Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@04:44:39 GMT

۱۰ تا از الزامات استاندارد سازی اتاق سرور در سال ۲۰۲۲

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۴۸۸۷

۱۰ تا از الزامات استاندارد سازی اتاق سرور در سال ۲۰۲۲

تجهیزات اتاق سرور و مرکز داده یا استاندارد اتاق سرور برای قرار دادن زیرساخت مرکزی فناوری اطلاعات، که هسته IT شرکت است، استفاده می شود. - اخبار بازار -

فقط حملات و آسیب پذیری های مبتنی بر نرم افزار نیستند که برای داده ها و سیستم های  و تجهیزات اتاق سرور و IT  خطراتی ایجاد می کنند. یک مرکز داده نا امن  (استاندارد اتاق سرور یا اتاق کامپیوتر) نیز خطر قابل توجهی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل در انتخاب و طراحی و   استانداردسازی اتاق سرور  باید اقدامات سازمانی و زیرساختی نیز در نظر گرفته شود. برای ساخت  و استانداردسازی اتاق سرور چه چیزی لازم است؟ در اینجا ما  تا10 از الزامات و استانداردهای اصلی برای ایجاد استانداردسازی اتاق سرور امن را فهرست می کنیم، آنها همچنین برای مرکز داده و اتاق کامپیوتر کار می کنند.

10  کار مورد نیاز برای استانداردسازی اتاق سرور

در زیر بهترین روش هایی که باید هنگام برنامه ریزی برای ایجاد یک اتاق سرور استاندارد در نظر بگیرید آورده شده است :

ساختمان ها / محل های استانداردسازی اتاق سرور

مکان بهینه و استانداردسازی اتاق سرور یک ساختمان مجزا است. اگر استانداردسازی اتاق سرور در یک ساختمان شرکت راه اندازی شده است، باید اطمینان حاصل شود که حداقل در منطقه حفاظت از آتش باشد. هنگام انتخاب استانداردسازی اتاق سرور، خطرات ناشی از محیط را نیز باید در نظر داشت.

 منبع تغذیه در استانداردسازی اتاق سرور

وقتی صحبت از منبع تغذیه در استانداردسازی اتاق سرور می شود، باید مراقب بود که هنگام استانداردسازی اتاق سرور مدارهای سازگار داشته باشد و در صورت امکان باید به مدار مجزا  از سایر سیستم ها متصل شود. در غیر این صورت در  استانداردسازی اتاق سرور باید از نوارهای پریز با فیلترهای ولتاژ استفاده شود. در استانداردسازی اتاق سرور اگر برق قطع شد، از منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) اطمینان حاصل کنید. استانداردسازی اتاق سرور خرید سیستم های یو پی اس را می توان در نظر گرفت که حداقل خاموشی کنترل شده سیستم ها را تضمین می کند.

اگر قطعی برق طولانی‌ مدت غیرقابل تحمل باشد، در استانداردسازی اتاق سرور استفاده از ژنراتور برق اضطراری که در مواقع اضطراری شروع به کار می‌کند و حفظ سیستم‌ها را تضمین می‌کند منطقی است.

سیستم طبقه بلند استاندارد اتاق سرور

استاندارد اتاق سرور ایده‌آل باید دارای سیستم طبقه بندی برای دسترسی بهتر داشته باشد. در  استاندارد اتاق سرور  زیرساخت‌ها، کابل‌کشی‌ها و لوله‌کشی‌ها از جمله سیم‌کشی برق، سیم‌کشی داده و مخابرات، سیم‌کشی امنیتی و اجزای سیستم تهویه مطبوع/تهویه مطبوع می‌توانند در فضای زیر طبقه مرتفع پنهان شوند که منجر به افزایش ایمنی می‌شود. سیستم کف برای دسترسی به خوبی ساخته شده با پانل های سوراخ دار همچنین یک سیستم توزیع هوا را برای هوای سرد مطبوع، خنک کننده یا خاص بودن به عنوان یک پلنوم هوا برای خنک کردن، تهویه عمومی و حتی گرمایش فراهم می کند. علاوه بر این، سهولت نگهداری از طبقه مرتفع، آن را به یک انتخاب عالی به استاندارد اتاق سرور تبدیل می کند.

استاندارد اتاق سرور را از گرما، آتش، شعله محافظت کنید

استاندارد اتاق سرور باید از گرما، آتش و شعله محافظت شود. به همین دلیل است که اگر تبادل هوا و حرارت معمولی در یک استاندارد اتاق سرور کافی نباشد، باید سیستم های تهویه مطبوع نصب شوند. علاوه بر این، باید اطمینان حاصل شود که در استاندارد اتاق سرور فضای پارکینگ و اشیاء قابل اشتعال از کاغذ، پلاستیک و یا مانند آن نباشد.

جلوگیری از ورود آب به استاندارد اتاق سرور

سیستم های IT و استاندارد اتاق سرور نیز باید در برابر آب محافظت شوند. اگر در استاندارد اتاق سرور پنجره وجود دارد، باید مراقب بود که آب (مثلاً باران) وارد استاندارد اتاق سرور نشود. همچنین باید از وجود خطوط انتقال آب در استاندارد اتاق سرور اطمینان حاصل شود.

حفاظت در برابر سرقت از استاندارد اتاق سرور

یک استاندارد اتاق سرور همیشه باید قفل باشد. به طوری که اشخاص ثالث غیرمجاز نتوانند بلافاصله استاندارد اتاق سرور را کشف کنند، استاندارد اتاق سرور نباید علامت گذاری شود.

برای ایمن کردن استاندارد اتاق سرور در برابر نفوذ، درها، پنجره‌ها و سایر گزینه‌های ورود نیز باید ایمن شوند

اگر می توان از فضای عمومی به پنجره ها دسترسی پیدا کرد، به عنوان مثال باید با شبکه ها، قفل ها، شیشه های ایمنی ایمن شوند. دریچه‌ها، چاه‌های نور و قسمت‌های مشابه ساختمان نیز می‌توانند دسترسی را فراهم کنند و باید بر این اساس ایمن شوند.

نظارت تصویری از استاندارد اتاق سرور و تجهیزات اتاق سرور

امنیت استاندارد اتاق سرور و تجهیزات اتاق سرور را می توان با نظارت تصویری از محوطه ورودی افزایش داد. از دوربین های نظارتی برای ضبط افرادی که از استاندارد اتاق سرور شما بازدید می کنند استفاده کنید. برای ثبت هویت افرادی که از استاندارد اتاق سرور بازدید می کنند و زمان ورود و خروج آنها، کارت شناسایی اختصاص دهید.

مفهوم مجوز دسترسی برای تجهیزات اتاق سرور و استاندارد اتاق سرور

برای ورود به استاندارد اتاق سرور و استفاده از  تجهیزات اتاق سرور  یک مفهوم مجوز کتبی باید تنظیم کرد که چه افرادی به اتاق سرور و             تجهیزات اتاق سرور نیاز دارند و به آنها اجازه دسترسی داده شود. دسترسی فقط باید برای کسانی محفوظ باشد که برای انجام وظایف خود نیاز به دسترسی به تجهیزات اتاق سرور و سیستم های فناوری اطلاعات دارند.

مستندسازی و کنترل تجهیزات اتاق سرور

حضور در اتاق سرور و استفاده از تجهیزات اتاق سرور نه تنها باید مستند باشد، بلکه باید مرتباً بررسی شود. داده‌های دسترسی را ثبت کنید و برای یافتن افرادی که خارج از ساعات کاری عادی دسترسی پیدا می‌کنند، آن‌ها را زیر نظر بگیرید.

مدیریت کلید اتاق سرور و تجهیزات اتاق سرور

در نهایت باید توجه داشت که چه کسی کلید (یا کارت تراشه) اتاق سرور را دریافت کرده و چه زمانی و چند کلید (یا کارت تراشه) موجود و اختصاص داده شده است. یک کلید (یا کارت تراشه) نیز باید به عنوان ذخیره ایمن نگه داشته شود، در صورتی که دسترسی به اتاق سرور و تجهیزات اتاق سرور ضروری می شود بتوان از آن استفاده کرده.

منبع : https://ftelecom.net

"این مطلب تبلیغاتی است"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتاق سرور و تجهیزات اتاق سرور استاندارد اتاق سرور تجهیزات اتاق سرور اطمینان حاصل اتاق سرور سیستم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۴۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید

بریتانیا از طرح اولین سیستم آزمایشی ذخیره‌سازی انرژی آبی طولانی‌مدت خود طی یک عملیات معدنی نزدیک شهر پلیموث رونمایی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، یک شرکت بریتانیایی قرار است اولین سیستم آزمایشی ذخیره‌سازی انرژی آبی طولانی‌مدت خود را طی یک عملیات معدنی در نزدیکی شهر پلیموث بسازد. عملیات ساخت این سیستم به زودی آغاز خواهد شد و راه‌اندازی آن برای سپتامبر ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است. شرکت توسعه‌دهنده طرح در راه‌اندازی پروژه خود از پشتیبانی وزارت امنیت انرژی و شورای شهر منطقه برخوردار است.

سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی در بریتانیا

توان تولیدشده توسط آن حداکثر ۵۰۰ کیلووات است که از عملیات استخراج در زمان‌های تقاضای انرژی بالا و فعالیت‌های شرکت میزبان برای کربن‌زدایی عملیات پشتیبانی می‌کند. این میزبان تولیدکننده کائولن مورد استفاده در لوازم بهداشتی، سرامیک، کاشی و کاربردهای صنعتی و به‌دنبال راه‌های جدیدی برای مدیریت و تأمین نیازهای انرژی آینده، در عین کربن‌زدایی از عملیات خود است. به همین دلیل از مشارکت بالقوه با پروژه ذخیره‌سازی آبی جدید در عملیات خود پشتیبانی کرده است تا فناوری‌های سبز را به‌عنوان بخشی از تلاش کلی برای کاهش ردپای کربن خود به کار گیرد.

سیستم ذخیره‌سازی آب جدید با چگالی بالا و هزینه پایین، به لحاظ انرژی کارآمد و از نظر زیست‌محیطی بی‌خطر است. شرکت توسعه‌دهنده به جای استفاده از آب، ماده سیالی را توسعه داده است که ۲.۵ برابر چگالی آب است و در مقایسه با یک سیستم برق‌آبی با چگالی معمولی در اسکاتلند، ولز و سایر نقاط جهان می‌تواند ۲.۵ برابر انرژی بیشتری تولید کند.

سیال با چگالی بالا در مواقعی که تقاضای انرژی کم با قیمت پایین مرتبط است، بین مخازن ذخیره‌سازی پمپ می‌شود. با افزایش تقاضا و قیمت انرژی، سیال در سراشیبی رها می‌شود و برای تولید و تأمین برق شبکه از توربین‌ها عبور می‌کند.

طرح ارائه‌شده به امنیت انرژی منطقه و تحقق اهداف بلندپروازانه کربن‌صفر خالص آن در بلندمدت کمک می‌کند. این طرح آزمایشی، پروژه‌ای پیشرو در بخش مربوطه خود به‌شمار می‌رود و شرکت را در موقعیتی قوی برای گسترش پروژه‌های تجاری مشابه در بریتانیا و خارج از آن قرار می‌دهد. شرکت یادشده قصد دارد اولین پروژه ۱۰ مگاواتی خود در مقیاس شبکه را ظرف دو سال به بهره‌برداری برساند.

کد خبر 749246

دیگر خبرها

  • آغاز بکار دفتر استاندارد و استانداردسازی در چهارمحال و بختیاری
  • رعایت و ترویج الزامات استاندارد در جامعه نوعی امر به معروف است
  • پلمب ۱۲ مورد وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل
  • ۱۲ وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل پلمب شد
  • روش‌های نوین ساختمان سازی در سال جدید
  • سرور ابری و آشنایی با ویژگی های آن
  • نخستین گواهینامه تایید نوع و تطابق تولید خودرو در قزوین صادر شد
  • رابطه دردسرساز سحر دولتشاهی و پیمان معادی خارج از اتاق درمان
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید