Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید علی زمزم روز دوشنبه به رسانه‌ها بیان کرد: این هم‌نویسی عصر امروز در محل انجمن خوشنویسان بیرجند واقع در خیابان مطهری برگزار می‌شود.

وی به حضور ۱۰ نفر از اساتید خوشنویسی خراسان جنوبی در این برنامه اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه هم‌نویسی از جمله برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در راستای بزرگداشت حکیم نظامی، شاعر پارسی‌گوی قرن ششم همزمان با سراسر کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم گفت: با هدف نکوداشت حکیم نظامی شاعر نامدار ایرانی، پویش ملی نظامی‌خوانی در فضای مجازی برگزار می‌شود.

محمود رمضانی عنوان کرد: به منظور بزرگداشت حکیم نظامی شاعر و داستان‌سرای نامدار ایرانی و با هدف معرفی آثار و سروده‌های حکیم نظامی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای تولید محتوا، پویش مردمی نظامی‌خوانی تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه «نظامی‌خوانی در فضای مجازی» و «معرفی شخصیت حکیم نظامی در فضای مجازی» از جمله موضوعات این پویش است ادامه داد: علاقمندان می‌توانند از خوانش آثار حکیم نظامی توسط خود ویدیویی را ضبط کنند یا پادکستی تهیه کرده و از طریق مراجعه به سامانه پلتزار به نشانی اینترنتی https://platzaar.ir در این پویش شرکت کنند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که شرکت‌کنندگان تا ۲۱ اسفند برای ارسال آثار مهلت دارند گفت: رعایت قوانین، اصول و ارزش‌های فرهنگی کشور و ارسال صوت و ویدئو با اولویت استفاده در شبکه‌های اجتماعی از جمله شرایط تعیین شده برای ارسال آثار است.

وی اظهار داشت: ۵۰ جایزه نقدی یک میلیون تومانی به همراه یکی از کتب نفیس حکیم نظامی به ۵۰ برگزیده این پوش اعطا می‌شود.

۲۱ اسفند ماه در تقویم رسمی کشور به نام روز بزرگداشت حکیم نظامی شاعر قرن ششم هجری ثبت شده و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اسفند امسال برای تاکید بیشتر بر ایرانی و پارسی‌سرا بودن این شاعر بزرگ به جای اختصاص یک روز، یک هفته در قالب بزرگداشتی به معرفی این شاعر بزرگ می‌پردازد.

همزمان با هفته بزرگداشت حکیم نظامی علاوه بر تهران، در برخی استان‌ها از جمله خراسان جنوبی نیز برنامه‌های متنوعی در راستای پاسداشت و معرفی ابعاد شخصیتی، ادبی و شعر این شاعر ایرانی برگزار می‌شود.

اثر معروف نظامی، خمسه یا پنج گنج است که در قلمرو داستان‌های غنایی امتیاز بسیار دارد و او را باید پیشوای این‌ گونه شعر در ادب فارسی دانست. خمسه یا پنج گنج نظامی شامل پنج مثنوی مخزن‌الاسرار، لیلی و مجنون، خسرو و شیرین، هفت‌پیکر و اسکندرنامه است.

آرامگاه نظامی گنجوی در حاشیه غربی شهر گنجه قرار دارد و این شاعر پارسی‌گو بر شاعران پس از خود نیز تاثیرگذار بوده است.

برچسب‌ها نظامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز بزرگداشت نظامی گنجوی خراسان جنوبی خوشنویسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نظامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نظامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خوشنویسی فرهنگ و ارشاد اسلامی بزرگداشت حکیم نظامی خراسان جنوبی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۵۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از مشاهیر، موجب اعتلای فرهنگی و هنری می شود

 علی اصغر دریایی  در مراسم بزرگداشت امیرنظام گروسی امیرِ خوشنویس فرهنگ و هنر در شهر بیجار گفت: مردم قدرشناس کردستان، احترام خاصی برای مشاهیر و نامداران عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری قائلند که جزو میراث گذشتگان این سرزمین محسوب می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان  افزود: تجلیل و قدردانی از خدمات و آثار این مشاهیر، موجبات اعتلای فرهنگی و هنری را فراهم می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه آشنایی با مشاهیر و معارف فرهنگ و هنر سهمی ارزنده در هویت بخشی جامعه ایفا می‌کند،بیان کرد: برگزاری بزرگداشت امیرنظام گروسی از مشاهیر و نامداران بزرگ در همین راستا است.

دریایی ضمن اشاره به شخصیت و هویت ماندگار امیرنظام گروسی گفت: این شخصیت برجسته با وجود سفر به اروپا، هیچ وقت مجذوب ظواهر این فرهنگ نشد و در بازگشت به ترویج فرهنگ زیبای ایرانی و ایجاد خط تحریر ایران پرداخت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به بارش برنامه‌های فرهنگی و هنری در سال گذشته خاطرنشان کرد: از جمله خصیصه‌های برنامه‌ها و رویداد‌های سال گذشته تمرکززدایی و عدم نگاه کاریکاتوری به عرصه فرهنگ و هنر بوده است.

وی بیان داشت: برگزاری همایش مستوره اردلان و بزرگداشت سارو بیرو بانه‌ای و ملاعبدالله باشماقی در شهرستان دهگلان از دیگر بزرگداشت‌های امسال است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ: فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود
  • فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود
  • تجلیل از مشاهیر، موجب اعتلای فرهنگی و هنری می شود
  • نفرات برتر جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار معرفی شدند
  • صدور هشدار نارنجی /بارش‌های رگباری خراسان شمالی را فرا می‌گیرد
  • اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد
  • نهضت ترجمه اشعار فارسی به عربی در خوزستان
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی مشق همدلی در قم
  • نظامی گنجوی شاعر شهیر تفرشی
  • دستاوردهای علمی مرهون تلاش معلمان و اساتید دانشگاه است