Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@19:04:37 GMT

میامی نیازمند بانک اطلاعاتی زکات است

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۶۰۹۹

میامی نیازمند بانک اطلاعاتی زکات است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد ملایری صبح دوشنبه در جلسه شورای زکات میامی به میزبانی دفتر امام جمعه میامی با بیان اینکه اگر زکات در جامعه اسلامی فراگیر شده و ترویج یابد، به طور قطع شاهد مشکلات اقتصادی نخواهیم بود لذا می‌بایست بانک اطلاعاتی از زکات در شهرستان درست کرد، تاکید داشت: با تهیه بانک اطلاعاتی از افرادی که زکات پرداخت می‌کنند، به صورت مطلوب از آنها تقدیر شود تا این‌امرزمینه‌ای‌برای ترغیب دیگر افراد به پرداخت زکات شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پیگیری امور و انتخاب مأمور پیگیری و زمان مراجعه، امری مهم و تأثیر گذار است، تاکید داشت: ادبیات گفتگو و وجاهت مأمور دریافت زکات و نحوه برخورد با تولیدکنندگان بسیار مهم است از سوی دیگر برخورد خوب و عطوفت کلام موجب می‌شود حتی اگر تولیدکننده وضعیت اقتصادی خوبی نداشته باشد جذب زکات صورت گیرد.

ضرورت اعتماد سازی

فرماندار میامی همچنین با بیان اینکه اعتمادسازی یکی از راهکارهای افزایش پرداخت زکات است، ابراز کرد: اگر اعتماد لازم درباره نحوه هزینه‌کرد زکات در مردم ایجاد شود، ضمن ایجاد آرامش، پرداخت زکات افزایش خواهد یافت.

ملایری با بیان اینکه شورای احیای زکات به بخش‌های جزئی تقسیم و شوراهای کوچک‌تری در هر روستا، بخش و شهرستان تشکیل شوند تا نتیجه بهتری حاصل شود، گفت: با مشورت شورای زکات شهرستان و بر اساس ضرورت‌ها، برای هزینه زکات تصمیم‌گیری شود تا شاهد پویایی و توسعه اقتصادی و رفع نیازهای فقرا باشیم.

وی افزود: مصوبات شورای زکات شهرستان توسط کمیته امداد امام‌خمینی (ره) به صورت ویژه پیگیری و اجرا شود و همچنین سیاست‌ها و برنامه‌های تشویقی برای جمع آوری زکات در شهرستان، همواره در دستورکار قرار داشته باشد.

کد خبر 5441028

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری میامی زکات بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه گرگان آمار کرونا سفر استانی خطبه های نماز جمعه درختکاری جهاد تبیین شیوع کرونا ایلام گرد و غبار گردشگری عکس استانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۶۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور مهم رئیسی به بانک ها درباره پرداخت این وام ها | ویدئو

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس‌جمهور گفت: بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات مسکن، ازدواج و اشتغال مساعدت کنند.

صحبت های رئیسی را در ویدئو ببینید.

کد خبر 848380 منبع: ایسنا برچسب‌ها کارگران خبر ویژه سید ابراهیم رئیسی دولت سیزدهم

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های ورزش مدارس در میامی توسعه یافت
  • رصد بانک‌ اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • باید از ظرفیت‌های ارزنده جوانان عشایر بیشتر بهره‌مند شویم
  • تدوین بانک اطلاعاتی توانمندی‌های صادراتی فارس به ۶ زبان
  • شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت
  • شوراها روزنه‌ها و منافذی که به رانت اطلاعاتی برای عده‌ای خاص می‌انجامد را مسدود کنند
  • 15 درصد حقوق بازیکنان استقلال پرداخت شد
  • دستور مهم رئیسی به بانک ها درباره پرداخت این وام ها | ویدئو
  • خمس و زکات در عین وجوب یک امر داوطلبانه است
  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید