Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی تخصصی پوشاک نوجوان برگزار و از آثار برگزیده تجلیل شد.

مهرداد احمدی، رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای استان مرکزی، امروز، ۱۵ اسفند در این مراسم، ضرورت توجه به پوشاک اسلامی - ایرانی را مورد تأکید قرار داد و افزود: بدون شک با برنامه‌ریزی مناسب و بهره‌گیری از هنرمندان می‌توان به دنیای پوشاک نوجوانان زیبایی خاص بخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: لازم است ذائقه نوجوانان در طراحی پوشاک مورد توجه قرار گیرد. توجه به پوشاک نوجوانان صرفه اقتصادی نیز دارد و می تواند در اشتغالزایی تأثیر بسیار داشته باشد.

احمدی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های متعدد پوشاک اسلامی ایرانی در کشور، اضافه کرد: برای صیانت از فرهنگ ایرانی باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد و هویت بخشی فرهنگ اصیل اسلامی مدنظر باشد. امید است جشنواره‌های پوشاک به دلیل کم هزینه بودن گامی در مقابله با تهاجم دشمن باشند. امید است با تلاش دانشکده فنی و حرفه‌ای اطهر اراک و سایر دستگاه‌های فرهنگی بتوان برای اولین بار مرکز نوآوری و شکوفایی لباس نوجوان در استان راه‌اندازی کرد.

حجت‌الاسلام سید رسول اختری، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشکده فنی و حرفه‌ای اطهر اراک، نیز اظهار کرد: از منظر دین به مؤلفه مد و لباس بسیار توجه شده و از پوشاک به عنوان نعمت الهی یاد شده است تا آنجایی که به زینت تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: لباس و پوشاک در گام اول فرهنگ‌ساز بوده و نشانگر فرهنگ و اعتقادات شخصی افراد است. قرآن کریم ما را از تمایل به پوشش لباس کفار و شبیه کردن خود با آنان منع کرده است. در آموزه‌های اسلامی پرهیز از پوشیدن لباس مردان برای بانوان و بالعکس نیز مورد توجه واقع شده است‌.

اختری اظهار کرد: لباس هویت‌ساز است و این هویت باید حفظ شود. حتی در اسلام به انتخاب رنگ توجه شده است و امروز پس از گذشت بیش از ۱۴۰۰ سال روانشناسان در مورد ارتباط روانشناختی رنگ‌ها و سلامت روان مقالات بسیار به رشته تحریر درآوردند و این مهم در حیات اجتماعی و سبک زندگی اسلامی حائز اهمیت است.

وی ضرورت توجه دانشگاه‌ها و صاحبان فکر و ایده به پوشاک اسلامی را مورد توجه قرار داد و افزود: هدف این است که علم و تکنولوژی در اختیار اسلام قرار گیرد و تمام اهداف در جشنواره تخصصی پوشاک اسلامی نوجوانان که توسط دانشکده فنی و حرفه‌ای اطهر اراک تدارک دیده شد به منصه ظهور رسید.

محمد رفیعی، رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی، نیز در این جلسه گفت: نوجوانان سهم بسیاری در تداوم نظام جمهوری اسلامی دارند و هریک از ما مکلف هستیم با استفاده از هر نوع ابزاری از هویت دینی، انقلابی و اسلامی آنان دفاع کنیم.

وی ادامه داد: با استفاده از ابزار مختلف می‌توان به اقتصاد مقاومتی جامه عمل پوشاند. اقتصاد مقاومتی، اقتصادی خلاق و دانش‌بنیان است که توجه به این امر خروجی مطلوب به دنبال دارد. گردش مالی صنعت پوشاک کشور در سال ۹۷ قریب به ۱۲ میلیارد دلار است که این امر دلالت بر اهمیت این امر دارد و می‌توان به عنوان فرصت شغلی مناسب به آن نگاه کرد.

رفیعی تصریح کرد: پارک علم و فناوری از دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و اعضای هیئت علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در خصوص بازارگردانی ایده‌های خلاق وارد خواهد شد و در بخش صنایع خلاق با وجود سن کم این صنایع در استان نزدیک به ۲۸ شرکت را داخل خود جای داده است که به اخذ نشان خلاق معاونت علمی ریاست جمهوری نزدیک شده‌اند.

رضوان قربانی سالخورد، رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران اطهر اراک، نیز با اشاره به میزبانی این دانشکده از اولین جشنواره ملی تخصصی پوشاک نوجوان، بیان کرد: این جشنواره در سطح ملی، در ۲ گروه سنی دختر و پسر نوجوان را مخاطب قرار داد. این رویداد با نگاه به ارزش اسلامی در بحث پوشاک مورد اهمیت واقع شد. چراکه کمبود و ضعف‌هایی در طراحی لباس این حوزه وجود داشت.

وی ادامه داد: دانشکده دختران اطهر در حوزه پوشاک اسلامی نوجوان احساس نیاز کرده و پیرو منویات مقام معظم رهبری در این حوزه وارد شد. فراخوان ملی جشنواره دی ماه سال جاری در بخش‌های چهارگانه طراحی و دوخت، تصویرسازی، پوشاک مدارس و ملزومات کیف و کفش اعلام شد.

قربانی با بیان اینکه ۲۸۸ اثر از استان‌های مرکزی، تهران، اصفهان، البرز، لرستان، بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری، قم و آذربایجان شرقی به دبیرخانه ارسال شده است، افزود: تمامی طرح‌ها در فرایند داوری قرار گرفتند و در نهایت آثار برتر مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایسنا، اسامی نفرات برتر در جشنواره بدین شرح اعلام شده است.

در بخش تصویرسازی، مینا و مهتاب کمال زارع، هدی فیضی و زینب رضازاده از استان قم رتبه اول، فاطمه احمدی از اراک رتبه دوم و فاطمه فراهانی از اراک رتبه سوم را کسب کردند.

در بخش طراحی و دوخت، فرشته توحیدنژاد از اراک، مهدیه حسینخانی از اراک و زهرا احسنی ایروانی از اراک رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند و اثر ارسالی ریحانه آخوندی از اراک شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش ملزومات کیف و کفش، الهام وجدی از تبریز، نسترن سلیمی از اراک، دلینا عزیزی آقابیگ از استان کردستان شهرستان سقز به رتبه‌های اول تا سوم رسیدند.

در بخش لباس مدارس، ملیحه گنجی، زهرا احسنی ایروانی، مبینا راهزانی از اراک رتبه برتر این بخش را از آن خود کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری اراك پوشاك دانشکده فنی و حرفه ای پوشاک اسلامی پوشاک نوجوان اراک رتبه تخصصی پوشاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۴۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت طی آیین زنگ سپاس معلم که در هنرستان کار و دانش جمال نصیرزاده مشهد برگزار شد، اظهار کرد: این موجب افتخار است که در این مدرسه حضور پیدا کنم و یادی کنیم از همه کسانی که در گذشته هم مشغول تعلیم بودند، هم معلمانی که مشغول تلاش بودند و تمام کسانی که در اینجا علم آموختند.

استاندار خراسان رضوی افزود: هفته گرامیداشت معلم را محضر معلمان عزیز تبریک می‌گویم و از تلاش‌ها و زحمات آنان در نقاط مختلف استان، صمیمانه قدردانی می‌کنم. 

وی با اشاره به خاطرات دوران تحصیل خود تصریح کرد: از سال ۵۴ تا سال ۵۸ در همین مدرسه و در رشته علوم تجربی تحصیل می‌کردم. بر این اساس سال ۵۶ در همین مدرسه با انقلاب آشنا شدم. 

نظری ادامه داد: تعداد شهدایی که این مدرسه تقدیم انقلاب کرده است را نمی‌توان دقیق گفت اما یکی از شهدای انقلاب در این مدرسه شهید جهانگیر نارنجی است که ما در یک میز با یکدیگر مشغول تحصیل بودیم و ایشان با توجه به فعالیت‌هایی که داشت و رفاقت صورت گرفته، موجب آشنایی بیشتر من با انقلاب شد.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: بعد از انقلاب شهید نارنجی وارد جهاد شد و در دفاع مقدس هم نهایتا به شهادت رسید. باید گفت انشاء‌هایی که این شهید بزرگوار در این مدرسه می‌خواند فوق العاده موثر در شکل‌گیری فکر و نگاه دانش‌آموزان بود.

وی با بیان اینکه اوایل مهر سال ۵۷ در محوطه این مدرسه شعارهای انقلابی آغاز شد، یادآور شد: پس از تعطیلی کلاس‌ها و مدرسه، راهپیمایی‌های انقلابی آغاز گردید که نهایتا منجر به پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شد.

نظری خطاب به دانش‌آموزان اظهار کرد: شما دانش آموزان با توجه به خون‌های با برکت شهدای انقلاب اسلامی، این مسیر را ادامه خواهید داد و برخلاف سخنان معاندین و دشمنان این ملت؛ مسیر انقلاب اسلامی در حال طی شدن است و قله‌های افتخار را در همه ابعاد ان‌شاءالله طی خواهیم کرد.‌ همچنین مشکلات و مسائل اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی و مباحث زیرساختی حل خواهد شد و شاهد خواهیم بود که گذشته افتخار آمیز این ملت، مردم و این معلمان عزیز به آینده منور ختم خواهد شد. لذا این امر موجب افتخار ایران اسلامی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • اختتامیه هشتمین جشنواره طنز پهلو در فومن برگزار شد
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود