Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@23:08:19 GMT

نمادهای مرتبط با «شهر ملی نمد» در شهرکرد تقویت شود

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۳۳۶۴

نمادهای مرتبط با «شهر ملی نمد» در شهرکرد تقویت شود

به گزارش خبرگزاری مهر، ویدا توحدی شامگاه یکشنبه در نشست با شهردار و اعضای شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: با توجه به نام‌گذاری شهرکرد به‌عنوان «شهر ملی نمد» در سال ۱۳۹۷، باید برای تحقق اهداف این نام‌گذاری تلاش و در این راستا از توان افراد مؤثر، صاحب نظر و معتمد بهره‌گیری شود.

وی عنوان کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف هستند برای تحقق اهداف مرتبط با شهرها و روستاهای ثبت ملی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توحدی تحقق اهداف مرتبط با شهرها و روستاهای ثبت ملی را لازمه ثبت جهانی آن‌ها اعلام و تصریح کرد: برای تحقق این اهداف افزایش تعداد کارگاه‌ها، رشد کیفیت تولیدات، راه‌اندازی مراکز آموزشی، تعریف واحدهای درسی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در دانشگاه‌ها و انجام تحقیق و پژوهش مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل دفتر آموزش و ترویج صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در خصوص «شهرکرد شهر ملی نمد» گفت: استفاده از طرح‌های اصیل، راه‌اندازی مراکز معرفی مانند موزه و گالری، ساخت المان‌های شهری و ساخت و نصب تابلو معرفی مرکز چهارمحال و بختیاری به‌عنوان «شهر ملی نمد» با همکاری مجموعه مدیریت شهری در دستور کار قرار گیرد.

وی مطرح کرد: سایر شهرها و روستاهای دارای ظرفیت ثبت ملی و جهانی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری شناسایی شود.

توحدی گفت: کاربردی و مصرفی شدن کالاهای صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به تقویت و تشویق تولیدکنندگان این حوزه کمک می‌کند.

کد خبر 5440752

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت میراث فرهنگی نمدمالی شهرکرد شورای شهر آلمان بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه گرگان آمار کرونا سفر استانی خطبه های نماز جمعه درختکاری شیوع کرونا مشهد گرد و غبار گردشگری عکس استانها خراسان رضوی صنایع دستی و هنرهای سنتی شهر ملی نمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۳۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود

بزرگمهر مسئول برگزاری نمایشگاه گفت: در  نمایشگاه ۲۰۰ اثر از ۵۵ دانش آموز در زمینه‌های بافت گلیم و جاجیم، نقاشی و زیورآلات به تماشا گذاشته شده است.

این نمایشگاه تا ۱۱ اردیبهشت ماه از ساعت ۸ تا ۱۲ و ۱۷ تا ۲۰ برای بازدید عموم دایر است. 

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • هدف دولت سیزدهم تقویت گردشگری در استان‌های غربی است
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود
  • فرش دستباف هنر مادر است
  • حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل