذب سرمایه‌گذار نیز باید مدنظر باشد؛ سرمایه‌گذاری پایدار از طریق جذب سرمایه‌گذار محقق می‌شود و اینگونه اقدامات جهشی و نوآورانه مورد انتظار است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه استانی فرهنگی هستیم، تصریح کرد: برنامه‌های مختلف فرهنگی متناسب با منطقه باید در سیاست‌گذاری شهرداری‌ها باشد.

وی بر حفظ وحدت و انسجام در شوراهای اسلامی شهر و روستا تأکید کرد و گفت: هرچه اختلاف‌ها گسترده‌تر شود مردم ضرر می‌کنند لذا مصوبات و تصمیمات باید به‌دنبال تأمین منافع عمومی باشد.

قناعت گفت: اختلاف‌نظر کارشناسی، پایه پیشرفت هر مجموعه است اما باید نظرات منطقی و به‌جا باشد و این موضوع مانعی برای خدمت به مردم نشود.

وی در ادامه با یادآوری اینکه سال گذشته ۱۷۶ طرح عمرانی با اعتبار ۷,۳۰۰ میلیارد ریال و با کمک شوراهای اسلامی در استان افتتاح شد، افزود: نشست‌های تخصصی شوراهای اسلامی با مدیران دستگاه‌های اجرایی باید بر اساس اولویت پیگیری شود تا شاهد رفع موانع باشیم.

استاندار خراسان جنوبی گریزی هم به اقدامات و دستاوردهای دولت سیزدهم در استان زد و گفت: اقدامات زیربنایی دو سال گذشته نشان می‌دهد که دولت سیزدهم عزم جدی در رفع مشکلات به‌صورت میدانی دارد و مصوبات سفرهای رئیس‌جمهور نیز با جدیت دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در هشت سال دولت گذشته ۱۲ هکتار زمین از اراضی حریم وارد محدوده شهرهای استان شده بود اما در دولت سیزدهم ۵ هزار هکتار الحاق شد که به معنای حجم بالای کارها در زمینه‌های مختلف عمرانی است.

قناعت آغاز عملیات اجرایی پروژه راه آهن را به‌عنوان یکی از اقدامات زیربنایی دولت سیزدهم نام برد و با اشاره به خشکسالی به عنوان دغدغه مردم و شوراها گفت: دولت برای کاهش اثرات خشکسالی پروژه انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی را آغاز کرده که انشعاب آن به همه شهرستان‌ها می‌رسد و نیمه دوم امسال عملیات لوله‌گذاری انجام می‌شود.

وی گفت: در مرحله اول بهره برداری از این پروژه سالانه ۶۰ میلیون متر مکعب آب به استان تخصیص می‌یابد که یک انقلاب بزرگ در رفع مشکل کمبود آب است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اجرای خط انتقال گاز از دو راهی دشتک زابل به نهبندان و سربیشه تصریح کرد: فاز اول این پروژه تا تیرماه امسال با اعتبار ۴ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد و همزمان فاز دوم آن با اعتبار ۴ هزار میلیارد ریال از نهبندان به سربیشه آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه تأمین برق از شاخص‌های توسعه‌یافتگی هر منطقه است، افزود: دولت سیزدهم با افزایش پست‌های ۴۰۰ کیلو ولت در خراسان جنوبی در این زمینه گام بلندی برداشته است.

قناعت خام‌فروشی در بخش کشاورزی و معدن را از معضلات استان ذکر کرد و گفت: در دولت سیزدهم هشت واحد فرآوری در حوزه کشاورزی راه‌اندازی شده است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: سفرهای استاندار به شهرستان‌ها و بخش‌های استان ادامه دارد تا بتوانیم زمینه‌های پیشرفت هر شهرستان را شناسایی و مشکلات را رفع کنیم.

کد خبر 748878

دیگر خبرها

  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • اعضای شورای شهر و روستا در تحقق شعار امسال همت مضاعف داشته باشند   
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است
  • عمل به شعار سال و مردمی شدن اقتصاد نجات‌بخش تولید است
  • برنامه امسال دولت سیزدهم برای عبور موفق از اوج بار تابستان
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • فساد و مفسد در دولت سیزدهم تحمل نخواهد شد