Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی صادقی با اشاره به اینکه افزایش قیمت ها به شدت بر بازار تاثیرگذار بوده است، گفت: براساس محاسبات صورت گرفته و بررسی وضعیت بازار قیمت پوشاک طی دو سال گذشته ۲۵ درصد قیمت ها افزایش پیدا کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی صادقی، نائب رئیس اتحادیه پوشاک بجنورد در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه براساس آخرین آمار این اتحادیه، ۷۱۲ پرونده عادی و معتبر ثبت شده، اظهار داشت: گفتنی است که از این تعداد ۶۰ پرونده منقضی شده که تعدادی تمدیدشان تمام شده و باید روال کار صورت گیرد و عده ای نیز اعلام ابطال پروانه را داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: وضعیت پوشاک مرکز استان خراسان شمالی پیش از شیوع بیماری کرونا، با وجود تمام مشکلات خوب بود، اما در این دو سال گذشته، علاوه بر مشکلاتی که این بیماری ایجاد کرده، افزایش قیمت تولیدی ها در استان های تولید کننده دردی بر دردهای این فروشندگان شده است.

صادقی با اشاره به اینکه طی دو سال اخیر افزایش قیمت در حوزه پوشاک به شدت بالا بوده است، گفت: براین اساس در حال حاضر وضعیت اصناف حوزه پوشاک اسفناک است و با افزایش قیمت، تقاضا کننده کاهش پیدا می کند و حداقل ۱۵ درصد مغازه داران برای ابطال پروانه ها اقدام کرده اند.

وی با اشاره به اینکه از ۷۱۲ پروانه حوزه پوشاک در بجنورد، ۵۰ درصد واحد صنفی استیجاری هستند، گفت: بیشترین خسارت ها در ایام بیماری کرونا به مستاجران وارد شد که حدود ۱۰۸ مغازه در این مدت به دلیل رکود بازار تعطیل شدند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در سال جاری با افزایش قیمت محصولات خریداری شده، کسبه ها نهایت توانایی پاس کردن چک های خرید را داشته باشند زیرا کارشان به شدت دشوار شده است.

صادقی ادامه داد: به طور نمونه پیراهن جعبه ای که سال گذشته ۱۵۰ فروش بوده است، در سال جاری ۱۶۷ هزار تومان به صورت نقدی خریداری شده، در حالی که در صورت خرید با چک ۱۰ درصد به قیمت آن افزوده می شود، طبق قانون ۲۵ درصد به قیمت کالا اضافه می شود و قیمت برای مصرف کننده بالا و رکود بازار برای تولید کننده را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت ها به شدت بر بازار تاثیرگذار بوده است، گفت: براساس محاسبات صورت گرفته و بررسی وضعیت بازار قیمت پوشاک طی دو سال گذشته ۲۵ درصد قیمت ها افزایش پیدا کرده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه مرکز استان خراسان شمالی از تولید کنندگان داخلی حمایت نمی کند، گفت: حدود ۸ سال گذشته، تعدادی از کارآفرینان با دریافت تسهیلات، تولیدی های داخلی را گسترش دادند، اما به دلیل حمایت نشدن، تعطیل شدند و در حال حاضر تعداد محدودی تولیدی زیر نظر اتحادیه خیاطان مشغول به کار هستند.

صادقی با اشاره به اینکه در حال حاضر در مرکز استان تولیدکننده پوشاک دارای مجوز وجود ندارد، گفت: تولیدی هایی که کار می کنند به صورت زیرزمینی فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: تسهیلات اشتغال زایی از سمت دستگاه های خدماتی به متقاضیان ارائه می شود، این در حالی است که از صنف پوشاک حمایت خاصی انجام نمی شود و وام های با کارمزد بالا برای فروشندگان صرفه اقتصادی ندارد.

این مقام مسئول اظهار داشت: در موضوع پوشاک، طی دو سال اخیر، شدیدترین خسارت به صنف پوشاک وارد شد، تعطیلی ها در مقاطع مختلف برای محدودیت های کرونایی، اجناس خریداری شده در پشت درهای تعطیل ماند، اما هیچ حمایتی از این صنف انجام نشد که به سرپا شدن آنها کمک کند.

صادقی با اشاره به اینکه هیچ گونه تسهیلات کرونایی پرداخت نشده است، گفت: لازم به ذکر است که پیگیر شدیم تا تسهیلات تنها به اصناف مستاجر پرداخت شود، اما هیچ گونه حمایتی صورت نگرفت.

وی در رابطه با کیفیت تولیدات پوشاک گفت: کیفیت ها مطلوب است و هیچ گونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد، اما شکایت هایی در این حوزه از سمت مردم انجام می شود، بیشتر در موضوع افزایش قیمت است.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال خبرنگار ما در رابطه با اختلاف قیمت هایی که در حوزه پوشاک وجود دارد، گفت: واحد صنفی در زمان های مختلف خرید را انجام می دهد و اختلاف قیمت خرید در فاکتورها، در واقع گران فروشی محسوب نمی شود، بلکه نبود ثبات قیمت در عمده فروشان استان های تولید کننده، باعث مشکل و اختلاف قیمت ها در اصناف شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: صادقی با اشاره مقام مسئول افزایش قیمت حوزه پوشاک سال گذشته طی دو سال قیمت ها ۲۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۴۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب

آمار نشر در فروردین ماه حاکی از افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب در فروردین ماه نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته دارد، در حال شمارگان کتاب نیز ۵۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش تسنیم، براساس آمار‌های موجود در خانه کتاب و ادبیات ایران، در نخستین ماه از سال جدید، نشر ایران شاهد انتشار ۵ هزار و ۲۱ عنوان کتاب تازه بوده است، که نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته شاهد افزایش ۲۴ درصدی بوده‌ایم.

از این میان ۳ هزار و ۶۶۲ عنوان تالیفی و هزار و ۳۵۹ عنوان ترجمه بوده است. ناشران تهرانی ۳ هزار و ۶۳۳ عنوان کتاب منتشر کرده و ناشران شهرستانی هزار و ۳۳۸ عنوان.

در میان کتاب‌های منتشر شده فروردین ماه، ۳ هزار و ۱۰ عنوان چاپ اول و ۲ هزار و ۱۱ عنوان تجدید چاپ بوده است، شمارگان کل کتاب‌های منتشر شده شش میلیون و سیصد و سی هزار و دویست و شصت و چهار نسخه بوده است، اگرچه تعداد عناوین نسبت به بازه زمانی مشابه ۲۴ درصد افزایش داشته است،، اما شمارگان کل کتاب‌ها با ۵۰ درصد افزایش روبرو بوده است.

میانگین شمارگان هر عنوان نیز هزار و ۲۶۰ نسخه بوده است که نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته افزایش داشته است که نسبت به بازه زمانی مشابه ۵۷ درصد افزایش داشته است.

ارزش ریالی کتاب‌های منتشر شده در فروردین ماه، ۱۱ میلیارد و شصت و دو میلیون و پانصد و هفتاد و یک هزار و نود ریال بوده و میانگین قیمت کتاب نیز به ۱۷۰ هزار تومان رسیده است. این در حالی است که در فروردین ماه سال گذشته میانگین قیمت کتاب ۸۱ هزار تومان بوده است، یعنی افزایش ۱۱۰ درصدی را در قیمت‌ها در آستانه نمایشگاه کتاب تجربه می‌کنیم. میانگین قیمت کتاب نیز از صفحه‌ای ۵۰۰ تومان به صفحه‌ای هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است.

افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب در آستانه نمایشگاه کتاب در حالی اتفاق افتاده است که قیمت کاغذ نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته افزایشی نداشته و تعرفه‌های چاپ نیز اخیراً و برای ماه‌های پیش رو با افزایش همراه بوده است.

در میان رده‌های دیویی نشر کودک و نوجوان با ۹۲۱ عنوان کتاب در صدر قرار دارد و پس از آن ادبیات با ۹۰۹ عنوان و کمک درسی با ۷۳۱ عنوان در رده‌های بعدی قرار دارند، کمترین عناوین منتشره نیز با ۶۰ عنوان به حوزه کلیات اختصاص دارد.

در حوزه کودک و نوجوان از ۹۲۱ عنوان کتاب منتشره ۵۶۸ عنوان تالیفی و ۳۵۳ عنوان ترجمه بوده است، اگر چه فاصله ترجمه و تالیف در این حوزه چندان نگران کننده نیست،، اما وقتی آمار کتاب‌های چاپ اول این حوزه را در قیاس با تجدید چاپی‌ها بررسی کنیم، خواهیم دید که روند حرکت ناشران به سمت کتاب‌های تجدید چاپ و کاهش تالیفات تازه در این حوزه ادامه دار بوده و وضعیت نگران‌کننده‌ای را ایجاد کرده است.

شمار کتاب‌های چاپ اول این حوزه ۴۳۵ عنوان و شمار تجدید چاپی‌ها ۴۸۶ عنوان بوده است. میانگین شمارگان کتاب در حوزه کودک و نوجوان نیز هزار و ۴۵۸ نسخه بوده است. اما قیمت کتاب‌های کودک و نوجوان نیز با افزایش روبرو بوده است، از ۵۲ هزار تومان در فروردین سال گذشته به ۷۶ هزار تومان رسیده است. به عبارت دیگر ۴۴ درصد گران‌تر شده است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۳ درصدی خدمات پستی البرز در خرید و فروش اینترنتی
  • افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • قیمت طلا و سکه امروز 11 اردیبهشت 1403
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری
  • قیمت خودرو امروز ۱۰ اردیبهشت + جدول