Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرج اله عطابکی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: البرز در بخش هنرهای تجسمی با توجه به وجود هنرمندانی که در سطح ملی و بین المللی شناخته شده هستند یکی از استان های مطرح کشور بوده و هست و حرف های زیادی در این بخش برای گفتن دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار هنرمند در بخش هنرهای تجسمی در البرز مشغول فعالیت هستند اظهار داشت: با وجود این تعداد هنرمند زیر ساخت های کنونی به هیچ عنوان جوابگو نیست و سبب شده تا هنرمندان برای به نمایش گذاشتن و فروش آثار خود به استان های دیگر مانند تهران در تردد باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عطابکی با بیان اینکه البرز از کمبود گالری های استاندارد به شدت رنج می برد گفت: سال ها بود که پیگیر این موضوع بودیم و حدود ۶ سال پیش در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گالری احداث و در سال ۹۷ پس از رایزنی با مدیر کل وقت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انجمن در این گالری مستقر شد.

وی اضافه کرد: این گالری تا حدودی از استانداردهای لازم برخوردار و قابلیت نمایش آثار حجمی را داشت و موجب شده بود که طی  ۲ سال گذشته بسیاری از رویدادها را با هدف ارتقای انگیزه در هنرمندان در این مجموعه برگزار کنیم.

عطابکی تصریح کرد: اما از حدود یک سال پیش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی طی نامه ای به ما اعلام کرد که گالری را به این دلیل که قرار است تبدیل به تالار گفت و گو شود باید تخلیه کرده و این موضوع موجب تعجب و البته ناامیدی هنرمندان هنرهای تجسمی استان شد.

مدیر عامل انجمن هنرهای تجسمی استان البرز ادامه داد: چرا که با نداشتن یک گالری استاندارد دیگر یک هنرمند که باید اثرهای خود را با هدف کامل شدن روند فعالیت خود به نمایش بگذارد دیگر مکانی برای این کار ندارد و در واقع سبب شد تا استان به خوابگاه هنرمندان تبدیل شده و مرکز فعالیت ها و ارائه آثارشان به تهران منتقل شود.

عطابکی ادامه داد: همچنین در آن زمان این وعده به ما داده شد که در هنرستان هنرهای زیبای پسران یک گالری در اختیار انجمن قرار داده شود اما این وعده نیز عملی نشد.

وی به رویکرد سرپرست جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز اشاره کرد و گفت: در نخستین نشستی که با سرپرست جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان داشتیم مشکلات این انجمن از جمله نبود گالری و موزه هنرهای معاصر که از دیگر مطالبات هنرمندان حوزه تجسمی بوده و سال ها برای روی دادن این اتفاق اراده ای نبوده است، مطرح شد.

عطابکی تاکید کرد: در همین زمینه سرپرست جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تامین گالری فضایی را پیشنهاد دادند و همچنین نامه ای به شهرداری زده و در آن دغدغه های هنرمندان تجسمی را بیان کردند.

وی ادامه داد: در این نامه از شهردار درخواست شد تا تدابیری برای راه اندازی موزه هنرهای معاصر در کرج اندیشیده و ۲ گالری در فضاهای عمومی شهر مانند پارک ها احداث تا هنرمندان بتوانند هنرهای تجسمی خود را در معرض دید عموم قرار بدهند.

مدیر عامل انجمن هنرهای تجسمی استان البرز تاکید کرد: زمانی که موضوع نامه را به هنرمندان و اعضای انجمن درمیان گذاشتیم موجی از خوشحالی ایجاد و موجب امیدواری هنرمندان ما شده است چرا که دیگر می توانند در استان خودشان فعالیت و دیگر مجبور نیستند برای ارائه و فروش آثار خود به دیگر استان ها در تردد باشند.

برچسب‌ها البرز موزه هنرهای معاصر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز موزه هنرهای معاصر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز البرز موزه هنرهای معاصر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرهای تجسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۵۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر عامل بانک سینا برکنار شد

به گزارش صدای ایران،روابط‌عمومی بانک سینا، هیئت‌مدیره بانک سینا روز جاری ضمن تشکر از زحمات غلامرضا فتحعلی، مدیرعامل قبلی بانک سینا، علی ابدالی را به عنوان سرپرست جدید این بانک انتخاب کرد.

علی ابدالی دارای دکترای مدیریت دولتی از دانشگاه تهران و از مدیران شناخته‌شده نظام بانکی است که علاوه بر مدیرعاملی و عضویت در هیئت‌مدیره بانک قوامین، از سال ۷۸ در بخش‌های مختلف نظام بانکی از جمله سازمان و روش‌ها، تحقیق و توسعه، فناوری، طرحوبرنامه، بازاریابی و کسب‌وکار، بانکداری شرکتی و بانکداری خرد در بانک‌های رفاه، قوامین و سپه حضور داشته است.

تدوین سه کتاب در حوزه بانکی، مالی، نگارش بیش از۵۰ مقاله تخصصی علمی-پژوهشی درحوزه بانکی و بانکداری و تدریس در دانشگاه ازجمله سوابق علمی وی محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • سقوط تراتسفورماتور در منطقه پردیس اهواز
  • از افتتاح هفته گرافیک و بینال ونیز تا روز ملی خلیج فارس پای آزادی
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • دیدار مردمی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • کاشت بیش از ۳ هزار درختچه در بلوار آیت الله خامنه‌ای قزوین
  • همکاری هنرمندان ایران و فرانسه برای مسابقه عکاسی درباره آب
  • انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط»
  • برگزاری آزمون مهارت سنجی گلیم بافی در البرز
  • مدیر عامل بانک سینا برکنار شد
  • علی ابدالی مدیر عامل بانک سینا شد