Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار همدان از طراحی و تصویب مسیر جایگزین بازار آهن فروشان خبر داد و گفت: بزرگترین مانع ثبت جهانی هگمتانه ورود سواره به عرصه آن است که اگر اصلاح شود مهمترین قدم برای ثبت جهانی برداشته می‌شود.

فزراد تیموری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه استاندار همدان با عزمی جزم پیگیر ثبت جهانی هگمتانه است، اظهار کرد: جلسات متعددی در این رابطه برگزار شده و آخرین جلسه با حضور معاون وزیر میراث فرهنگی بود که در آن جلسه بحث موانع ثبت مطرح و مقرر شد اگر موانع رفع شوند برای ثبت جهانی مشکل خاصی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کمیته پیگیری ثبت جهانی هگمتانه در استانداری همدان تشکیل شده و جلسات مستمری برگزار می‌شود، افزود: خوشبختانه به نتایج بسیار خوبی در این زمینه رسیده‌ایم.

تیموری تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین موانع ثبت جهانی هگمتانه بحث ورود سواره به عرصه هگمتانه و مسیری است که برای بازار آهن فروشان ایجاد شده است که با پیگیری‌های انجام شده مسیر جایگزین طراحی و در کمیسیون ماده ۵ شهر همدان با ریاست استاندار به تصویب رسید.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه این طرح در شورای ترافیک شهرستان همدان و استان نیز مصوب شده است، مطرح کرد:  نقشه‌های این مسیر هفته گذشته مصوب شد و پیگیر اجرای آن هستیم که اگر اجرایی شود یک قدم بزرگ برای ثبت جهانی هگمتانه برداشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پس از ایجاد معبر، آسفالت نیز از عرصه هگمتانه حذف می شود، عنوان کرد: یکی دیگر از موانع ثبت جهانی، ساماندهی سیما و منظر جداره‌ها است که قرار شد با مشارکت شهرداری و میراث فرهنگی طرح ساماندهی سیما و منظر و نما و جداره خیابان اکباتان، میدان امام(ره) و خیابان بوعلی تهیه شود که این کار در حال انجام است و سپس در کمیته پیگیری مطرح می‌شود و امیدواریم با مشارکت خوب مردم ساماندهی خیابان‌ها عملی شود.

تیموری اضافه کرد: مورد دیگری که وجود دارد در رابطه با تاسیسات برقی و کابل‌های مخابرات روی جداره‌ها است که در این رابطه جلسه‌ای با ادارات برق و مخابرات برگزار و مقرر شد نقشه ساماندهی سیم و کابل‌های جداره بازار همدان و خیابان‌های بوعلی و اکباتان را ارائه دهند تا کار اجرایی انجام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری ثبت جهانی هگمتانه ثبت جهانی هگمتانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۶۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت طلا و سکه در شروع نخستین روز هفته با روند کاهشی بازگشایی شد.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، روند قیمت در بازار طلا با کاهش چشمگیر قیمت دلار همراه شد و افت میلیونی قیمت‌ها را برای بازار فلز زرد به دنبال داشت.

روز شنبه افت قیمت دلار به همراه کاهش محدود اونس جهانی طلا، بازار طلا و سکه را یکدست نزولی کرد. این کاهش قیمت، مثقال طلا را بعد از گذشت بیش از یک ماه به کانال ۱۴ میلیونی برگرداند.

فعالان بازار طلا با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی در دو روز آینده، انتظار تغییر قیمتی خاصی در طلای جهانی ندارند، اما معتقدند اگر مدیریت بانک مرکزی در بازار ارز ادامه پیدا کند، باید منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار طلا، سکه و ارز باشیم.

قیمت نقره همپای طلا ارزان شد

گفتنی است اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۳۳۸ دلاری در حال معامله است. اونس جهانی نقره نیز روی قیمت ۲۷ دلار و ۲۲ سنت ایستاده است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ با رقم ۵۴ هزار و ۱۲۰ تومان معامله می‌شود و کاهش هزار و ۵۹۰ تومانی پیدا کرده است.

سکه بهار ۳۸ میلیونی شد

قیمت سکه امامی روز شنبه ۸ اردیبهشت بیشترین کاهش قیمت در قطعات سکه را داشت. این قطعه با کاهش یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی، به کانال ۴۱ میلیونی برگشت و روی رقم ۴۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی بسته شد. سکه‌ بهار با افت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی در کف کانال ۳۸ میلیونی معامله شد.

گفتنی است قیمت نیم‌سکه با کاهش ۶۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی معامله و قیمت ربع‌سکه با افت ۷۰۰ هزار تومانی روی رقم ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی بسته شد. قیمت سکه گرمی روز شنبه ۴۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد و با قیمت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه با افت قیمت همراه شد

قیمت طلا در اولین روز معاملاتی هفته کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۳۷۸ هزار تومان کاهش داشت و یک کانال عقب‌نشینی کرد و با قیمت ۱۴ میلیون و ۸۹۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۸۵ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۴۳۸ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز روی رقم سه میلیون و ۳۹۲ هزار تومان ایستاد.

حباب سکه روز شنبه در تمام قطعات کاهش پیدا کرد. حباب سکه امامی ۵۴۵ هزار تومان، سکه بهار ۴۷۲ هزار تومان،‌ نیم‌سکه ۲۲۳ هزار تومان، ربع‌سکه ۵۱۲ هزار تومان و سکه گرمی ۳۰۸ هزار تومان کاهش داشت.

۲۲۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900315

دیگر خبرها

  • نظم جایگزین چین و آن چه آمریکا باید از آن بیاموزد
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • چالوس سه روز بسته شد؛ مسافران از مسیر جایگزین استفاده کنند
  • پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان بهارستان
  • احتمال ریزش سنگ ریزه در جاده گنجنامه-تویسرکان
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • محور فرعی و کوهستانی گنجنامه- تویسرکان بازگشایی شد
  • کاهش قیمت‌ها در بازار طلا طی هفته اخیر