Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-29@01:02:53 GMT

فلفل قرمز هندی گران شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۶۰۷۷

قیمت فلفل قرمز با کاهش یک پنجمی تولید در هند، افزایش پیدا کرده است.

تولید هند در پی هجوم آفت و بارندگی غیرفصلی در ایالت‌های جنوبی تولیدکننده این محصول کاهش پیدا کرده و باعث شده است قیمتها در مدت چهار ماه به میزان ۸۰ درصد افزایش پیدا کرده و به رکورد بالایی صعود کنند. قیمتها احتمالا تا پایان امسال بالا می‌مانند و خریداران خارجی را مجبور می‌کند پول بیشتری پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دی کانونگو، معامله‌گر در ایالت آندراپرادش که بزرگترین ایالت تولیدکننده فلفل قرمز است، اظهار کرد: حمله آفت گسترده بود. در بعضی از مناطق کشاورزان مجبور شدند در دوره گل‌دهی، گیاهان را ریشه‌کن کنند. در نتیجه کشاورزان نگران هستند که تولیدشان حداقل ۲۰ درصد کاهش پیدا کند.

هند بزرگترین صادرکننده فلز قرمز در جهان است و ۵۷۸ هزار و ۸۰۰ تن در سال ۲۰۲۱ صادر کرد که حدود هشت درصد در مقایسه با سال ۲۰۲۰ افزایش داشت. بنگلادش، چین، اندونزی، مالزی، نپال، سریلانکا، تایلند و آمریکا مقصد عمده صادرات فلفل قرمز هند به ارزش ۱.۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ بودند.

آلپاتا سرینیواس رائو، معامله‌گر مقیم گونتور گفت: کشاورزان برداشت محصولشان را کامل کرده‌اند اما در عرضه محصول به بازار به کندی عمل می کنند. کشاورزان می دانند عرضه محدود است و انتظار دارند قیمتها افزایش بیشتری پیدا کنند بنابراین فروش را به تاخیر می‌اندازند.

قیمت عمده فروشی بازار گونتور که بزرگترین بازار معاملات نقدی هند است، به ۱۸ هزار روپیه (۲۳۴ دلار) به ازای هر ۱۰۰ کیلوگرم در مقایسه با قیمت حدود ۱۰ هزار روپیه در نوامبر، افزایش پیدا کرده است.

به گفته یک صادرکننده در گونتور، شرکتهای ادویه هندی که نگران عرضه هستند، مشغول خرید گسترده طی چند ماه گذشته بوده‌اند و این موضوع هم به افزایش قیمتها کمک کرده است. اما تقاضای صادرات، روند قیمت در ماههای آینده را مشخص خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، معامله‌گران گفتند: تولید فلفل قرمز در پاکستان هم به دلیل شرایط اقلیمی متغیر کاهش پیدا کرده است.

/ایسنا

برچسب ها: فلفل قرمز ، فلفل هندی ، افزایش قیمت لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Qty

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: فلفل قرمز فلفل هندی افزایش قیمت فلفل قرمز پیدا کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۶۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟

امتداد - یک کارشناس اقتصادی گفت: بازار آزاد می‌خواهد نرخ ارز مرکز مبادله را به سمت خودش بکشاند اما وقتی موفق نمی‌شود، کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، آلبرت بغزیان به ایسنا افزود: کاری که بانک مرکزی به‌درستی انجام می دهد، این است که با افزایش نرخ ارز در بازار غیر رسمی، نرخ مرکز مبادله تغییر خاصی نمی کند؛ این نشان می‌دهد که بانک مرکزی بازیچه قرار نگرفته و وارد بازی بازارسازها نشده است.

او درباره تاثیر حراج سکه در کنترل قیمت‌ها بیان کرد: اگر هدف بانک مرکزی کاهش قیمت سکه بوده، باید توجه داشت که این کار یک مسکن موقت است برای تاثیر در قیمت؛ لذا این امر باید به‌طور مرتب انجام شود یا اینکه به تعدادی سکه عرضه شود که دیگر بازار اشباع شده باشد.

البته همه این‌ها منوط به این است که نرخ ارز هم ثابت باشد.

این کارشناس اقتصادی اظهار کرد: قبلا برگزاری حراج‌ سکه برای این بود که طلا به سازندگان عرضه شود و آنها بتوانند زیورآلات تولید کنند، در مقایسه با زمانی که نفت فروخته می‌شد و بانک مرکزی طلا و دلار تحویل می‌گرفت و به بانک کارگشایی می‌داد که به سازندگان و تولیدکنندگان زیورآلات عرضه کند؛ این کار در میان‌مدت نمی‌تواند اثری داشته باشد که قیمت‌ها را بشکند و کسانی که سکه خریدند هم به امید سوداگری هستند یا اینکه دنبال حفظ ارزش پولشان هستند.

اختلاف بین ارز دولتی و غیر رسمی

بغزیان خاطرنشان کرد: تا زمانی که سوداگری است و بین ارز دولتی و غیر رسمی اختلاف وجود دارد، نباید انتظار داشته باشیم که ثبات اقتصادی ایجاد شود و طلا و دلار برای خرید واقعی باشند نه برای استفاده از فرصت‌ها و سوداگری؛ زیرا اختلاف ارز دولتی با بازار غیر رسمی جذاب است و با عرضه محدود هم نمی‌توان نرخ را شکست بلکه می توان در کوتاه مدت بر بازار اثر گذاشت و این امر را بارها آزمون کردیم؛ لذا باید این موضوع ریشه‌ای حل شود.

وی ادامه داد: برای مثال منطقی بود که در آستانه سفرهای نوروزی، میزان دریافت ارز مسافرتی را افزایش دادند که فرد تشویق نشود ارز را از بازار آزاد بخرد، اما تا زمانی‌که محدودیت باشد، هرچه هم سهمیه افزایش پیدا کند، از طرف دیگر صف ایجاد برای خرید ایجاد می شود و چون به اندازه تقاضا عرضه نمی‌شود، در حد همان چند روز التهاب بازار را کنترل می‌کند و این را نباید به‌عنوان یک برد در نظر گرفت.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: کاری که بانک مرکزی به‌درستی انجام می دهد، این است که با افزایش نرخ ارز در بازار غیر رسمی، نرخ مرکز مبادله تغییر خاصی نکرد.

این نشان می‌دهد که بانک مرکزی بازیچه قرار نگرفته و وارد بازی بازارسازها نشده است.

بازار آزاد می‌خواهد نرخ ارز مرکز مبادله را به سمت خودش بکشاند اما وقتی موفق نمی‌شود، کاهش پیدا می‌کند. سال گذشته نرخ دلار به ۶۰ هزار تومان رسید اما به ۵۰ هزار تومان برگشت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی در میادین میوه و تره‌بار
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته