Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@02:37:02 GMT

مدیریت قیمتها دستور کار مسئولان ارشد استان گیلان

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۶۰۶۴

مدیریت قیمتها دستور کار مسئولان ارشد استان گیلان

به گزارش ایرنا، گرانی‌ها و تورم موجود در جامعه طی چند سال اخیر باعث مشکلات فراوانی در جامعه شد و بخصوص به قشر آسیب‌پذیر جامعه لطمات زیادی را وارد کرد و به قول معروف، با افزایش چندین برابری قیمتها به خصوص مایحتاج عمومی، سفره مردم در چند سال اخیر کوچکتر شد.

اما پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم کنترل قیمت ها و جلوگیری از برخی سوء استفاده ها در دستور کار دولت مردان قرار گرفت و همانطور که بارها و بارها از مسئولان ارشد دولت اعلام شد، سفره و معیشت مردم خط قرمز همه مدیران، ناظرات و همچنین کسبه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

گرچه روند افزایش قیمتها سیر نزولی یافته اما همچنان مردم از قیمتهای موجود گله‌مندند که این امر باعث شد تا مسئولان ارشد استان گیلان نسبت به این امر واکنش نشان داده و خواهان طرح ضربتی دولت در کاهش قیمتها شده‌اند.

طرح ضربتی آزادسازی سواحل در کاهش قیمتها انجام شود

در این راستا نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت بارها به گرانی‌های موجود و افزایش قیمت اجناس در بازار اشاره و خاوستار کنترل و کاهش قیمتها شده تا روند نزولی تورم بش از پیش نمایان شود.

آیت الله رسول فلاحتی چندی پیش در خطبه نماز جمعه به طرح ضربتی دولت در آزادسازی سواحل دریا اشاره کرد و از دولت خواست تا چنین طرحی ، در اقتصاد و ثبات قیمتها انجام شود تا دغدغه مردم به خصوص قشر آسیب‌پذیر کاهش یابد.

نماینده ولی فقیه در گیلان آزادسازی سواحل را ناشی از اقتدار و اراده دولت و همچنین هم افزایی قوای سه گانه دانست که نیازمند تسری به بخش های مختلف از جمله کنترل قیمت ها است.

فضا برای سودجویان و اخلال گران اقتصادی تنگ شود

استاندار گیلان نیز همواره به مبارزه با گرانی و افزایش قیمتها اشاره کرد و خواستار برخورد قاطع با اخلال گران و سودجویان اقتصادی شد تا امنیت مصرف ، تولید و توزیع فراهم و ایجاد شود.

اسدالله عباسی با تصریح اینکه هرگونه افزایش قیمت کالا باید با مجوز ستاد تنظیم بازار باشد، گفت: به گونه‌ای برنامه‌ریزی و نظارت شود که فضا برای سودجویان و اخلال‌گران تنگ شود و گسترش فعالیت‌های ستاد تنظیم بازار موجب فراهم آمدن رفاه در جامعه خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه یکی از شعارهای دولت سیزدهم توجه به زندگی مردم است، توزیع عادلانه ثروت و نیز فرایند صحیح توزیع کالاهای مورد نیاز مردم را در این راستا ذکر کرد.

وی هم افزایی و هم پوشانی دستگاه‌ها در امر تنظیم بازار را دارای اهمیت خواند و گفت: مردم باید مایحتاج روزانه خود را با آسودگی تهیه کنند و زنجیره ارزش به گونه ای باشد که رضایت مردم فراهم آید.

استاندار گیلان همچنین با تاکید به دستگاه‌های عضو ستاد تنظیم بازار برای انجام هماهنگ وظایف محوله، نابسامان بودن قیمت یا کمبود کالاهای مورد نیاز مردم را امری پذیرفتنی ندانست و گفت: بایستی بر زنجیره تولید و عرضه اجناس، نظارتی دقیق شود.

اسدالله عباسی با اشاره به گلایه‌های مردم از بی سامانی قیمت کالاها در بازار، این گلایه ها را به حق دانست و گفت: انتظار دارم مسئولان در این بخش، کارنامه قابل قبولی داشته باشند تا آسیبی متوجه مردم نباشد و هر روز شاهد بی سامانی قیمت ها یا کمبود کالاها نباشیم.

استاندار گیلان تقویت ظرفیت تولید را مورد تاکید قرار داد و افزود: هرگونه التهاب در بازار، گرانی یا کمبود اقلام مورد نیاز مردم، خط قرمز ستاد تنظیم بازار است.

برای کنترل قیمتها ساختار نظارتی باید تغییر یابد

حال دستگاه قضا نیز به کارزار مدیریت قیمت ها پیوسته و خود را وارد این صحنه کرده است تا بتواند با ابزارهای حقوقی و قضایی به کمک دولت برای مدیریت بازار ورود کند. رئیس کل دادگستری استان گیلان در دوازدهمین نشست شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان با اشاره به لزوم نظارت بر بازار در روزهای پایانی سال اظهار داشت: مردم از گران فروشی و قیمت بالای اجناس رنج برده و خواستار تغییر ساختار نظارت‌ها هستند.

حجت الاسلام حمزه خلیلی افزود: نظارت ها باید علمی و دقیق و از مبدا تا مرحله توزیع کالا را در برگیرد که در این زمینه باید ساختارها اصلاح شود تا با نظارت های شدید و قاطع در مرحله توزیع کالا، گروه‌های فشار اقتصادی نتوانند به راحتی تخلف کرده و با افزایش قیمتها، موجب تشنج بازار شوند.

با توجه به واکنش مسئولان ارشد استان گیلان نسبت به کنترل قیمتها و همچنین با ورود دستگاه قضای این استان ، مردم گیلان امیدوارند که به زودی بیش از پیش شاهد ثبات قیمتها در بازار شوند و با ابتکارات دولت سیزدهم، قیمت اجناس کاهش یابد.

از سوی دیگر با توجه به موفقیت دولت در آزادسازی سواحل در طرح ۲۰ روزه، هم اینک مردم انتظار دارند که چنین طرحی در کنترل قیمتها و کاهش تورم انجام شود تا با فرا رسیدن بهار و سال نو ، نه تنها شاهد گرانی اجناس نباشند، بلکه شاهد کاهش قیمتها در بازار باشند.

برچسب‌ها رشت دادگستری گیلان قوه قضاییه گرانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت دادگستری گیلان رشت دادگستری گیلان قوه قضاییه گرانی ستاد تنظیم بازار آزادسازی سواحل مسئولان ارشد کاهش قیمتها افزایش قیمت استان گیلان کنترل قیمت قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۶۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت‌ها در بازار طلا طی هفته اخیر

امتداد-  کارشناس و فعال بازار طلا با اشاره به افت قابل توجه قیمت طلا و انواع سکه به دلیل کاهش قیمت طلای جهانی و کاهش نرخ ارز در هفته اخیر گفت: تداوم حراج‌ها و همچنین عرضه سکه‌های حراج شده به بازار باعث کاهش حباب سکه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، محمد کشتی آرای در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: قیمت طلا سکه و ارز در هفته که گذشت سیر نزولی پیدا کرد.

وی گفت: برخلاف هفته قبل که به بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی بالاترین سطح خود رسیده بود، از روز شنبه سیر نزولی قیمت‌ها با توجه به ثباتی که هم در مسائل سیاسی و اقتصادی جهانی پیش آمد و هم در بازار داخلی باعث شد قیمت‌ها سیر نزولی پیدا کند.

کارشناس بازار طلا گفت: قیمت اونس جهانی به بالاترین رقم خود یعنی بالای ۲۴۰۰ دلار رسیده بود اما این هفته با ۷۰ دلار کاهش در آخرین معاملات به ۲۳۲۴ دلار رسید.

کشتی آرای اظهار داشت: قیمت طلا و سکه هم با توجه به کاهش ۷۰ دلاری اونس جهانی و کاهش ۲۵۰۰ تومانی نرخ ارز، با کاهش همراه شد به طوری که در این هفته سکه طرح قدیم با یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی دیروز در آخرین معاملات ۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد.

وی افزود: قیمت سکه طرح جدید با یک میلیون و ۱۳۵۰ هزار تومان کاهش دیروز در آخرین معاملات ۴۲ میلیون تومان معامله شد.

فعال بازار طلا ادامه داد: نیم سکه این هفته با یک میلیون تومان کاهش ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ربع سکه با ۹۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی دیروز به ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید. سکه یک گرمی هم با ۳۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی دیروز در آخرین معاملات ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان داد و ستد شد.

کشتی آرای گفت: طبیعتاً با کاهش ۷۰ دلاری انس جهانی و کاهش قیمت ارز قیمت طلای آب شده هم کاهش یافت. قیمت هر مثقال طلای آب شده طی هفته اخیر با ۸۷۰ هزار تومان کاهش به ۱۵ میلیون و ۲۸۵ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار هم با ۲۰۰ هزار تومان کاهش به ۳ میلیون و ۵۲۸ هزار تومان رسید.

فعال بازار طلا تصریح کرد: البته حباب سکه برخلاف روند نزولی قیمت طلا و سکه با کمی افزایش همراه شد علت آن هم ین بود که سکه‌هایی که بانک مرکزی حراج کرد و تا پیش از این باعث کاهش حباب شده بود، تحویل داده نشد. تحویل نشدن سکه‌های حراج شده باعث افزایش ۶۰۰ هزار تومانی حباب سکه شد و به ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

وی همچنین گفت: در مجموع در هفته گذشته با توجه به کاهش هیجانات و التهابات کاذب بازار قیمت‌ها کاهش پیدا کرد و باعث شد معاملات واقعی باشد و می‌توان گفت که داد و ستدها روال عادی خود را پیش گرفت و دیگر شاهد قیمت‌های کاذب و هیجانی نبودیم.

کارشناس بازار طلا اظهار داشت: پیش بینی می‌شود در دو روز آینده با توجه به اینکه امروز جمعه آخرین روز کاری بازارهای جهانی است قیمت‌ها در بازار داخلی در همین محدوده باقی بماند.

کشتی آرای درباره تاثیر حراج‌های سکه بانک مرکزی و عرضه این سکه‌ها در کاهش حباب سکه گفت: از روزی که حراج سکه‌های بانک مرکزی شروع شد حباب سکه کاهش یافت. اما بعد از نوروز با توجه به بودن تقاضا برای خرید سکه و وارد نشدن این سکه‌ها به بازار، باعث رشد حباب سکه شد. اما تداوم حراج‌ها و همچنین عرضه سکه‌های حراج شده به بازار باعث کاهش حباب سکه خواهد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • پرونده داغ چای روی میز مسئولان گیلان
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • قیمت سکه در سراشیبی سقوط
  • ریال عربستان در بازار آزاد ۱۶۵۶۰ تومان
  • کاهش قیمت‌ها در بازار طلا طی هفته اخیر
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!
  • «پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • صنعت خودرو، قربانی زیاده خواهی مسئولان و دلالان