Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@06:40:59 GMT

ایلام، قطب اربعین کشور/ مسیر راه آهن از مهران عبور کند

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۵۱۹۰

ایلام، قطب اربعین کشور/ مسیر راه آهن از مهران عبور کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، صبح امروز بهرام‌نیا استاندار ایلام در جلسه ستاد ویژه اربعین استان ایلام که با حضور وزیر کشور برگزار شد گفت: استان ایلام به عنوان قطب اربعین کشور شناخته میشود. 

وی افزود: مردم در سال پیشرو به یک تجدید خاطر و روحیه نیاز دارند بنابراین با سیل عظیم مردم مواجه هستیم. 

استاندار ایلام گفت: باید بدون فوت وقت پیش بینی‌های لازم اتخاذ شود و در راستای رضایتمندی مردم قدم برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار امام جمعه ایلام نیز در این جلسه گفت: ما خادمان امام حسین و سربازان امام زمان هستیم و موظفیم شرایط را برای زائران به درستی مهیا کنیم. 

وی افزود: بایستی مسیر راه آهن از مهران عبور کند، موکب و امکانات لازم مهیا شود و انفالی که دراختیار متناسب شده با شاهراه باشد. 

امام جمعه ایلام گفت: ما توفیق میزبانی زائران امام رضا(ع) را هم داریم بنابراین باید کاروانسراهای مناسبی را احداث کنیم. 

وی ادامه داد: از مهران تا امام رضا مقدمات اسکان و رفاهیات مهیا شود. 

امام جمعه افزود: باید تقسیم کار شود، یکسری امکانات حاکمیتی داریم د یکسری بودجه اضافه داریم که باید خیرین و مردم پای کار بیاییند و به نوعی خدماتی را ارائه دهند. 

وی با بیان اینکه برای نیمه شعبان امسال هم زائر داریم بنابراین باید متناسب با توافق با طرف مقابل تمامی اقدامات و امکانات مهیا باشد گفت: بودجه فرهنگی اربعین فراموش شده است و باید ارتباطات برقرار شود. 

منبع: فارس

کلیدواژه: ستاد اربعین مرز مهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۵۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای عبور آزادراه قائمشهر ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در خصوص مطلب درج شده در یک سایت با عنوان «عبور آزادراه از قلب تاریخ مازندران» گفت: مطالعات احداث پروژه آزادراه قائم شهر - ساری در سال ۱۳۹۲ آغاز شد و در ه‍مان زمان شرکت توسعه آزادراه‌های کشور مسیر پیشنهادی را از اداره‌کل میراث‌فرهنگی وقت استعلام کرد.   حسین ایزدی افزود: با بررسی پیمایشی از مسیر پیشنهادی مشخص شد چند اثر تاریخی در مسیر آزادراه مذکور قرار دارد بنابراین با بررسی و اعلام نظر کارشناسان مسیر آزاد راه تغییر داده شد و علاوه بر آن شرکت توسعه آزاد راه‌های کشور متعهد شد چنانچه در حین انجام کار به گورستان تاریخی و یا آثاری دیگر برخورد کند کار متوقف و اداره‌کل میراث‌فرهنگی را در جریان قرار دهد.   او با اشاره به سرکشی و بازدید کارشناسان و یگان حفاظت از اجرای پروژه آزادراه، گفت: اطلاعات ارایه شده در مستند منظر ناشناخته و مغفول باستان‌شناسی قائم‌شهر از نواقص علمی برخوردار است و غیر کارشناسی و مردود است.   مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران افزود: تپه گردکوه جمنان قائم شهر تا روستای واسکس در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و تحت حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرار دارد و هرگونه تخریب و دخل و تصرف در آثار ملی برخورد قانونی شده و متخلفان به مراجع قانونی معرفی خواهند شد.

آزادراه قائم شهر - ساری با بیش از ۴۴ کیلومتر طول و ۳۶ متر عرض از قائم شهر شروع می‌شود و با عبور از زمین‌های کشاورزی روستا‌های این شهرستان پس از گذر از ساری به سورک در شهرستان میاندرود امتداد می‌یابد.

دیگر خبرها

  • تاکیدامام جمعه خوی براهتمام اعضای شوراهابه توزیع عادلانه امکانات
  • توزیع عادلانه امکانات مدنظر اعضای شوراها باشد
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • ایلام استانی راهبردی در کشور شناخته می شود
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین